Na dálnici D1 došlo ve středu 5. května na 131. kilometru ve směru jízdy na Brno k neobvyklému incidentu mezi řidičem osobního automobilu a kamionu. Výsledkem je zničené zadní okno na osobáku. Případem se zabývají policisté z dálničního oddělení Velký Beranov.
K události došlo ve středu 5. května krátce po šesté hodině ráno. Šestapadesátiletý řidič s nákladní soupravou složenou z tahače a návěsu se slovenskou registrační značkou projížděl po dálnici D1 ve směru jízdy na Brno. V úseku od 131. kilometru ve směru jízdy na Brno, tedy v místě s dopravním omezením, nejel s nákladní soupravou při pravém okraji vozovky a částečně zasahoval do levého jízdního pruhu, čímž bránil a neumožnil předjetí jeho nákladní soupravy osobnímu vozidlu Škoda Superb Combi. Po vyjetí z dopravního omezení dvaačtyřicetiletý řidič s osobním vozidlem předjel výše uvedenou nákladní soupravu levým jízdním pruhem a po předjetí se zařadil zpět do pravého jízdního pruhu před nákladní soupravu řidiče, kdy měl náhle snížit rychlost jízdy a to i přesto, že to nevyžadovala bezpečnost provozu na pozemní komunikaci. Řidič nákladního vozidla však na tuto situaci stačil zareagovat sešlápnutím brzdového pedálu. Vlivem této situace nedošlo k žádné hmotné škodě na zúčastněných vozidlech ani ke zranění osob.
Následně řidič nákladní jízdní soupravy přejel na zpevněnou krajnici a hodil na zadní část osobního vozidla Škoda Superb visací zámek, který poškodil zadní sklo pátých dveří osobního vozidla. Majiteli vozidla vznikla hmotná škoda ve výši 8 000 korun. Ke zranění osob vlivem tohoto incidentu nedošlo. U obou řidičů policisté provedli dechovou zkoušku na přítomnost alkoholu v dechu. Výsledek dechové zkoušky byl negativní.
Dálniční policisté celý případ zadokumentovali a oba řidiči podali na místě k události vysvětlení. Policisté případ šetří pro podezření ze spáchání přestupku v dopravě a přestupku proti majetku, kdy na základě odborného vyjádření ke vzniklé škodě na vozidle Škoda Superb Combi by mohl být přestupek proti majetku překvalifikován na podezření z přečinu poškození cizí věci.
„I když takový incident mezi dvěma řidiči je naštěstí spíše výjimkou, různé projevy agresivního chování řidičů nebo riskantní jízda jsou stále častější a především velice nebezpečné nejen pro samotné aktéry, ale také pro všechny ostatní účastníky silničního provozu,“ upozorňuje npor. Jaroslav Hyrš, DiS., zástupce vedoucího dálničního oddělení Velký Beranov.
Štítky: blokování jízdy, blokování silnice, d1, dálnice, dálnice D1, hádka, kamion, kamionová doprava, nákladní auto, nákladní vůz, policie, řidič kamionu, Škoda, škoda superb, škoda superb combi, superb, superb combi
No, to si pomohl :-)
Psychopatů stále přibývá.
9 z 10 nehod v těch zúženích jsou kvůli předjíždění, buď si urazí zrcátko osobák, nebo odře kamion a nebo úplně nejlepší verze, kdy nehoda zablokovala provoz na cca 24hodin, , řidič kamionu aby se tam osobák vešel uhne, stáhnou ho svodidla a už se válí přes všechny pruhy. Mít na jedné straně 20cm svodidla, na druhé straně 20cm osobák, a snažit se v těch rozdrbaných pruzích udržet 40tun v přímém směru v 80km/hod nemá s bezpečností nic společného. Proto jako většina řidičů, kde není krajnice bezpečná, tam jedu od ní tak, abych ve v příkopu neválel a osobák vedle mě prostě nevleze. Hotovo, basta, žádné předjíždění, žádné nehody a řešení s pojišťovnama. maximum v zúžení je beztak 80, tak co se hnát a předjíždět.
Doufám, že se řidič poučil a skončí s jeho prácí. Na této planetě mají jezdit jen elektromobily!
To Marfy: Naučte se předpisy a pak si můžete hrát na znalce. Max. povolená rychlost pro vozidla nad 3,5 t je 80 km/h.
Ale jen na silnici 1 třídy a ostatních komunikacích. Dálnice povoluje 90 paní učiteleko 🤡🤡
Tím neobhajuji chování řidiče tahače po vzniklé situaci. Měl volat 158, a situaci řešit s policií. Oni by pana brzdílka velmi brzy lapli a mohlo býti učiněno právu zadost
Já bych ten zámek neházel, drcnul bych do něj a příště by si to rozmyslel a vína by byla na jeho straně
Jj, lepší než pokuta :-))
Řidiči kamionu jezdí s prominutím jako hovada . Jak je možné že kamiony překračují permanentně rychlost . Mockrát se nám stalo na D1 že se na nás doslova lepí a blikají nebo troubí . To nejde kontrolovat rychlost nějakými radary ? Nejvíce toto dělají Poláci a Slováci .
Kamion může max 90. Minimální rychlost na dálnici je 80. Takže tam milý pane asi nemáte co dělat. A mimo jiné, zákon vám jasně říká že pokud 80 nedosáhnete na rovném úseku je vaší povinnosti dálnici na nejbližším výjezdu pustit. A k tomu vybrždění v článku. Když máte za zádama třeba 20tun a i když jsou řádně zabezpečené tak při prudkém brzdění to udělá kwa paseku. A pokud si řidič není jistý ve zúžení, zákon přímo říká že má uzpůsobit jízdu stavu a povaze vozovky. Takže asi tak. Jo a když pojedete 70 tak to fakt míň žrát nebude
Marfy, máš pravdu, starý brachu :)
Zato řidiči osobáků jsou vzorem všech ctností, že ? :-D
Všechno je o konkrétních lidech – psychopat je psychopat, ať jede s čím chce.
Háňo, souhlasím s tebou, je to o konkrétních lidech. Na vozidle nezáleží.
Si ze mne asi děláš srandu Hanko. Dělám řidiče kamiónu 30 let. Ty psychopati v osobacich moc normální nejsou. Neustále me ohrožují a chovají se jako prasata.
Zlatý cyklisti oproti jim!!!