Už v pondělí 15. května vyjede na Barrandovský most těžká technika, aby se pustila do druhé etapy jeho velké rekonstrukce. Řidiči ovšem musí počítat s tím, že se s uzavírkami mostu a omezením dopravy setkají už o nadcházejícím víkendu. V letošním roce se bude v rámci rekonstrukce odstraňovat mostní svršek a stávající vybavení na severní polovině jižního mostu a na barrandovské rampě z ulice K Barrandovu.
Vyjeďte ideálně mimo špičku
V rámci rekonstrukce Barrandovského mostu je v plánu také výměna mostních dilatačních závěrů, sanace spodní části nosné konstrukce jižního mostu, postaveny budou nové římsy, položeno nové vozovkové souvrství včetně dobetonávky a položena bude také nová izolace. „Druhá etapa rekonstrukce Barrandovského mostu bude náročnější než ta první. Pokud má proběhnout bezpečně a dopadnout úspěšně, rád bych všechny zúčastněné požádal o maximální trpělivost a ohleduplnost – jak vůči ostatním řidičům, tak technikům a dělníkům, kteří budou náročné práce provádět,“ řekl primátor Prahy Bohuslav Svoboda.
„Chtěl bych požádat všechny řidiče o pochopení, trpělivost a využívání značené objízdné trasy po Pražském okruhu a satelitních navigací. Pokud nemůžete využít ani posílené MHD a musíte využít Barrandovský most, je vhodné si alespoň naplánovat jízdu mimo špičku. Dopad letošní uzavírky Barrandovského mostu na dopravu v Praze bude totiž podstatně výraznější než loni. Letos totiž bude uzavřena kvůli rekonstrukci rampa z ulice K Barrandovu, kterou v běžném provozu využíval až dvojnásobný počet vozidel než loni opravovanou rampu ze Strakonické ulice,“ popsal Zdeněk Hřib, náměstek primátora pro oblast dopravy.
Na místě budou připraveny odtahové vozy, které se v případě nehody nebo poruchy postarají o co nejrychlejší zprůjezdnění opravovaného úseku. „Připravujeme se i na řízení dopravy pomocí automatického systému TASS, který je připraven na tunelech Městského okruhu a navazujících světelných signalizacích, a společně s Ředitelstvím silnic a dálnic bude Praha nasazovat informace o uzavřené rampě i na informačních tabulích na nadřazené komunikační síti v Praze a na dálnicích přivádějících dopravu do hlavního města,“ upřesnil Josef Richtr z TSK Praha.
Objížďka po dálnici nebude pro každého
Řidiči se musí připravit na to, že doprava bude na mostě vedena ve třech provizorních jízdních pruzích v každém směru (stejně jako tomu bylo v loňském roce při první etapě), tedy tři pruhy směrem na Smíchov a tři pruhy směrem na Braník. Jeden jízdní pruh ve směru na Jižní spojku bude převeden do protisměru.
Největším dopravním omezením, které zásadně dopravu v Praze ovlivní, bude uzavření barrandovské rampy od Barrandova ve směru z ulice K Barrandovu na Jižní spojku. Objízdná trasa povede po D0 (Pražský okruh) Lochkovským tunelem a po Strakonické ulici zpět na Barrandovský most a Jižní spojku. Pro vzdálenější cíle (Modřany, Kamýk či například Chodov) bude možné pokračovat po okruhu D0 na sjezd Písnice, který se již otevřel 15. dubna 2023, a poté do centra po Libušské ulici, případně jet dál po D0 na sjezd Vestec. Možností je také dojet až k dálnici D1 a odtud zamířit do centra po ulicích Brněnská a 5. května.
Po dobu rekonstrukce budou na Pražském okruhu (D0) vyznačeny objízdné trasy, po kterých je možné jezdit bez dálniční známky. To v praxi znamená, že pokud je dopravním značením vyznačena objízdná trasa a je navedena na dálnici, mohou ji vozidla, která smějí vjíždět na dálnici, použít bez poplatku. Je ale nutné z dálnice sjet v místě, kde ji objízdná trasa opouští, neboť v dalším úseku dálnice již osvobození neplatí. Problém ovšem mohou mít vozidla s konstrukční rychlostí nižší než 80 km/h. Ta na objízdnou trasu vedoucí přes dálnici nesmí.