Test Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro (2023)

Test Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro (2023)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 5. 6. 2023


Dnešnímu trhu dominují SUV, ale stále se nezapomíná ani na „obyčejná“ auta. I ta totiž mohou mít styl, což jasně dokazuje Audi A7 Sportback. Jeho silueta je parádní, stejně jako celkový design a testovaná benzinová verze 55 TFSI quattro také parádně jezdí.

Dobře známá

Audi A7 Sportback se na silnicích poprvé objevila v roce 2010 a v roce 2018 ji nahradila druhá generace. Ta si vzala to nejlepší z první, ale zároveň přidala moderní řešení. Revoluční byl zejména interiér, který dostal mnohem více digitalizace. Palubní desce totiž vévodí dvojice velkých dotekových displejů na středovém panelu (horní má úhlopříčku 10,1 palce, spodní pak 8,6 palce). Zatímco ten horní slouží pro ovládání multimédií a nastavení auta, ten spodní slouží primárně pro klimatizaci a topení, případně jako psací plocha pro navigaci. Cíl do destinace navíc můžete napsat celý, nemusíte jej psát po jednom písmenku, Audi si písmenka pamatuje.

Vnější design už dnes ničím nepřekvapí, auto se na silnicích přeci jen už nějaký ten pátek pohybuje. Nejvíce zaujme jeho silueta. Střecha totiž začíná za B-sloupkem výrazně klesat, přesto je na zadních místech pro průměrně vzrostlého Evropana dostatek místa ve všech směrech. Když je auto zaparkované nebo jede po městě, je víku kufru krásně hladké, ale při vyšších rychlostech se z ní vysune integrovaný spojler. Pokud se vám líbí, můžete jej vysunout i manuálně tlačítkem na displeji infotainmentu.

Test Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro (2023)

Testovaný kus v krásném modrém laku Modrá Ultra (příplatek 39 900 Kč) navíc dostal některé příplatkové designové prvky, které z něj dělají na pohled opravdu parádní auto. Jde například o exteriérový paket S Line za 50 tisíc obsahující pozměněné nárazníky, jiné boční prahy či jiný zadní difuzor. Hodně udělají i příplatkové jedna dvacítky Audi Sport za 93 tisíc, které jsou podobné těm, jež obouvají modely Audi RS.

Jede to!

Audi nabízí A7 Sportback se čtyřválci a šestiválci a v případě vrcholného provedení RS 7 i s osmiválcem. Označení 55 TFSI prozrazuje, že pod kapotou bije právě benzinové šestiválcové srdce. Jde o třílitr s přeplňováním. Díky výkonu 250 kW/340 koní a točivému momentu 500 Nm jde o hodně svižné auto, které se z místa na stovku dostane za rovných pět sekund a rozjede se až na 250 km/h, kde leží elektronický omezovač rychlosti.

Motor pohání přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku všechna čtyři kola, což se pozitivně projevuje na trakci při rozjezdu na mokru nebo na výjezdu ze zatáček. Autu pomáhá se stabilitou i natáčecí zadní náprava (příplatek za 57 tisíc korun). Zadní kola se v nízkých rychlostech natáčejí proti směru těch předních, čímž snižují poloměr otáčení, ve vyšších rychlostech je to naopak ve stejném směru, což naopak společně s dlouhým rozvorem auto stabilizuje. Zkušený řidič to na chování auta pozná.

Test Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro (2023)

Šestiválec je perfektně odhlučněný, jeho zvuk se do kabiny dostává velmi vzdáleně a při klidné jízdě se převaluje jen těsně nad volnoběhem. Díky tomu, že maximum točivého momentu je už od 1370 ot./min, není potřeba držet vyšší otáčky. Pokud by přeci jen byla potřeba akcelerace větší, převodovka sice s drobným zpožděním podřadí a motor vytočí. Všech 340 koní má řidič k dispozici od 5200 do 6400 ot./min. Reakce převodovky se dají zrychlit jejím přepnutím do režimu „S“, ale do sportovního režimu můžete přepnout i celé auto prostřednictvím funkce Audi Drive Select. Mezi jednotlivými režimy se liší nastavení a fungování adaptivního podvozku, motoru, posilovače řízení a podobně.

Motor není naladěn nijak agresivně, ale spíše na nenápadnou sílu. Do sedaček vás auto nijak zásadně nezatlačí, ale pokud se podíváte, jak narůstá rychlost, budete překvapení. A7 totiž svoji dynamiku hodně maskuje, stejně jako rychlost, kterou jede. Může za to i odhlučnění kabiny a celkové sladění auta. Tady totiž nic nevystupuje, ale zároveň nic nijak nezaostává. Všechno tvoří jeden skvěle fungující celek. Pokud byste si měli vybrat jen jediné auto na dlouhé cesty, ale i poskakování po městě, tahle á sedmička by mohla být ideální volbou.

A máte se bát spotřeby paliva? Bude záležet na tom, kde a jak budete s tímhle autem jezdit. Dostat se pod devět litrů je ale hodně těžké. Takové hodnoty budete moci na displeji palubního počítače vídat mimo město, když budete dodržovat předpisy. Jinak počítejte s tím, že se budete pohybovat kolem deseti litrů. Díky 73litrové benzinové nádrži je ale dojezd bez nutnosti tankování velký.

Test Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro (2023)

Mimochodem testovaná Audi A7 je mild-hybridní, to znamená, že kromě spalovacího motoru je vybavena také 48V startér/generátorem. Díky tomu dokáže i při jízdě v rychlostech 55 – 160 km/h deaktivovat motor a jen tak plachtit. Po dobu až 40 sekund může veškeré palubní systémy a výbava běžet díky 48 V baterii. A to, že se motor vypne (poznáte to na otáčkoměru, která spadne na 0), se stává hodně často – ve městě, mimo město, ale i na dálnici. Deaktivace, ale i opětovná aktivace spalovacího motoru ovšem probíhá tak hladce, jak to jen jde, a posádka to prakticky nezjistí. Díky 48V startér/generátoru tu navíc není klasický alternátor, ale 12V baterie se dobíjí právě díky startér/generátoru.

Naše A7 byla vybavena adaptivním vzduchovým odpružením, což je prvek nadstandardní výbavy, který rozhodně stojí za zaškrtnutí. Stojí sice 60 tisíc, ale i s 21palcovými koly je pak díky tomu tohle auto tak komfortní. Přes nerovnosti se přenáší tiše a většinu z nich ze silnice nechá vlastně úplně „zmizet“. Do interiéru se dostanou jen rázy od těch větších nerovností a propadlých kanálů. Tomu jistě napomáhají nízké pneumatiky 255/35 R21. Ve sportovním jízdním režimu odpružení ztuhne, přesto nepřijde o svou poddajnost, a přestože jde o bezmála pětimetrové auto s pohotovostní hmotností 1,9 tuny, dokáže projíždět zatáčky hodně svižně.

Závěr

Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro je skvělé auto, které je perfektně sladěné jako celek. Pokud bychom přeci jen chtěli být hnidopiši a opravdu najít nějaké vady na kráse, pak to bude převodovka, která má občas pomalejší reakce (ale stále výrazně rychlejší než u naftového šestiválce) a drobné rázy od kol při přejezdu větších nerovností. A protože je to dobré auto, není také z nejlevnějších. V základu stojí A7 s testovaným motorem téměř rovné dva miliony, ale příplatková výbava její cenu zvýšila o dalších 880 tisíc korun.

Technické údaje:

Auto:

Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro (2023)

Motor:

šestiválec + 48V startér/generátor (mild-hybrid)

Objem válců:

2995ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

všech čtyř kol

Výkon:

250 kW/340 koní při 5200 ot./min

Točivý moment:

500 Nm při 1370 – 4500 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h:

5,0 s

Maximální rychlost:

250 km/h

Převodovka:

7° dvouspojková (S tronic)

Spotřeba paliva (kombinovaná):

7,7 l/100 km

Emise CO2:

176 g/km

Objem nádrže:

73 litrů

Délka:

4969 mm

Šířka:

1908 mm

Výška:

1422 mm

Rozvor:

2926 mm

Pohotovostní hmotnost:

1890 kg

Objem zavazadlového prostoru:

535 / 1390 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění



TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru