Subaru BRZ ve druhé generaci opět přijíždí v puristické verzi Cup Car Basic pro majitele a řidiče, kteří chtějí čistokrevný sporťák bez příkras. Auto má plecháče na obyčejných gumách, interiér bez zbytečné výbavy, ale s bezpečnostním rámem. Pracovalo na něm oddělení STi.
První i druhýá generace Subaru BRZ je zaměřena na řidiče a čistý řidičský zážitek. Malé a lehké kupé s pohonem zadních kol se skvěle ovládá a pokyny řidiče velmi ochotně poslouchá a následuje. V sériové verzi je to auto, se kterým můžete vlastně bez problémů jezdit každý den. Nabízí navigaci s dotekovým displejem, bezklíčové ovládání a startování, klimatizaci, ale také audiosystém. Nic z toho ale například na závodním okruhu potřebovat nebudete.
A to je právě účelem verze, kterou Subaru před pár dny představilo. Do interiéru přidalo bezpečnostní rám s 6bodovým bezpečnostním pásem. Chybí tady naopak infotainment (ale reproduktory tu zůstaly) a boční i hlavové airbagy. Kvůli vnitřní kleci jsou zbytečné i sluneční clony a boční výdechy klimatizace a topení v palubní desce (ale v autě jsou). Stejně tak tu kvůli rámu musejí být upravené koberce.
Zvenku na pohled auto vypadá docela normálně, ale místo standardních litých kol jsou tu 16″ plechové disky, protože se počítá s tím, že nový majitel si na auto dá nějaká jiná a lehčí kola s nějakými lepšími pneumatikami. Karoserie se nabízí v 7 barvách. Bez příplatku jsou modrá WR blue pearl, modrá Sapphire blue pearl, stříbrná Ice silver metallic, šedá Magnetite gray metallic, černá Crystal black silica, za příplatek pak červená Ignition Red a bílá Crystal White Pearl.
Motor jako takový je sériový, jde o 2,4litrový plochý čtyřválec s výkonem 173 kW/235 koní a točivým momentem 250 Nm, ale v STi mu přidali olejový chladič a vyměnili původní sériové těsnění motoru za jiná. Auto je k dispozici výhradně s šestistupňovým manuálem a se samosvorným diferenciálem s jiným obalem, který dostal více chladicích žeber.
Pokud jásáte, že přesně takové auto chcete, přeci jen ještě chvíli počkejte. Tohle auto se nabízí pouze v Japonsku. Pokud byste čekali, že cena této verze bude nejnižší ze všech, protože má o spoustu výbavy méně, pletli byste. Je totiž druhá nejdražší, po vrcholném BRZ STI Sport. Vychází 3 700 400 juanů, což je v přepočtu necelých 600 tisíc korun.