SUV jsou pro chodce strašákem. Srážky s nimi jsou fatálnější a pravděpodobnější

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: IIHS - 19. 3. 2022


SUV jsou dnes velmi oblíbená a rozšířená auta. Jak ale ukazuje nejnovější studie organizace IIHS, tato auta jsou také nebezpečná. Především pro chodce.

IIHS (Insurance Institute for Highway Safety – Americká pojišťovací agentura specializující se na bezpečnost provozu) se ve své studii zabývala velkými auty, především SUV, pickupy a dodávkami, a tím, jak moc nebezpečná jsou pro chodce. Ukázalo se, že pravděpodobnost toho, že bude chodec při nehodě s SUV zabit, je největší při odbočování doleva. Při této dopravní situaci je riziko smrtelné nehody s chodcem dvakrát vyšší než při stejné situaci s menším osobním autem. Třikrát vyšší je u dodávek a čtyřikrát vyšší je u velkých pickupů (např.: Dodge Ram, Ford F-150 apod.). Oproti tomu při odbočování doprava je riziko smrtelné nehody nejhorší u pickupů, kde se mluví až o 89% pravděpodobnosti. 63% pravděpodobnost takové nehody pak hrozí u SUV.

Přečtěte si také:  Nehoda auta s chodci nebo cyklisty: Vážným následkům mají auta zabránit speciálními konstrukčními prvky karoserie a asistenčními systémy

„Je možné, že tvar, umístění nebo velikost A sloupků mohou řidičům těchto velkých aut ztížit výhled z vozu na případné přecházející chodce,“ poznamenal dopravní inženýr IIHS Wen Hu.

Česká obchodní inspekce kontrolovala reflexní pásky pro chodce. Většina zcela propadla

Agentura IIHS se také podívala na reálná čísla, k čemuž jí posloužily statistiky nehod chodců a aut ze Severní Karoliny. Z 5500 zkoumaných nehod aut a chodců se 2070 stalo při odbočování. Ukázalo se, že řidiči SUV pak bourali 23krát častěji než řidiči malých osobních aut. A většina takových vážných nehod se stala právě při odbočování doleva.

Přečtěte si také:  Podle nového reportu dělá nejlepší auta Subaru. Vyhrálo i díky armádě bezpečnostních asistentů

IIHS ale připouští, že k pochopení toho, proč se stává tolik vážných nehod hlavně v případě řidičů SUV bude potřeba ještě hodně studií. Nevylučuje ale, že bude možná nutné začít brát v potaz design a konstrukce aut i v souvislosti s výhledem a bezpečností.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek