Audi před časem modernizovalo svůj nejmenší crossover. Ten se ve srovnání s většími modely nezměnil tolik, což je v některých případech škoda (o tom si povíme). My jsme ho vyzkoušeli v rámci redakčního testu ve verzi s naftovým dvoulitrem a pohonem všech kol.
Co je nového?
Facelift, který přichází po čtyřech letech, není nijak výrazný. Z vnějšku jde zejména o nové světlomety – přední jsou LEDkové už ve standardu, za příplatek je možné je osadit technikou LED Matrix, kterou testované auto mělo. Jde o jeden z příplatkových prvků, který rozhodně doporučujeme, protože světlomety fungují parádně, protijedoucí řidiče neoslňují a segmenty reagují rychle. Jiné jsou i zadní světlomety. Ty v základu tvoří žárovky, za příplatek jsou LEDkové, včetně dynamických ukazatelů směru.
Drobné retuše se ale dotkly také nárazníků, přičemž v tom zadním chybí koncovky výfuku. Testované auto je specifikaci S-line, která přidává stříbrné doplňky. A stříbrné jsou i C-sloupky, jejichž barvu si můžete při konfiguraci zvolit, stejně jako spoustu dalších designových prvků. Audi Q2 je pro mladé, na což právě možnosti široké individualizace odkazují.
To v interiéru je změn ještě méně. Audi hlavně rozšířila konektivitu, díky integrované eSIM kartě je auto neustále online a lze ho spojit i s aplikací MyAudi. Do auta si tak potom můžete třeba poslat trasu do navigace (pokud ji vaše auto má), případně zkontrolovat dojezd, stav paliva a podobně. Navíc přes ni lze objednat třeba i do servisu. Zajímavostí je, že aplikaci nemusíte mít jen ve svém telefonu nebo tabletu, ale také třeba v chytrých hodinkách od applu. Novinkou je i možnost příjmu signálu digitálního rádia DAB.
Zamrzí ale malý displej multimédií na vrchu palubní desky, který vypadá, jako by se dal zasunout do palubní desky, ale to bohužel nejde. Ještě větší škoda je ale jeho grafika a systém ovládání, který zůstal stejný jako před modernizací. Nové modely Audi mají infotainment modernější – co do grafiky, ale i ovládání – a třeba větší Audi Q5 ho v rámci faceliftu dostalo.
„Velké“ motory a pohon všech kol
Jakkoliv by se mohlo zdát, že Audi Q2 je na stejném základu jako třeba Škoda Kamiq nebo Volkswagen T-Cross, není tomu tak. Techniku sdílí s Volkswagenem T-Roc, takže nabídne „velké“ motory, ale třeba i pohon všech kol. Ostatně testovaný kus nesl označení 35 TDI quattro, což prozrazuje dvoulitrové TDI se 110 kW a s pohonem všech kol. Je to ovšem jediná verze, která pohon všech kol nabízí.
Trochu rozčarování přichází hned po nastartování, protože ačkoliv sedíte v autě s prémiovým znakem, ale i cenovkou, je naftový čtyřválec vcelku hlučný. A příliš se to nezmění ani po jeho zahřátí ani při jízdě. Tohle by šlo rozhodně lépe.
Naopak samotná jízda už je bez výhrad. Motor nemá s autem (vážícím bezmála 1,6 tuny) žádný problém a dynamika je dobrá. Jako povedené se dá hodnotit i spojení motoru s převodovkou, kterou je dvouspojkové DSG, ovšem u Audi pojmenované jako S-tronic. Ta řadí rychle, přesto jemně a předvídavě. Nakonec vám ani nebude vadit, že na volantu nejsou páčky pro manuální změnu rychlostí, za ty si musíte připlatit.
Audi slibuje, že v kombinovaném režimu spotřebuje Q2 35 TDI quattro 5.3 – 5.8 l/100 km. Týdenní testování ukazovalo hodnoty kolem 6.0 – 6.5 l/100 km. Vzhledem k (v dnešní době až nečekaně velkému) objemu palivové nádrže, který je 55 litrů, nabídne auto hodně dlouhý akční rádius.
Pohon všech kol prošel také změnou
Pokud vás zajímá technika, pak vězte, že v rámci faceliftu dostalo Audi Q2 novou generaci vícelamelové mezinápravové spojky. Důvodem má být zejména snížení spotřeby paliva, respektive v této době tolik omílané téma snižování emisí CO2. Spojka je nyní o zhruba 1 kg lehčí, má přepracovaný olejový management a nové je i její uložení.
Zní to složitě, ale na funkčnosti to subjektivně, ale ani objektivně nepoznáte. Primárně jsou hnaná přední kola, k nimž se automaticky a bleskově připojují přední kola. Jak si ale můžete prohlédnout v přiloženém videu, rozhodně neplatí, že až ve chvíli, kdy přední kola proklouznou. Auta totiž dnes pracují s informacemi z mnoha řídících jednotek, intenzity sešlápnutí plynového pedálu, otočení volantu, ale i jízdním režimu.
Videu ukazuje, jak se testované Audi Q2 35 TDI quattro chovalo v různých režimech na zledovatělém povrchu v různých jízdních režimech i se zapnutou a omezenou stabilizací.
Závěr a cena
Jakkoliv je Audi Q2 zvenku vcelku malým autem, tak v interiéru je tomu jinak. Tady se čtveřice průměrně vzrostlých pasažérů posadí docela bez problémů. Větší by nicméně klidně mohl být kufr, jehož základní objem je 355 litrů (předokolky mají 405 litrů), respektive rovných 1000 po sklopení opěradel zadních sedadel.
V testované verzi s dvoulitrovým TDI jezdí dobře, s dynamikou problémy nemá, ale odhlučnění motoru by klidně mohlo být lepší. Testovaný kus byl vybaven sportovním podvozkem (není adaptivní, má běžné tlumiče a pružiny), který byl sice o něco tužší, přesto nijak uskákaný. A to ani na testovaných 18″ kolech s poměrně nízkými pneumatikami 215/50 R18.
Pohled do ceníku prozradí, že Q2 ani po faceliftu není úplně levným autem. Nejnižší cenu 674 900 korun nabídne benzinová verze Q2 30 TFSI s tříválcem a manuální převodovkou. Testovaná verze Q2 35 TDI quattro ve výbavě S-line už ale stojí 991 900 Kč.
[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Audi
Typ:,Q2 35 TDI quattro S tronic
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1968 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,všech čtyř kol
Výkon:,110 kW/150 koní při 3000 – 4200 ot./min
Točivý moment:,360 Nm při 1600 – 2750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.2 s
Maximální rychlost:,210 km/h
Převodovka:,sedmistupňová dvouspojková (S tronic)
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.3 – 5.8
Emise CO2:,138 – 153 g/km
Objem nádrže:,55 litrů
Délka:,4208 mm
Šířka:,1794 mm
Výška:,1508 mm
Rozvor:,2601 mm
Pohotovostní hmotnost:,1570 kg
Objem zavazadlového prostoru:,355 / 1000 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]