Od svého představení v roce 2014 si model Levorg vydobyl od mnoha zákazníků renomé jako „dynamické kombi“. Levorg 2019 je nyní i „rodinné kombi“, vybavené nejnovějšími a nejpokročilejšími bezpečnostními systémy Subaru. Spojuje tak image sportovního kombi s praktičností bezpečného rodinného vozu.

Nejnovější model Levorgu nabízí ideální rozměry a vnitřní prostor dle potřeb evropských zákazníků. Samozřejmostí je vysoce kvalitní a prostorný interiér a všestranný zavazadlový prostor o základním objemu 522 litrů s nesklopenými opěráky zadních sedadel, který tak dokáže pojmout až čtyři velké kufry. V případě jejich sklopení se zavazadelník zvětší až na 1446 litrů objemu. Subaru model Levorg vybavilo také vylepšenými bezpečnostními prvky.

Dodává se se systémy EyeSight, Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD – radarové senzory instalované v zádi vozu detekují vozidla a jiné objekty vzadu) a s rozšířeným balíčkem bezpečnostních prvků doplněným o EyeSight Assist Monitor (skupina LED zrcadlící se v čelním okně) a nově rychleji detekuje objekty.

Subaru si vydobylo pověst výrobce robustních automobilů, které jsou schopny odolávat jak vlivům prostředí, tak i času. Více než 97 % vozidel Subaru, prodaných v Evropě za posledních 10 let, je stále v provozu.

Stejně jako každé Subaru je i Levorg vybaven symetrickým systémem pohonu všech kol spojeným s jedinečně vyváženými motory Subaru Boxer. Tento systém přenáší výkon neustále na všechna čtyři kola, čímž pomáhá zlepšit kontrolu nad vozem za ztížených podmínek. Nabízí vynikající stranové vyvážení a precizní ovladatelnost díky tomu, že jsou jeho hlavní komponenty podélně symetrické.

Nízké těžiště pak pomáhá nabídnout zvláště zábavné jízdní vlastnosti a vynikající odezvu. Horizontálně protiběžné písty motoru Subaru Boxer spolu svírají úhel 180 stupňů a přispívají tak k nižšímu a ploššímu profilu ve srovnání s ostatními typy motorů. To dává jak motoru, tak i celému vozu nižší těžiště, a tím pádem lepší vyvážení. Kromě toho se protiběžné pohyby pístů přirozeně vyrovnávají a pomáhají tak omezit vibrace motoru.

Vzali jsme Subaru Levorg na nejtěžší okruh Evropy. Jak se mu (a nám) na Nürburgringu dařilo?

Levorg má nyní atmosférický motor 2,0 litru s velmi kultivovaným chodem. Plochý čtyřválec FB20B s rozvodem DOHC a 16 ventily není vybaven přímým vstřikováním paliva, a i bez filtru pevných částic plní přísnější normu Euro6d-TEMP.

V rámci přechodu na nový motor došlo i k úpravě na výfukovém systému a vzhledem k menšímu množství vzduchu procházejícího systémem bylo potrubí přepracováno. V přední části má průměr menší o 5,4 mm a v zadní části o 4,1 mm. Levorg má i nyní dvojici koncovek výfuku.

Pro ideální využití motoru Subaru Boxer a symetrického pohonu všech kol udržuje efektivní převodovka Lineartronic CVT motor neustále v optimálních otáčkách. Řazení mezi předem nastavenými převodovými poměry je vždy sladěné se změnami v rychlosti jízdy a otáčkách motoru. Při akceleraci umožňuje řidiči pocítit okamžiky přeřazení, čímž pomáhá vytvořit pevnější spojení mezi vozem a řidičem. V závislosti na řidičském stylu může Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE) přizpůsobit průběh výkonu motoru a řazení tak, aby nabídl okamžitě dostupný výkon a agilitu, kdykoliv řidič potřebuje.

V režimu Sport Mode umožňuje rychlými reakcemi na pohyby plynového pedálu sportovní jízdu na dálnicích nebo v zatáčkovitých silnicích, v Intelligent Mode nabízí jemný přísun výkonu, ideální pro pohyb po ulicích města, překonávání dlouhých vzdáleností nebo dosažení co nejnižší spotřeby paliva. Nabízí také flexibilní kontrolu na mokrých nebo zasněžených silnicích.

Pokročilý paket bezpečnosti

Jeho součástí je Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD) se senzory, které varují před přítomností vozidel v zadním mrtvém úhlu, a přispívají tak k větší bezpečnosti při změnách jízdního pruhu. Systém může řidiče také varovat před potenciálním rizikem kolize při couvání na silnici s příčným provozem. Dalším prvkem pokročilého paketu bezpečnosti je Safety View Package (SVP), který zahrnuje:

  • Obraz zadní kamery promítaný v chytrém zpětném zrcátku, obraz z přední (parkovací) kamery na displeji MFD (volitelně ve vyšších specifikacích)
  • Kameru v přední masce může na obrazovku v palubní desce zobrazit pohled před vozidlo, což zlepšuje výhled na křižovatkách a při parkování ke zdi. Stejný displej také zobrazuje obraz zadní couvací kamery, která asistuje při parkování.
  • Chytré vnitřní zpětné zrcátko: v jednom módu chytré zpětné zrcátko funguje klasicky, ve druhém se pohybem přepínače promění v displej přenášející živý obraz zadní kamery, umístěné na víku zavazadelníku. Umožňuje jasný a ničím nerušený výhled dozadu za vůz ve chvíli, kdy cestující nebo zavazadla blokují výhled.

Do cenových strategií nového modelového roku promluvilo nejvíce zabudování nové atmosférické motorizace a Levorg je nyní nejen komfortnější, ale i cenově příznivější. Praktické a elegantní kombi s pohonem všech kol, jež se vrací ke kořenům „subaráckých kombíků“ – o něco ubere na ostrosti a přidá více komfortu – vychází v základní výbavě na 700 000 Kč vč. DPH.