Automobilka Lexus letos v létě zaznamenala celosvětově už přes 5 milionů prodaných vozů z kategorie SUV a crossoverů. Značka, která se na trhu objevila v roce 1989, nabízela své první SUV (model LX) již v roce 1996. O dva roky později se představil model RX, jenž prošlapal cestu k segmentu luxusních crossoverů, který se postupně transformoval v samostatnou automobilovou třídu, těšící se největší oblibě zájemců o luxusní vozy.
Vzhledem k vývoji zákaznické poptávky Lexus postupně doplnil svoji nabídku o robustní SUV s označením GX, crossover střední třídy NX a městský crossover UX. Ty nyní tvoří přibližně dvě třetiny celkových prodejů značky Lexus. Japonský výrobce prémiových vozů nabízí svá SUV a crossovery na 90 trzích celého světa.
S každým dalším modelem SUV a crossoveru se značka během let vždy o něco posunula kupředu díky umění skloubit smělý design, jízdní schopnosti mimo zpevněné cesty, proslulou kvalitu řemeslného zpracování Lexus a propracované technologie do podoby jedinečných a praktických vozů, což se promítlo do stále vyššího počtu věrných zákazníků značky Lexus.
Třetina prodaných SUV je hybridních
Celosvětové oblibě se těší crossovery Lexus (RX, RX L, NX a UX) s plně hybridním pohonem nebo čistě benzínovým ústrojím. Počátky hybridů sahají k přelomovému hybridnímu SUV RX 400h z roku 2005, přičemž jejich zastoupení v současných prodejích značky činí cca jednu třetinu celosvětově prodaných SUV značky Lexus, a dokonce 96 % v zemích západní a střední Evropy.