Automobilky zažívají jedno z nejnáročnějších období posledních let. Kolabuje doprava nových aut ze vzdálenějších trhů, chybí čipy, takže buď se nevyrábí vůbec, nebo už vyrobená auta stojí na odstavných plochách a čekají. Do toho všeho se zdražuje. A aby toho náhodou nebylo málo, dá se očekávat, že brzy přijde na pořad dne nedostatek hořčíku. Zatím to, například pro Škodu Auto, problém není, ale co není, může být.
Hořčík automobilky berou především z Číny, což je ten hlavní problém jeho nedostatku. Tamní výrobci hořčíku totiž musí výrazně snižovat jeho produkci. A to až o 50 %. Důvodem je prudký nárůst cen uhlí a zároveň špatná situace v Číně, kde je v poslední době elektřina na příděl, a navíc je vyráběna hlavně z uhlí. Už to došlo tak daleko, že někteří výrobci hořčíku musejí výrobu ve svých továrnách zastavovat.
Na evropské automobilky zatím tyto výpadky nijak významně nedoléhají, ale stačí málo, aby se to rychle změnilo. Pokud budou jeho výrobci dál omezovat produkci, je to jen otázka času. Ostatně, pro ČTK to potvrdila i mluvčí Škody Auto Martina Gillichová. „Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto má aktuálně dostatek hořčíku, případné výpadky v dodávkách by pro ni znamenaly výrazná omezení,“ řekla. Dále vysvětlila, že automobilka hořčík používá jak pro výrobu disků, tak také pro výrobu některých dílů převodovek a motorů.