Ačkoliv si řada uživatelů Tesel myslí, že vozy této americké značky jsou vybaveny plně autonomním řízením, není to pravda. Upozorňují na to jak experti přes technologie a bezpečnost, tak samotná automobilka. A nakonec i policisté, kteří pak musí řešit mnohdy vážné nehody těch, kteří řízení přenechali autu a pak se jen hodně divili. Je to ale právě Tesla, která plně autonomní systém řízení vyvíjí opravdu důkladně a hlavně už několik let. Jak to tak ale vypadá, stále není hotovo.

Přečtěte si také:  Test automatického brzdění u Tesly dopadl katastrofálně. Systém na chodce vůbec nereagoval

Tesla před několika měsíci představila svou nejnovější verzi autonomního systému, který dostal označení Full Self-Driving Beta. Automobilka jej dala k dispozici několika vybraným zákazníkům, aby jej vyzkoušeli a popřípadě pomohli vychytat chyby, které může mít a jak ukazují záběry přiložené výše, také má.

Systém funguje, ale má mouchy

Jeden ze zákazníků si jej nechal nahrát do svého Modelu 3 a vyrazil na silnice. Cestou potkal popelářské auto a právě v konfrontaci s ním systém ukázal, že k dokonalosti má ještě hodně daleko. Naštěstí jej řidič celou dobu jistil, ostatně, dostal to i od samotné značky jako důrazné doporučení. Popelářské auto jede pomalu a často zastavuje. Systém tedy musel vymyslet, jestli jet celou dobu za ním nebo jej objet.

Právě předjetí se ukázalo jako ideální řešení. Aby se systém autonomního řízení přesvědčil, že může předjíždět, udělal to, co by udělal i reálný řidič. Několikrát lehce vyjel do protisměru, aby se přesvědčil, že může zahájit předjížděcí manévr. Jakmile Tesla zjistila, že je z protisměru volno, rozhodla se zahájit předjíždění.

Přečtěte si také:  Dva lidé zemřeli při nehodě tesly, kterou ale nikdo neřídil

Na jednu stranu jde o velmi působivou ukázku autonomní jízdy, ale jak už to tak bývá, každá mince má dvě strany. Tou druhou je fakt, že Tesla zůstala při předjíždění v protisměru až příliš a zbytečně dlouho. Krom toho se do svého jízdního pruhu vrátila opravdu zbrkle a navíc musel řidič do řízení a předjížděcího manévru několikrát lehce sáhnout.

Jak vidno, plně autonomní systémy jsou opravdu na cestě. Je ale otázkou, jak složité bude ten zbytek cesty dojít a jaké překážky se na ní objeví. Zatím jich je víc než dost.