2023-dodavky-LCV-Stellantis

Stellantis představil nové dodávky svých značek Citroën, FIAT Professional, Opel a Peugeot

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Stellantis - 25. 10. 2023


Pro skupinu Stellantis je prioritou nabízet firmám a podnikatelům užitkové vozy splňující uživatelské potřeby z hlediska kapacity, bezpečnosti a všestrannosti. V tomto duchu představila svou kompletní řadu středních a velkých užitkových dodávek. Celkem se jedná o 12 zmodernizovaných a elektrifikovaných vozů značek Citroën, FIAT Professional, Opel a Peugeot. Tyto vozy jsou klíčovou součástí strategické ofenzívy Stellantis Pro One, kterou před několika dny zahájila obchodní jednotka užitkových vozů skupiny Stellantis.

Stellantis se opírá o celou řadu pokročilých technologií elektrifikovaného pohonu a systémů zajišťujících bezpečnost, asistenci řízení a konektivitu, aby vozidla značek skupiny Stellantis nabídla uživatelsky příjemné prostředí a stala se efektivními pomocníky svých profesionálních majitelů.

„Tato druhá generace dodávek s nulovými emisemi poskytuje v souladu s očekáváními zákazníků větší dojezd na elektrický pohon, další nabídku palivových článků, 18 asistenčních systémů řízení, plnou konektivitu a inovace, jako je například Electric Power Take Off. Ještě více tak posílí naše současné vedoucí postavení v oblasti elektrických užitkových vozů a ve všech segmentech dodávek,“ uvedl Xavier Peugeot, senior viceprezident obchodní jednotky užitkových vozů skupiny Stellantis.

Nové dodávky Peugeot Partner, Expert a Boxer představeny

Stellantis je v současné době nesporným lídrem v oblasti bezemisního pohonu užitkových vozů. Nabízí jak plně elektrické vozy, tak i pohon využívající palivových článků. Obnovená řada užitkových vozidel zahrnuje bezemisní technologie 2. generace a také vlastní bateriové systémy vyvinuté pro elektromobily, které zajišťují větší dojezd bez omezení užitných vlastností vozů.

Elektrický pohon 2. generace zajišťuje novým kompaktním dodávkám nejlepší dojezd ve své kategorii, a to 330 kilometrů. V nových středně velkých elektrických dodávkách poskytují baterie o kapacitě 50 nebo 75 kWh dojezd až 350 kilometrů. V segmentu velkých dodávek vybavuje skupina své vozy baterií o kapacitě 110 kWh pro nejlepší dojezd na elektrický pohon ve své kategorii, a to až 420 km. Rychlonabíjecí stanice o výkonu 150 kW navíc umožňují nabít baterii velké dodávky z 0 na 80 % za méně než hodinu.

Vedoucí postavení skupiny Stellantis v oblasti bezemisních vozidel posiluje rovněž rozvoj pohonu využívajícího vodíkové palivové články. Druhá generace vodíkových palivových článků ve středně velkých dodávkách, jejíž uvedení na trh je naplánováno na polovinu roku 2024, bude využívat systém „mid-power“, který je exkluzivitou skupiny Stellantis. Dojezd dosáhne až 400 km, což je v této třídě rekord. Pohon na vodíkové palivové články se v roce 2024 rozšíří na velké dodávky s architekturou „mid-power“, dojezdem až 500 km a dobou nabíjení pět minut.

Mezi tyto další technologie patří například:

  • Systém rekuperačního brzdění, který zohledňuje hmotnost vozidla a dynamiku vozovky pro maximalizaci rekuperace energie
  • Tepelné čerpadlo v kompaktních elektrických dodávkách optimalizuje spotřebu energie v chladném počasí, aby se maximalizoval dojezd vozu

Modernizované dodávky Citroën Berlingo Van, Jumpy a Jumper se představují. Mají i nové logo

V centru pozornosti řidičů je obnovená řada užitkových vozů zahrnující následující technologie:

  • Nová generace rozhraní člověk–stroj (HMI), která zvyšuje produktivitu a bezpečnost. Přístrojové desky a středové displeje jsou větší a řidič je může sám konfigurovat.
  • Systém dynamického prostorového vidění (Dynamic Surround Vision) využívá vnější kamery, které poskytují široký výhled kolem vozu a pomáhají při navigaci v dopravě a v přeplněných ulicích.
  • Bezdrátové připojení, které se aktivuje při dodání vozidla, umožňuje informovat řidiče a zajišťuje spojení mezi manažery a vozovým parkem v reálném čase. K dispozici jsou tak rovněž cenově výhodné balíčky služeb, jako je preventivní údržba, výuka ekologické jízdy, zohlednění nabíjecích stanic pro elektromobily a správa nabíjení. Aktualizace softwaru probíhá over-the-air.
  • V kompaktních dodávkách umožňuje nový dokovací systém Smartphone Station připojit telefon ke speciální aplikaci, která ho přemění na ovládací panel, včetně interakce s ovladači na volantu, což představuje nákladově efektivní způsob, jak vylepšit online prostředí.
  • Ve velkých dodávkách se využívá špičkové řešení asistované jízdy 2. úrovně díky kombinaci adaptivního tempomatu s funkcí Stop and Go, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu a asistenta pro jízdu v dopravní zácpě. Kromě toho je nová generace spalovacího motoru spojena s osmistupňovou automatickou převodovkou, která zvyšuje dojezd a kapacitu.
  • Všechny nové dodávky jsou vybaveny full LED světlomety pro vynikající výhled a bezpečnost.

„Podstatou naší zákaznicky orientované obnovy celé řady dodávek je nekompromisnost – co se týče dojezdu, kapacity, bezpečnosti a konektivity,“ uvedl Luca Marengo, produktový manažer obchodní jednotky užitkových vozů skupiny Stellantis.

Systém ePTO (e-Power Take Off) 400 V umožňuje elektrifikovat kompletní řadu užitkových vozů, aniž by došlo ke snížení užitečného zatížení vozu. Systém ePTO čerpá energii z již instalované baterie a nevyžaduje samostatný zdroj energie.

V Severní Americe dojde k obnově produktové řady užitkových vozů značky Ram s novými elektrifikovanými dodávkami a pickupy, zejména modelem Ram ProMaster EV do konce roku 2023 a modelem Ram 1500 REV do konce roku 2024. Součástí budoucího portfolia je i technologie vodíkových palivových článků. Podrobnosti budou zveřejněny později.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru