tatra_700-ofic_foto

Tatra 700 se v roce 1996 honosně představila v pražském hotelu Hilton. Nabízela i fax a počítač

Autor: Pavel Srp - Zdroj: Tatra, wikipedia.org, youtube.com - Foto: Tatra - 27. 3. 2021


Tatra 700 byla labutí písní kopřivnického výrobce ohledně osobních automobilů, přesto bylo její představení velkolepé a probíhalo ve velkém stylu. Podívat se na něj můžeme, stejně jako na dobovou propagaci tohoto modelu v přiloženém videu.

Bylo úterý 9. dubna 1996 a v pražském hotelu Hilton se sešlo početné publikum, které očekávalo odhalení zbrusu nové české limuzíny. V publiku seděli zástupci vlády i průmyslu, aby se poprvé podívali na nový model Tatra 700.

„Limuzína pro rychlé, pohodlné a bezpečné cestování“, jak ji ve videu moderátor představuje, navazovala designově i technicky na svého předchůdce Tatru 613, jehož kořeny sahají až do 60. let minulého století, kdy byla představena vůbec první Tatra 603.

Sedmistovka ale neměla úplně dlouhý život, přestože ji hned po představení nakoupil Senát Parlamentu České republiky, ale i další státní instituce. O svých zkušenostech hovoří ve videu Lubomír Voleník, tehdejší prezident Nejvyššího kontrolního úřadu. Ve flotile je ovšem měla třeba i společnost OKD Ostrava. Politici i ředitelé velkých firem tehdy jistě ocenili výbavu, v níž nechyběl mobilní telefon, ale i fax nebo počítač. Pohodu na palubě zajišťovalo také nezávislé vodní topení či automatická klimatizace.

Tatra 700 je prezentována typickými marketingovými chvalozpěvy, ale dobový test v Auto Moto Revue ji tak úplně nevychválil. Redaktorovi nejvíce vadilo to, že auto bylo ve vyšších rychlostech nestabilní, jakož i bezpečnostní výbava. Chyběly totiž například jakékoliv airbagy, ale i tak základní věc jako ABS.

Poslední česká limuzína se vyráběla nakonec jen mezi lety 1996 až 1999. Z továrny vyjelo jen 72 vozů. V době představení ji poháněl vidlicový osmiválec s objemem 3,5 litru, jehož výkon byl 148 kW/201 koní. Zrychlit z 0 na 100 km/h dokázala za 10,8 sekundy a jela maximální rychlostí až 230 km/h. Tento motor byl později nahrazen větším 4,4litrovým osmiválcem s výkonem 172 kW/234 koní.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru