Někteří řidiči jsou nepoučitelní. Ačkoliv jsou za telefonování za volantem a jiné nevěnování se řízení poměrně vysoké pokuty, stále se najde řada těch, kteří to nerespektují. A nepřesvědčí je ani to, že právě nevěnování se řízení je jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod. Právě proto se policisté na Vysočině vydali na dálnici D1, aby na řidiče dohlédli. Jen za dopoledne rozdali více než 150 pokut.

Podle policistů mají zcela zbytečné dopravní nehody, ke kterým dochází na dálnici D1, společného jmenovatele. Řidiči se plně nevěnují řízení svého vozidla. Do této oblasti je možné zahrnout celou řadu aktivit, které řidiče od řízení vozidla rozptylují, ať už se jedná o komunikaci s druhým řidičem, konzumaci jídla, pití, kouření nebo telefonování. Pod pojmem telefonování si nemusíme představit pouze uskutečnění hovoru, ale patří sem také psaní SMS, chat na sociálních sítích, natáčení nebo sledování videí.

Přečtěte si také:  Policisté se zaměřili na ty, co jezdí zbytečně v prostředních a levých jízdních pruzích. Za tři hodiny rozdali 86 pokut

Problémoví řidiči náklaďáků a dodávek

Krajská policejní mluvčí Dana Čírtková k tomu řekla: „Bohužel v posledních letech se velmi zvyšuje počet těchto nehod zaviněných řidiči dodávkových a nákladních vozidel, jejichž příčinou je právě nevěnování se řízení. Přitom následky nehod jsou v případě účasti velkého vozidla mnohem fatálnější.“

Poslanecká sněmovna schválila možnost zabavovat registrační značky za nezaplacené pokuty

A navíc po takových nehodách vznikají dlouhé kolony, které jsou také nebezpečné. „V případě zpomalení provozu nebo vzniku kolony před sebou tito řidiči nedokážou včas a adekvátně zareagovat a v plné rychlosti narazí do vozidla před sebou. Tyto nehody jsou typické pro dálnice. V případě, když takovou nehodu způsobí řidiči v místě, kde je provoz omezený a je vedený pouze ve dvou jízdních pruzích z důvodu modernizace dálnice, takové nehody provoz na dálnici na dlouhé hodiny zcela zastaví. Za místem nehody se pak vytváří kolony vozidel, ve kterých roste nervozita řidičů a může snadno dojít k další zbytečné kolizi. V případě, když má nehoda vážné nebo tragické následky, na místo se musí dostat také ostatní složky integrovaného záchranného systému, což není vzhledem k hustému provozu vždycky snadné. Přistávání vrtulníku letecké záchranné služby na místě si vždy vyžádá zastavení provozu na dálnici, a to často i v opačném směru jízdy než se stala nehoda,“ dodala Dana Čírtková.

Desítky řidičů odjelo s pokutou

Do policejní akce zaměřené na ty nejtypičtější řidičské přešlapy, bylo zapojeno několik policistů. Někteří kontrolovali kamiony a dodávky ze speciálního autobusu. Za dopoledne zjistili 155 přestupků, přičemž 153 z nich bylo vyřešeno na místě pokutou. Zbylé dva byly zadokumentovány a předány k vyřízení do správního řízení.

Přečtěte si také:  Kamioňák blokoval jízdní pruhy v zúžení na D1, omezený osobák ho pak vybrzdil. Výsledkem je rozbité zadní sklo

V sedmnácti případech policisté zjistili, že řidiči drželi za jízdy mobil, ve 22 případech nebyli za jízdy připoutáni bezpečnostním pásem, ve 22 případech jeli řidiči na dálnici v levém jízdním pruhu, aniž by k tomu měli důvod, jednalo se zejména o řidiče nákladních vozidel. Celkem 58 přestupků se týkalo překročení nejvyšší povolenou rychlost.

Akce ukázala, že řidiči bezpečné řízení ignorují a proto bude tato akce probíhat i v dalších dnech.

Přidat komentář