Stejně, jako jsme před pár lety měli velké pochybnosti o vývoji a rozvoji elektromobility, panují dnes podobné obavy o možném rozvoji plně autonomních aut. Má to svou logiku, tyto systémy jsou dnes stále poměrně nespolehlivé. To ale neznamená, že za pár let nebudou autonomní auta standardem. Do té doby by ale bylo dobré, aby si spotřebitelé, tedy motoristé, udělali pořádek v pojmech.
Dle nejnovější studie provedené americkým indexem důvěry v mobilitu, který provedla společnost J. D. Power totiž mají motoristé velký zmatek v tom, co to vlastně autonomní auto je. A navíc se ukazuje, že si většina myslí, že vlastně svým způsobem autonomní auto mají. Důvodem pro to jsou názvy současných bezpečnostních systémů aut.
Většina moderních vozidel totiž má systémy s názvem asistent řízení nebo asistent řidiče. A motoristé jsou pak často přesvědčeni, že to je ten autonomní systém. Podle Lisy Boor, manažerky pro rozvoj mobility ve společnosti J.D. Power je důležité, aby automobilky, ale i výrobci nových technologií spolupracovali. „Zúčastněné strany musí spolupracovat, aby spotřebitelům zajistily jasné a konzistentní pojmenování asistentů a funkcí vozu. Používání všech terminologií musí být zaměřené hlavně na spotřebitele,“ řekla.
A nejde jen o pohodlí motoristů. Jde hlavně o bezpečnost. Existuje bohužel řada případů, kdy si lidé mysleli, že mají plně autonomní auto a podle toho se také chovali. Někteří v autech spí, jiní přesedají na zadní sedadla a další jsou schopni po aktivaci adaptivního tempomatu přestat řídit.
K plnému a zákonem schváleném používání autonomních aut je ještě dlouhá cesta. A proto má J.D. Power pravdu, je zjevně potřeba upravit názvosloví asistentů a bezpečnostních systémů, aby se předešlo i tragickým nehodám. Jakkoliv jsou ale způsobeny spíše lidským faktorem než systémy.