Team Peugeot Total v závodech v rallyecrossu skončil v Hellu těsně pod stupni vítězů

Autor: Tisková zpráva - 11. 6. 2018


Víkend plný zvratů prožil Team PEUGEOT Total při pátém závodě Mistrovství světa FIA v rallycrossu na zatáčkovité a kopcovité trati v Hellu v Norsku. Dva vozy PEUGEOT 208 WRX se probojovaly do finále, kde Kevin Hansen skončil jako nejúspěšnější jezdec Peugeotu a perfektně dosáhl svůj dosud nejlepší výsledek v této sezoně: celkově 4. místo. Nejmladší jezdec týmu dojel před svým bratrem a týmovým kolegou Timmy Hansenem, který skončil celkově pátý, zatímco Sébastien Loeb byl vyřazen v semifinále, takže jeho pozoruhodná série umístění na stupních vítězů skončila.

Kevin Hansen, který se zlepšuje závod od závodu, pokračoval v letošním vzestupném trendu, když v napínavém finále skončil těsně pod stupni vítězů na 4. místě. Poté, co v pátek spolu s inženýry divize Peugeot Sport udělal úpravy pro zlepšení nastavení svého vozu, nedopustil se po celý víkend žádné chyby, zlepšoval se od kvalifikačních jízd až do finále a se svým vozem PEUGEOT 208 WRX neměl žádné problémy. V semifinále stál v první řadě vedle svého bratra, což byla příležitost pro maximální využití týmové strategie. Kevinův výsledek zlepšil jeho postavení v mistrovství světa a podtrhl jeho status šampiona budoucnosti.

Timmy Hansen v Norsku skončil na 5. místě, což je výsledek, který neodráží rychlost, jakou měl během víkendu. Poté, co byl na druhém místě v průběžném pořadí a pak zvítězil ve svém semifinále, opět postoupil do finále a tam získal důležité body, ačkoliv na startu dostal ránu zezadu. Jeho výkon byl opět jasnou ukázkou potenciálu, jaký má k dispozici v kombinaci velké rychlosti a potřebných jezdeckých schopností pro boj o vítězství.

Úžasná série umístění na stupních vítězů Sébastiena Loeba dospěla do konce, když byl vyřazen v semifinále (dojel na 4. místě v 1. semifinálové jízdě). To znamenalo, že ve finále musel podporovat své týmové kolegy mimo trať! V důsledku nešťastné chyby týmu ve 3. kvalifikaci neabsolvoval svůj průjezd jokerem a byl za to potrestán těžkou penalizací 30 sekund. Francouz po celý víkend předváděl velkou rychlost a stále je na 2. místě v  šampionátu jezdců, takže vše je stále ve hře.

PEUGEOT Team Total je nyní na 2. místě v šampionátu týmů a během víkendu vykazoval dobré výkony navzdory nepřízni osudu. Ačkoli to nebyl bezproblémový víkend, tým je odhodlaný poučit se ze všeho, co jej potkalo. Nejnovější vývojová fáze vozu by měla být představena během následujícího závodu ve Švédsku.

Bruno Famin, ředitel PEUGEOT SPORT: „Byl to obtížný víkend. Byli jsme rychlí, ale ne zcela z hlediska čisté výkonnosti. Byli jsme ve hře, bojovali jsme proti rychlým vozům a nejzkušenějším týmům. Na konci neděle jsme, letos poprvé, chyběli na stupních vítězů, ale nebyli jsme od nich daleko! Skončili jsme na 4. a 5. místě s velmi dobrým výkonem Kevina. Udělali jsme strategickou chybu v Sébastienově kvalifikační jízdě, která nás stála strašně moc. Jelikož se jedná o rallycross, nebyli jsme postiženi jednou, ale třikrát. Sebova penalizace nás stála mnoho bodů v kvalifikaci, pak jsme neuspěli v semifinále, protože měl špatnou startovní pozici, a výsledkem toho bylo, že nepostoupil do finále. Timmy byl rychlý. Vyhrál své semifinále, ale start finále pro něj byl komplikovaný. Ztratil hodně času a skončil na 5. místě. Tak to je. Nemáme žádné problémy s vozem, ale předpokládáme, že ho budeme mít mnohem lepší koncem měsíce při příštím závodě ve Švédsku.“

Kevin Hansen, PEUGEOT 208 WRX č. 71: „Byl to úžasný den a myslím, že mé víkendy jsou opravdu dobré. Cítím se opravdu spokojený s vozem, s týmem i se sebou samým. Mít další dobrý závod a vysoké tempo, to bylo úžasné. Dojet ve finále a bojovat o stupně vítězů znamená velký krok vpřed. Čtvrté místo ve finále zde v Hellu je současně mým druhým 4. místem v kariéře, takže jsem za to opravdu rád. Hodně jsem pracoval hlavou, s týmem se cítím opravdu dobře a mám opravdu radost z jízdy. Dost si věřím. Myslím, že po Belgii, kde jsem neměl tak dobrý víkend, jsem pracoval opravdu usilovně a vrátil se opravdu posílený. Už se nemohu dočkat svého domácího závodu.“

Timmy Hansen, PEUGEOT 208 WRX č. 21: „Ve finále jsem měl skoro perfektní start, ale místo toho jsem se trochu zahrabal, takže jsem musel povolit spojku a ztratil jsem trochu rychlost. Byly tam trochu kontakty. Když jsem zatočil za Johannem, dostal jsem ránu zezadu a zhasnul mi motor. Po chvíli jsem ho znovu nastartoval, ale v tomto okamžiku už jsem byl mimo hru. Víkend vnímám jak dobře, tak špatně – dobře, protože jsme se kvalifikovali a vyhrál jsem semifinále, a špatně, protože jsme neskončili na nejvyšším stupínku na stupních vítězů. Potřebujeme pokračovat ve sbírání bodů v každé fázi závodu. Musíme se znovu soustředit a pokusit se odvést stejnou práci, ale udělejte ji ještě hezčí, až zamává šachovnicová vlajka po finále ve Švédsku.“

Sébastien Loeb, PEUGEOT 208 WRX č. 9: „Byl to obtížný víkend. Skončili jsme se 13 body, což není nic úžasného. Nejvíce času a bodů jsme ztratili, když jsme neuskutečnili průjezd jokerem, a to nás přišlo draho. Můj spotter mi zapomněl říct, abych zajel do jokeru, ale pokud jste spotter, tak se vám taková věc může jednou v životě přihodit …snad. Takže by se to už nemělo opakovat. Není to velký problém a příště to uděláme lépe. Celý tým jako celek odvádí velmi dobrou práci. Kromě toho bylo s  vozem všechno docela v pořádku. Měli jsme dobré tempo, a přestože bylo obtížné být v  čele, byli jsme ve vedoucí skupině, takže jsme na vzestupu.“

Další závod

Další kolo Mistrovství světa FIA v rallycrossu, od 30. června do 1. července, se bude konat v Holjesu ve Švédsku, domovině Hansenovy rodiny, která tvoří tak důležitou součást Teamu Peugeot Total. Holjes se nachází na západě země v blízkosti norských hranic a je to vždy neuvěřitelně populární zastávka s armádou nadšených fanoušků. Samotná trať – možná nejslavnější rallycrossový okruh na světě – je tvořena 60 % asfaltu a 40 % šotoliny a má celkovou délku 1,21 km. Rekord na jedno kolo, dosažený v minulém roce, v současné době činí 41,448 sekundy.

VÝSLEDKY FINÁLOVÉHO ZÁVODU V HELLU

  1. Johan KRISTOFFERSSON – 03:54,906
  2. Mattias EKSTRÖM – 03:55,694
  3. Petter SOLBERG – 03:57,422
  4. Kevin HANSEN – 03:58,571
  5. Timmy HANSEN – 04:04,208
  6. Andreas BAKKERUD – 04:06,163

STAV MISTROVSTVÍ SVĚTA JEZDCŮ PO 5 ZÁVODECH Z 12

  1. Johan KRISTOFFERSSON/Volkswagen Polo R – 135 bodů
  2. Sébastien LOEB/PEUGEOT 208 WRX – 104 bodů
  3. Petter SOLBERG/Volkswagen Polo R – 102 bodů
  4. Andreas BAKKERUD/Audi S1 – 101 bodů
  5. Mattias EKSTRÖM/Audi S1 – 97 bodů
  6. Timmy HANSEN/PEUGEOT 208 WRX – 94 bodů
  7. Niclas GRÖNHOLM/Hyundai i20 – 66 bodů
  8. Kevin HANSEN/PEUGEOT 208 WRX – 61 bodů
  9. Janis BAUMANIS/Ford Fiesta – 41 bodů
  10. Robin LARSSON/Ford Fiesta – 40 bodů
  11. Kevin ERIKSSON/Ford Fiesta – 36 bodů
  12. Timur TIMERZYANOV/Hyundai i20 – 34 bodů
  13. Guerlain CHICHERIT/Renault Mégane RS – 31 bodů
  14. Jérome GROSSET-JANIN/Renault Mégane RS – 28 bodů
  15. Tommy RUSTAD/Volkswagen Polo R – 13 bodů

STAV MISTROVSTVÍ SVĚTA TÝMŮ PO 5 ZÁVODECH Z 12

  1. PSRX Volkswagen Sweden – 237 bodů
  2. Team PEUGEOT Total – 198 bodů
  3. EKS Audi Sport – 198 bodů
  4. GRX Taneco – 100 bodů
  5. Olsbergs MSE – 76 bodů
  6. GC Kompetition – 59 bodů

TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru