2024-Subaru_BRZ_Cup_Car_Basic-track_tool_paket- (1)

Subaru BRZ pro závodníky se představuje. Má plecháče a interiér bez zbytečností i výbavy

Autor: Pavel Srp - Zdroj: carscoops.com - Foto: Subaru - 11. 4. 2024


Subaru BRZ ve druhé generaci opět přijíždí v puristické verzi Cup Car Basic pro majitele a řidiče, kteří chtějí čistokrevný sporťák bez příkras. Auto má plecháče na obyčejných gumách, interiér bez zbytečné výbavy, ale s bezpečnostním rámem. Pracovalo na něm oddělení STi.

První i druhýá generace Subaru BRZ je zaměřena na řidiče a čistý řidičský zážitek. Malé a lehké kupé s pohonem zadních kol se skvěle ovládá a pokyny řidiče velmi ochotně poslouchá a následuje. V sériové verzi je to auto, se kterým můžete vlastně bez problémů jezdit každý den. Nabízí navigaci s dotekovým displejem, bezklíčové ovládání a startování, klimatizaci, ale také audiosystém. Nic z toho ale například na závodním okruhu potřebovat nebudete.

A to je právě účelem verze, kterou Subaru před pár dny představilo. Do interiéru přidalo bezpečnostní rám s 6bodovým bezpečnostním pásem. Chybí tady naopak infotainment (ale reproduktory tu zůstaly) a boční i hlavové airbagy. Kvůli vnitřní kleci jsou zbytečné i sluneční clony a boční výdechy klimatizace a topení v palubní desce (ale v autě jsou). Stejně tak tu kvůli rámu musejí být upravené koberce.

2024-Subaru_BRZ_Cup_Car_Basic-track_tool_paket- (2)

Zvenku na pohled auto vypadá docela normálně, ale místo standardních litých kol jsou tu 16″ plechové disky, protože se počítá s tím, že nový majitel si na auto dá nějaká jiná a lehčí kola s nějakými lepšími pneumatikami. Karoserie se nabízí v 7 barvách. Bez příplatku jsou modrá WR blue pearl, modrá Sapphire blue pearl, stříbrná Ice silver metallic, šedá Magnetite gray metallic, černá Crystal black silica, za příplatek pak červená Ignition Red a bílá Crystal White Pearl.

Motor jako takový je sériový, jde o 2,4litrový plochý čtyřválec s výkonem 173 kW/235 koní a točivým momentem 250 Nm, ale v STi mu přidali olejový chladič a vyměnili původní sériové těsnění motoru za jiná. Auto je k dispozici výhradně s šestistupňovým manuálem a se samosvorným diferenciálem s jiným obalem, který dostal více chladicích žeber.

Pokud jásáte, že přesně takové auto chcete, přeci jen ještě chvíli počkejte. Tohle auto se nabízí pouze v Japonsku. Pokud byste čekali, že cena této verze bude nejnižší ze všech, protože má o spoustu výbavy méně, pletli byste. Je totiž druhá nejdražší, po vrcholném BRZ STI Sport. Vychází 3 700 400 juanů, což je v přepočtu necelých 600 tisíc korun.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru