2019-porsche-cayenne-coupe- (1)

Porsche rozšiřuje svoji modelovou řadu Cayenne. Třetí generace mimořádně úspěšné modelové řady SUV se rozrostla o ještě sportovnější provedení – Cayenne Coupé.

„Varianta Coupé nabízí veškeré technické výhody současného modelu Cayenne a navrch přidává ještě dynamičtější design a nová technická vylepšení, která tomuto vozu dodávají progresivnější, sportovnější a emotivnější charakter,“ komentuje Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG. Z hlavních rysů nového modelu Cayenne jmenujme ostřejší křivky a zcela jedinečnou zadní partii vozu, adaptivní zadní spoiler, zadní lavici s dvojicí samostatných sedadel a dvě různá provedení střechy – panoramatické skleněné střešní okno bez možnosti otevírání (ve standardu), resp. (na přání) střechu z karbonových vláken

Dynamičtější proporce ve spojení se speciálními prvky designu propůjčují novému Cayenne Coupé bezkonkurenčně elegantní vzhled. „Díky výrazně zkosenější křivce střechy klesající směrem k zádi působí Cayenne Coupé ještě dynamičtěji a zaujímá pozici nejsportovněji vyhlížejícího modelu v daném automobilovém segmentu,“ uvádí Michael Mauer, viceprezident Style Porsche. Výsledný efekt ještě stvrzuje střešní spoiler, který zdůrazňuje markantní siluetu Coupé. Čelní sklo a přední A-sloupek jsou méně zakřiveny než u Cayenne, za což vděčíme hraně střechy snížené cca o 20 mm. Po přepracování zadních dveří a blatníků se vůz v oblasti podběhů rozšířil o 18 mm, což opět poukazuje na jeho celkově atletické tvary. Tabulka zadní registrační značky je začleněna do nárazníku, což vůz opticky snižuje.

Současné Cayenne Turbo s adaptivním střešním spoilerem bylo prvním modelem SUV, který tento prvek aktivní aerodynamiky použil. Nové Cayenne Coupé přebírá štafetu a běží dále. U všech provedení Cayenne Coupé se střešní spoiler kombinuje s novým adaptivním zadním spoilerem jako součást technologie PAA (Porsche Active Aerodynamics). Spoiler – hladce začleněný do siluety tohoto modelu – se při rychlostech nad 90 km/h vysouvá o 135 mm, čímž zvyšuje dosedací tlak zadní nápravy, zatímco díky technologii PAA se zároveň snižuje spotřeba.

Velké panoramatické střešní sklo již ve standardu, na přání střecha z karbonových vláken

Nové Porsche Cayenne Coupé se standardně nabízí s panoramatickým skleněným střešním oknem (bez možnosti otevírání) o velikosti 2,16 m². Prosklená plocha 0,92 m² zprostředkuje všem cestujícím pocit mimořádné vzdušnosti, zatímco integrovaná clona chrání před nepříjemnými slunečními paprsky nebo chladem. Na přání se pro Coupé nabízí i profilovaná střecha z karbonových vláken. Středový spoj dodává střeše charakteristický vzhled sportovního vozu, připomínající model Porsche 911 GT3 RS. Střecha z karbonových vláken je k dispozici v rámci jednoho ze tří odlehčených sportovních paketů. Součástí těchto paketů jsou rovněž prvky Sport Design a nová odlehčená kola GT Design o velikosti 22″, středové panely sedadel s klasickým čalouněním kostkovanou látkou, resp. akcenty z karbonu a materiálu Alcantara po celém interiéru. Paket pro Cayenne Turbo Coupé rovněž zahrnuje sportovní výfukovou soustavu.

Nový model standardně poskytuje místo až pro čtveřici cestujících. Nová sportovní sedadla vpředu s nastavováním v osmi směrech a integrovanými hlavovými opěrkami nabízejí mimořádné pohodlí a optimální boční oporu. Vzadu pak Coupé standardně používá dvojici samostatných sedadel. Bez příplatku lze však zvolit variantu komfortních zadních sedadel – prvek známý z modelu Cayenne. Cestující na zadních sedadlech jsou usazeni o 30 mm níže než v případě Cayenne, což přináší spoustu místa pro hlavu i přes sportovní sníženou siluetu tohoto vozidla. Zavazadelník se pyšní objemem 625 litrů – ideálním pro každodenní použití – který se po sklopení zadních sedadel zvětší na 1540 litrů (Cayenne Turbo Coupé: 600, resp. 1510 litrů).

Nové Cayenne Coupé díky mimořádně dynamickým křivkám a speciálním prvkům designu okamžitě odlišíme od modelu Cayenne. Provedení Coupé zároveň využívá všech technických vymožeností třetí generace modelu, tedy výkonné pohonné jednotky, pokrokové podvozkové systémy, koncepci digitálních displejů i ovládání a široké možnosti konektivity.

V rámci uvedení na trh jsou k dispozici dvě vysoce výkonná hnací ústrojí. Cayenne Coupé s přeplňovaným šestiválcem o zdvihovém objemu tři litry nabídne 250 kW/340 koní a nejvyšší točivý moment 450 Nm. S paketem Sport Chrono pro sériově vyráběná vozidla pak vůz standardně akceleruje na 100 km/h za 6,0 sekundy; v případě odlehčených sportovních paketů (výbava na přání) činí hodnota zrychlení 5,9 sekundy. Nejvyšší rychlost vozidla je 243 km/h. Na vrcholu nabídky stojí Cayenne Turbo Coupé se čtyřlitrovým agregátem V8 a dvojitým přeplňováním, maximálním výkonem 404 kW/550 koní a nejvyšším točivým momentem 770 Nm. Varianta Cayenne Turbo Coupé akceleruje z místa na 100 km/h za 3,9 sekundy a rozjede se až na 286 km/h.

Nové Porsche Cayenne Coupé je možné objednávat již nyní; koncem letošního května se vůz objeví u prodejců. Ceny v Německu začínají na 83 711 eur v případě Cayenne Coupé, resp. 146 662 eur za Cayenne Turbo Coupé – v obou případech včetně DPH a výbavy určené pro daný trh. Ze širokého seznamu standardní výbavy jmenujme posilovač s variabilním převodem řízení podle rychlosti jízdy, 20″ litá kola, parkovací asistent vpředu i vzadu včetně zadní parkovací kamery, systém aktivně řízeného odpružení PASM (Porsche Active Suspension Management) a paket Sport Chrono Package.