Porsche_Cayenne_GTS-tuning-Techart- (3)

Techart je světoznámý úpravce, který se specializuje na vozy Porsche. Nejnovějším počinem je úprava modelů Cayenne a Cayenne Coupé. Upraven byl decentně design karoserie, interiéru, ale i motor.

Přečtěte si také:  ABT poladil Audi Audi RS4. Nové je vše od techniky až po interiér

Porsche Cayenne a jeho derivát v podobě Cayenne Coupé vypadají velmi dobře už v sérii, ale Techart šel na designové úpravy decentně. Německý úpravce nabízí novou kapotu motoru vyrobenou z karbonu s nasávacími otvory, spoiler pod předním nárazníkem, nástavec zadního nárazníku s výraznějším difuzorem, ale třeba i střešní spoiler a další podobné drobnosti. Všechny tyto doplňky se dají použít na všechny modely Cayenne – včetně těch s tažným zařízením, evropských i amerických verzí.

Bohatý výběr má Techart i v nabídce kol. Designově se lze držet při zemi, ale lze zvolit i poměrně odvážnější designy. Kola navíc mohou být lehká a kvalitní kovaná do průměru 23 palců. Výběr je bohatý i z pohledu lakování, případně leštění. Aby kola do podběhů sedla ideálně, nabízí tuner i rozšiřovací podložky různé tloušťky, samozřejmě s potřebným atestem TÜV tak, aby se daly zapsat do technického průkazu a mohly být na autě legálně.

Nedílnou součástí úpravy bývá i podvozek. Techart v tomto případě nabízí sportovní, o 35 mm snížené pružiny. Jde však instalovat pouze na modely Cayenne a Cayenne Coupé bez vzduchového odpružení.

Německý tuner může přepracovat i interiér. To, jaká bude nakonec jeho podoba, je jen a pouze na fantazii majitele a výši jeho bankovního konta. V nabídce je nepřeberné množství barev kůže, ale i dalších materiálů včetně Alcantary.

Přečtěte si také:  Tahle Toyota C-HR je upravená ve stylu "co dala benzinka"

Porsche je synonymem pro rychlost, lhostejno, zda jde o nejvýkonnější 911 GT2 RS anebo právě Cayenne. A protože dynamiky není nikdy dost, nabízí Techart i úpravy motoru. A to napříč celou motorovou paletu, včetně plug-in hybridních modelů.

Nejnovější úprava v nabídce je pro verze Cayenne GTS, které pohání čtyřlitrový motor V8. Ze sériového výkonu 460 koní a 620 Nm dokáže Techart dostat 640 koní a 870 Nm. To je nárůst o velmi znatelných 177 koní a 250 Nm! Díky tomu se zkrátí zrychlení z 0 na 100 km/h z původních 4,5 sekundy na dechberoucích 3,6 sekundy a maximální rychlost poskočí na rovných 300 km/h. Nejde jen o úpravu řídící jednotky, ale o komplexnější úpravu motoru, včetně výměny turbodmychadel či kompletního výfukového potrubí.