O tom, že i elektromobily mají 12 voltovou baterii, která se snadno může vybít se před pár dny přesvědčil 73letý muž z Arizony. Když nasedl do auta a zabouchl za sebou dveře, zjistil, že baterie je vybitá a nemohl se z auta dostat ven. Nevěděl totiž, že Tesla má pro tyto případy manuální otevírání dveří.
V Arizoně v současné době panují velká horka a Rick Meggison v nich zůstal asi 20 minut uvězněný v autě. Problém byl v tom, že Tesla Model Y má vše, včetně otevírání dveří nebo stahování oken na elektřinu. Tu pak dodává klasická 12V baterie, jakou mají i auta se spalovacím motorem. Otevírání dveří tak funguje na tlačítko, které spustí malý motorek a ten otevře dveře. To se ale v tomto případě nestalo. Majitel auto popsal jako totálně mrtvé.
Nicméně všechna auta, která mají takový systém otevírání dveří, mají vždy také pojistnou kliku, kterou je v podobných případech možné využít. To ale Rick nevěděl, a tak v autě seděl tak dlouho, dokud jej pomocí mobilní aplikace nevysvobodila jeho sestra.
Majitel auta se na Teslu zlobí, protože podle něj by auto mělo upozorňovat na možné problémy s 12V baterií a nouzové otevírání dveří by mělo být lépe označeno. U Tesly jde o malou páčku umístěnou před ovladače otevírání oken. Manuál k autu pak vše samozřejmě důkladně popisuje, ale podle Ricka to není dostatečné. Zpráva o tom, že je baterie vybitá mu sice do jeho smartphonu přišla, ale až poté, co k vybití došlo.
Pokud si právě myslíte něco o tom, že dotyčný by si měl o svém autě nejprve zjistit všechny podstatné informace, měli byste vědět, že rozhodně není jediný. O tom, že Teslu je možné otevřít pomocí páčky v autě neví podle amerického Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě velká spousta uživatelů těchto aut. Úřad dokonce eviduje desítky stížností na to, že Tesla o postupu, jak z auta uniknout, neinformuje.