Subaru dnes oznámilo, že celosvětové prodeje vozů vybavených asistenčním systémem EyeSight překročily v červnu letošního roku hranici pěti milionů kusů. Tohoto milníku bylo dosaženo po 14 letech a jednom měsíci od prvního uvedení systému na japonský trh, které proběhlo v květnu 2008.
Systém EyeSight byl z celosvětového pohledu prvním asistenčním systémem řidiče využívajícím ke své činnosti výhradně dvojici kamer, který poskytoval funkce adaptivního tempomatu či předkolizního brzdění a rozpoznává nejen automobily, ale také chodce, cyklisty a motocyklisty v jízdní dráze vozidla. Modely vybavené systémem EyeSight v současnosti tvoří 91 % celosvětových prodejů značky Subaru. V Evropě se od uvedení této technologie na trh v roce 2014 prodalo více než 145 000 vozů vybavených asistenčním systémem EyeSight.
Díky mimořádným rozpoznávacím schopnostem technologie dvojice kamer získává systém EyeSight trvale nejvyšší hodnocení nezávislých agentur po celém světě. Během své existence právě systém EyeSight významně přispěl k posílení preventivní bezpečnosti vozů Subaru.
Studie Subaru založená na údajích japonského Institutu pro výzkum a analýzu dopravních nehod (ITARDA) ukázala, že nehodovost vozů vybavených systémem EyeSight dosahuje v Japonsku pouhých 0,06 %, současně studie provedená americkou organizací Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) zjistila, že tento systém v USA snižuje počet nehod se zraněním při nárazu zezadu až o 85 %.
Podle nového reportu dělá nejlepší auta Subaru. Vyhrálo i díky armádě bezpečnostních asistentů
Subaru Europe provedlo interní průzkum, v němž 95 % dotazovaných zákazníků prohlásilo, že se při řízení vozidla vybaveného systémem EyeSight cítí bezpečněji, 35 % z nich uvedlo, že systém alespoň jednou zabránil nehodě, a 87 % zákazníků se svěřilo, že to byl klíčový důvod pro koupi jejich vozu.
Díky nejnovější generaci asistenčního systému EyeSight dosáhlo Subaru Outback v bezpečnostních testech Euro NCAP v letech 2020–2021 nejvyššího skóre 95 % v disciplíně asistenčních systémů napříč všemi třídami vozidel a nejlepšího výsledku, jakého kdy vozidlo Subaru v nárazových testech dosáhlo.
Subaru zahájilo vývoj systému s dvojicí kamer, který je základním prvkem EyeSight, v roce 1989, tedy před více než 30 roky, a od té doby jej neustále postupně zdokonaluje. Nejnovější generace systému EyeSight je vybavena přepracovaným systémem dvojice kamer, má mnohem širší zorný úhel a v kombinaci s vylepšeným softwarem pro rozpoznávání a zpracování obrazu nabízí větší rozsah asistenčních funkcí, pracujících v širším spektru situací.
Subaru v Japonsku představilo také pokročilý asistenční systém EyeSight X, který k nové generaci dvojice kamer přidává kromě jiného ještě čtveřici radarů umístěných v předním a zadním nárazníku a také propojení s navigačním systémem a jeho mapovými podklady. Výsledkem jsou další asistenční funkce, jako je asistent změny jízdního pruhu, regulace rychlosti před vjezdem do zatáčky nebo automatické řízení v kolonách bez nutnosti držet volant v rukách, které přináší více komfortu a bezpečí při jízdě na dálnicích.
V roce 2020 společnost Subaru v tokijské čtvrti Shibuya otevřela Subaru Lab, vlastní vývojové centrum umělé inteligence, kde provádí výzkum a vývoj s cílem integrovat do technologie dvojice kamer EyeSight schopnosti umělé inteligence, a dále tak zvýšit úroveň bezpečnosti.
Subaru bude pokračovat ve zdokonalování primárních, aktivních, preventivních, pasivních bezpečnostních technologií, stejně jako technologií využívajících k posílení bezpečnosti konektivitu, které jsou základem filozofie všestranné bezpečnosti Subaru. Právě tento přístup zákazníkům po celém světě zajistí „potěšení z jízdy a klid mysli“.