test-audi-q6-e-tron-quattro-elektromobil-2025-3

Test Audi Q6 e-tron quattro | elektromobil | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 28. 2. 2025


Otestovali jsme nejnovější elektromobil od Audi. Novinka v podobě Q6 e-tron stojí na úplně nové platformě s mnohem rychlejším nabíjením a dalšími novinkami. A jak se nám tahle novinka líbila?

Úplně nová platforma

Audi Q6 e-tron vypadá jinak než současné modely Audi navenek, ale i uvnitř. Ještě rozdílnější je ovšem pod samotným kabátem. Jako první model ingolstadtské značky totiž stojí na podvozkové platformě PPE (Premium platform electric), kterou sdílí s druhou generací Porsche Macan, které je také čistě elektrické. Největší výhodou této nové platformy je to, že nabízí 800V architekturu, s čímž souvisí i výrazně rychlejší dobíjení. Maximální možný dobíjecí výkon je totiž až 270 kW. Pokud ale auto připojíte jen ke 400V nabíječce, umí „rozdělit“ akumulátor na dvě 400V části, které dokáže nabíjet současně výkonem 135 kW.

Samotný akumulátor je oproti předchozím generacím také poměrně zásadně vylepšen. Nabízí totiž až o 30 % vyšší energetickou hustotu, zároveň se až o 30 % rychleji nabíjí a je také o 15 % lehčí (váží 590 kg). Z pohledu konstrukce jde o 12 prismatických modulů, přičemž každý z nich je složen z 15 článků se sníženým podílem kobaltu a sníženým elektrickým odporem. Celková kapacita je 100 kWh, ta využitelná pak 94,9 kWh.

test-audi-q6-e-tron-quattro-elektromobil-2025-5

Akumulátor je uložen v podlaze mezi nápravami, pomáhá tak snižovat těžiště. Díky možné konstrukci elektromobilů je tu navíc dlouhý rozvor a krátké převisy, což pomáhá zvětšit prostor pro posádku, který je v Q6 e-tron královský.

A také úplně nový infotainment

Novinkou je také úplně nový multimediální systém, který rozvíjí původní starší MMI. Infotainment je chytřejší, nabízí nejen klasické Menu s ikonkami, ale podobně jako u mobilních telefonů také umí rollovací okna, která se dají vytáhnout z horní obrazovky (to není žádná novinka, to mělo i MMI), ale i z levého boku. Tady jsou upozornění i oblíbené uživatelské funkce. Jde přitom o kombinaci dvojice displejů propojených do jednoho celku, jak je dnes moderní. Před řidičem se tak nachází 11,9palcový přístrojový panel, který přechází do 14,5palcového dotykového displeje na vrchu palubní desky nad středovou konzolou. Pokud by vám to nestačilo, můžete si připlatit za další 10,9palcový dotekový displej pro spolujezdce – stejně jako to mělo i testovací auto.

Mimochodem, když už jsme v předchozím odstavci zmínili tu podobnost s chytrými telefony, sluší se dodat, že základem palubního systému je Android Automotive. V Audi si s tím ovšem natolik pohrál, že to nepoznáte. I díky tomu je možné instalovat do infotainmentu i aplikace třetích stran. Jde například o YouTube, Amazon Music, Spotify, ale třeba i Tidal, případně také třeba Booking, hry nebo i speciality jako například Home Assistant, takže pak z auta můžete ovládat svou chytrou domácnost, a podobně.

test-audi-q6-e-tron-quattro-elektromobil-2025-22

Příjemnou atmosféru na palubě pak dotváří i audiosystém. Audi Q6 e-tron nabízí třeba i audiosoustavu Bang & Olufsen s 20 reproduktory, které se nacházejí nejen ve dveřích a v palubní desce, ale třeba i přímo v opěrkách hlavy. Díky celkovému výkonu 830 W vám musí být jasné, že na palubě si můžete užit opravdu parádního zvuku. Auto je navíc vybaveno i funkcí aktivního potlačování hluku, takže bude hudební zážitek parádní i pokud bude hudba hrát jen jako obyčejný podkres.

A pak jsou tady ještě sedadla. Ta samozřejmě mohou být vyhřívaná i odvětrávaná a mohou nabídnout i masážní funkci. V ideálních podmínkách je dojezd podle WLTP přes šest stovek kilometrů, takže v sedadlech můžete strávit hodně času. Pak oceníte to, že nejsou nijak vyměklá, ale naopak jsou překvapivě pohodlná a dobře drží tělo. Jejich nastavení navíc může probíhat elektricky a v mnoha směrech. Elektricky nastavitelný může být i volant, který je navíc nahoře i dole zploštělý.

Mimochodem, nastavení polohy sedadel i volantu si pak uložíte do paměti, což se děje na dotekovém na dveřích řidiče. Ten kromě toho obsahuje také ovládání vnějších zpětných zrcátek, centrálního zamykání, světlometů a také dětských pojistek zadních dveří. O kousek dál dozadu jsou pak čtyři klasické mechanické ovladače stahování zrcátek.

test-audi-q6-e-tron-quattro-elektromobil-2025-17

Za volantem

Audi Q6 e-tron zapadá velikostně přímo mezi Q8 e-tron s délkou 4,9 metru a Q4 e-tron s 4,58 metru, nejde ale o úplně malé auto. Vždyť jeho rozměry jsou 4771 mm na délku, 1952 mm na šířku a 1675 mm na výšku. A není ani úplně nejlehčí, provozní hmotnost našeho testovacího kusu byla 2526 kilogramů.

Testované auto poháněly dva elektromotory (na každé nápravě jeden), takže mělo pohon všech čtyř kol a neslo tradiční označení quattro. Celkový výkon je 285 kW/387 koní a točivý moment vrcholí 855 Nm. I díky tomu dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za 5,9 sekundy a pokračovat ve zrychlování může až k 210 km/h (maximální rychlost je elektronicky omezená). Ještě působivější je ale pružné zrychlení, protože točivý moment je k dispozici takřka kdykoliv a neustále, navíc tu je pouze jednostupňová automatická převodovka, takže se reakce na plynovém pedálu ihned projeví na reakci samotného auta. Dynamika ani výkon tomuhle autu rozhodně nechybí a je jedno, jestli se rozjíždí z místa, akceleruje ve městě, mimo město a překvapivě i na dálnici.

K tomu je tu komfortní vzduchový podvozek, jehož naladění se povedlo. Audi Q6 e-tron jezdí pohodlně, přesto je stabilní i v rychlejších zatáčkách. Podvozek je samozřejmě adaptivní a se změnou jízdního režimu upravuje svoji tuhost i naladění.

test-audi-q6-e-tron-quattro-elektromobil-2025-12

Kabinu za jízdy doplňuje i několik zajímavých novinek, které žádné jiné Audi dosud nemělo. Jde zejména o ambientní osvětlení, jehož součástí je i pruh táhnoucí se od jednoho vnějšího zpětného zrcátka, přes celou palubní desku na vrchu až k druhému vnějšímu zpětnému zrcátku. Ten tvoří celkem 84 LED a s řidičem komunikuje. Když řidič aktivuje blinkr, začne v levém nebo v pravém kraji – to podle toho, který blinkr řidiči aktivoval – přibližně u A-sloupků pruh dynamicky pulsovat a doplňuje právě blinkry.

Současně umí varovat i v situacích, kdy je například auto v mrtvém úhlu, začne na té konkrétní straně svítit oranžově.

A jak to vypadá při jízdě? Na to se můžete podívat například v tomto videu:

A pak je tu ještě úplně nový head-up displej. Jeho rozlišení je výrazně větší než bývalo v minulosti, Audi mluví o 1152 × 576 pixelexh. Ve srovnání například s Audi Q4 e-tron je větší dokonce o 30 %.

Jde samozřejmě o head-up displej, který využívá rozšířenou realitu. Umí zobrazovat například navigační šipky na čelním skle přesně tam, kam byste měli odbočit. Ukazuje, když se adaptivní tempomat drží nějakého auta, ale umí také třeba upozorňovat na potenciálně nebezpečné situace – například na překážku v mrtvém úhlu, pokud vás nějaké auto předjíždí nebo ho předjíždíte vy a je stále vedle vás. Stejně tak třeba head-up displej ukazuje červené pruhy na autě před vámi, pokud se k němu přiblížíte příliš.

Nový head-up displej je v Audi Q6 e-tron tak sofistikovaný, že na něm lze hrát třeba i hry. A pokud by vás zajímala nějaká instruktáž toho, co například zvládne, můžete si v Menu infotainmentu vyvolat demo. My jsme to udělali za vás:

A co spotřeba? Auto jsme měli v opravdu velké zimě a mrazu, kdy teploty klesaly hluboko pod bod mrazu (v noci i k -12 °C). Spotřebu elektrické energie se nám dařilo držet nejčastěji mezi 21 až 24 kWh na 100 kilometrů, přičemž jízdy nejčastěji obsahovaly kombinaci dálnic, kde prakticky není možné nijak využít rekuperaci, a Prahy, kde jsme ji naopak využívali hodně. A to jsme si topili na 22 °C, využívali vyhřívání sedadel i volantu a bez omezení používali i další dostupnou komfortní výbavu.

Závěr a cena

Audi Q6 e-tron je celkově příjemným elektromobilem, u kterého nejvíce oceňujeme ticho na palubě – pokud si nepustíte skvěle hrající audiosystém – ale také pohodlí a celkový klid, který v kabině panuje. Jde o auto nabité nejnovějšími technologiemi – počínaje zbrusu novou platformou PPE s 800Voltovou architekturou či výrazně lepší konstrukcí akumulátoru, přes infotainment až po head-up displej nebo ambientní osvětlení.

V České republice se neprodávají základní verze s pohonem zadních kol ani menší baterií, u nás máme pouze testovanou verzi Q6 e-tron quattro, jehož cena startuje na 2 034 900 Kč, a pak rovnou výkonnější SQ6 e-tron s cenou od 2 530 900 Kč.

Technické údaje:

Auto:

Audi Q6 SUV e-tron quattro

Motor:

2x elektromotor

Pohon:

všech čtyř kol

Výkon:

285 kW/387 koní

Maximální výkon elektromotoru po dobu 30 minut:

120 kW/163 koní

Točivý moment:

855 Nm

Zrychlení 0-100 km/h:

5,9 s

Maximální rychlost:

210 km/h

Převodovka:

jednostupňová automatická

Emise CO2:

0 g/km

Kapacita baterie (využitelná):

100 kWh (celková)
94,9 kWh (využitelná)

Dojezd:

617 km

Délka:

4771 mm

Šířka:

1952 mm (bez zrcátek)

Výška:

1675 mm

Rozvor:

2896 mm

Provozní hmotnost:

2526 kg

Objem zavazadlového prostoru:

526 litrů (zadní)
+ 64 litrů (přední)


TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?
 
Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.
 
Chci operativní leasing!
 
Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru