Test Audi Q3 2.0 TDI 110 kW quattro

Autor: Anina Russová - 3. 7. 2016


Audi Q3 je trošku opomíjeným členem rodiny SUV ingolstadtské automobilky. Přitom je to velká škoda. Její rozměry totiž nejsou nijak extrémní, jízdní vlastnosti jsou naopak příkladné a navíc ji to ohromně sluší. Podívali jsme se na zoubek verzi s turbodieselem 2.0 TDI 110 kW s pohonem všech kol quattro ve výbavě Sport.

Na všechna kola tu výkon 110 kW/150 koní přenáší šestistupňová manuální převodovky, za příplatek je možné pořídit si dvouspojkové DSG. Možná to na první pohled neprozrazuje, ale rozhodně se neztratí ani v lehčím terénu, protože Q3 má slušnou světlou výšku 170 mm. Vzhledem k tomu, že jde o typického zástupce městských SUV, potkáte v něm především dámské osazenstvo sinic. A není se čemu divit. Z auta je skvěle vidět a dobře se do něj nastupuje. Uvnitř možná někteří budou mít pocit stísněného prostoru. Interiér je trochu menší a navíc jsou na něm znát léta. Ale i přes to je z něj patrné skvělé zpracování a prémiový výběr materiálů. Q3 stojí na platformě minulé generace Volkswagenu Tiguan, což ji právě ubírá na rozměrech. Nicméně zavazadlový prostor nabízí slušných 460 litrů.

test-audi-q3-20-tdi-110-kw-quattro-p1

Jak je ale Q3 pocitově malá, tak je reálně hodně těžká. Její hmotnost je totiž takřka 1600 kilogramů. Přidejte čtyřkolku a třeba také automatickou převodovku a městského prcka je rázem malý mastodont. Její hmotnost se pak projeví právě u výkonu, kdy i těch 150 koní ji na agilitě moc nepřidalo. V našem případě jsme ale s dvoulitrovým agregátem byli spokojeni. Snad jen s odhlučněním motoru si mohli dát technici větší práci, protože hlavně ranní studené starty doprovázelo klasické naftové chrochtání a klepání. To se sice po zahřátí trochu uklidní, ale protože jsme v prémiovém segmentu, ocenili bychom více kultivovanosti. Tu motor postrádá především v otáčkách pod 2 000, kdy má tendence se trochu dusit a přeci jen to chce pomoci mu plynovým pedálem. Naopak ve středních otáčkách na povely plynového pedálu reaguje Q3 prakticky okamžitě a nemusíte se rozhodně bát ani předjíždění v kopcích. Hladce a přesně pak funguje kulisa řazení, jen bychom si uměli představit o něco kratší dráhy jednotlivých rychlostí.

Po týdenním testování jsme se s Audi Q3 dostali na spotřebu 6,3 litru na 100 ujetých kilometrů, přičemž jsme poctivě střídali městské kolony, klikaté okresky i přesun po dálnicích. Hlavně na těch ale musíte při vyšších rychlostech počítat se zvýšeným aerodynamickým hlukem.

test-audi-q3-20-tdi-110-kw-quattro-p2

Co ale jasně ukazuje příslušnost k prémiovému segmentu, je nastavení podvozku auta. Audi Q3 skvěle filtruje nerovnosti, ale přitom se v zatáčkách nenaklání. Není ani zbytečně tvrdá, ani nepříjemně houpavá. I to jsou důvody, proč bude Q3 dobrým společníkem právě hlavně ve městě. Přeci jen všudypřítomné výtluky a propadlé kanály na našich cestách jsou občas za trest. Pokud ale vyjedete na okresní silnice, Audi bude jistým společníkem i zde. Také v zatáčkách je Q3 jistá a zbytečně neodskakuje. Zmínit musíme i moderní stabilizační systém, který krotí lehkou nedotáčivost, kterou auto trpí. Funguje tak, že zlehka přibrzďuje vnitřní kolo a dokonce umí reagovat i na změnu povrchu, po kterém zrovna jedete.

Audi Q3 Sport se chlubí systémem řízení dynamiky Audi drive select, který nabízí čtyři jízdní režimy: Comfort, Auto, Dynamic či Efficiency. Vzhledem k absenci aktivních tlumičů tak jejich aktivace zasahuje jen do charakteristiky pedálu plynu a účinnosti posilovače řízení.

Drobným nedostatkem u Audi Q3 Sport může být pořizovací cena. V základu si na ni musíte připravit více než 900 tisíc korun. Pokud budete chtít vychytávky v podobě multifunkčního volantu, elektricky sklápěných zrcátek, slušivá 19“ kola nebo třeba elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, jako jsme měli my, musíte hodně připlácet. Cena námi testovaného kousku se totiž nakonec vyšplhala až na 1 196 900 Kč. Ano, i přímí konkurenti Q3, tedy MINI Countryman nebo BMW X1 také nepatří k nejlevnějším, ale i tak nám cena atakující 1,2 milionu přijde hodně. V této ceně ale jsou ukryty velké plusy jako skvěle nastavený podvozek či hospodárná jízda. Ve městě se Q3 cítí báječně a z vlastní zkušenosti můžeme potvrdit, že především něžnější část řidičského světa se Audi Q3 opravdu líbí.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Audi
Typ:,Q3
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 968 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4 (quattro)
Výkon:,110 kW/150 koní při 3 500 – 4 000 ot./min
Točivý moment:,340 Nm při 1 750 – 3 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.3 s
Maximální rychlost:,204 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.8 / 5.0 / 4.4
Emise CO2:,131 g/km
Objem nádrže:,64 litrů
Délka:,4 388 mm
Šířka:,1 831 mm
Výška:,1 608 mm
Rozvor:,2 603 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 645 kg
Objem zavazadlového prostoru:,460 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru