TechArt má zjevně plné ruce práce. Před pár dny nám ukázal svůj zbrusu nový kalendář a teď podrobněji představuje jednu z jeho hvězd. Jmenuje se GT street R a jde o balíček úprav pro současnou generaci Porsche 911 Turbo a 911 Turbo S.

My jsme se opravdu zamilovali do báječně extravagantního exteriéru. Neonová zelená v kombinaci s černou a karbonem Porsche skvěle sedí. Extravagantní je ale také interiér. Přibyl ochranný rám, nové anatomické sedačky s šestibodovými pásy a k tomu všemu spousty karbonu a broušeného hliníku.

Je jasné, že TechArt nezůstal jen u designu. Stejně tak se věnoval i technice a výsledek je vskutku působivý. Nabízí rovnou několik variant nastavení podvozku v závislosti na tom, zda je ten který upravovaný kousek vybaven systémem Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Dokonce nabízí speciální systém z dílny TechArt s názvem Noselift, který je schopen na počkání zvýšit světlou výšku přední nápravy až o 60 mm. To aby řidič mohl s čistým štítem najet na parkoviště nebo překonat městský retardér.

Standardně TechArt dodává 20palcová kola Formula IV Race, která jsou obutá do pneumatik v rozměru 265/35 R20 vpředu a 325/30 R20 vzadu. Zákazník si může ale připlatit za 21palcová kola, která pak obouvají pneumatiky 265/30 R21 vpředu a 325/25 R21 vzadu.

Jak už to u takovývh úprav bývá, to nejzajímavější se ale odehrálo „pod kapotou„. Naladění přeplňovaného plochého šestiválce o objemu 3,8 litru je více, než působivé. V sériovém provedení disponuje výkonem 540 koní ve verzi 911 Turbo a 580 koní ve veruo 911 Turbo S. Točivý moment je pak z výroby nastaven na 660 Nm a 700 Nm.

TechArt má ale připraveno několik stupňů navýšení těchto výkonů. Ten nejzajímavější nyní oběma verzím nabízí výkon 640 koní a točivý moment 880 Nm. Z klidu na 100 km/h pak umí doslova vystřelit za 2,9 sekundy a maximální rychlost se zastaví na 338 km/h. Komu to přijde málo, pro toho má TechArt na začátek příštího roku připravenou variantu, která nabídne až 720 koní a točivý moment 920 Nm.

Přečtěte si také:  Prior Design představil Hyundai i30 N s širokým bodykitem. Vypadá skoro jako závoďák