Včera se i na českém internetu objevily zprávy o finančních potížích automobilky SsangYong. Byla to ovšem zpráva mylná, která pramenila možná z nepochopení celé situace a originálního textu. Automobilka na to i prostřednictvím svého českého zastoupení zareagovala a rozhodla se vydat tiskovou zprávu, v níž celou situaci osvětluje.
Během posledních let automobilka SsangYong investovala značné množství peněz do vývoje a představení nových modelů. Tento rozvoj automobilka financovala mimo jiné i úvěry od mezinárodních bank a Korejské rozvojové banky. Část těchto úvěrů byla splatná v posledních dnech. Vlivem koronavirové situace se společnost Mahindra&Mahindra rozhodla, že najde místo sebe pro SsangYong nového silného investora, který by automobilce pomohl dále expandovat na globální trhy. Aktuálně probíhají intenzivní jednání s vážnými zájemci. SsangYong vzhledem k nesplaceným dluhům požádal korejský konkursní soud o vstup do tzv. programu podpory autonomní restrukturalizace (Autonomous Restructuring Support program). Vstup do tohoto programu umožní společnosti SsangYong vyjednat nové podmínky vyrovnání se svými věřiteli a zároveň dokončit vstup nového majoritního investora do společnosti. V tomto kontextu skutečnost, že SsangYong a Mahindra&Mahindra nezaplatili aktuálně splatné dluhy a dobrovolně požádali o vstup do programu podpory autonomní restrukturalizace, vnímáme jako krok na cestě k uzavření dohody s novým investorem.
Pro české zákazníky se po vstupu do tohoto programu nic nezmění, jak nám potvrdil Petr Škutina, country manažer SsangYong pro Českou republiku a Slovensko: „Výroba a tím pádem i zákaznické objednávky poběží ve zcela normálním režimu. Poptávka po vozech SsangYong je v našich končinách veliká, prodeje nám na českém i slovenském trhu v tomto roce i přes nepříznivou epidemiologickou situaci velmi rychle rostou a prosinec vypadá na rekordní měsíc, co se týče počtu zákaznických objednávek. Naši zákazníci se též nemusí obávat o dostupnost servisu či dostatek náhradních dílů – v Čechách máme již 9 plně funkčních autorizovaných dealerů poskytujících jak prodejní, tak servisní služby, na Slovensku je autorizovaných dealerů 5.“
Společnost SsangYong chystá pro český trh v nadcházejícím roce 2021 významné novinky. První novinkou, kterou SsangYong uvede již na začátku roku 2021, je výrazně modernizovaná vlajková loď Rexton. „Tento prémiový model dostal nový atraktivní design, a navíc získal velký balík nových technologií, které posouvají o krok dál komfort a jízdní vlastnosti modelu nejen na silnici, ale i v terénu. Informace o cenách a dostupných výbavách pro český a slovenský trh zveřejníme ze začátku roku 2021. Už nyní však můžu říci, že u Rextonu opět nabídneme atraktivní poměr cena-užitná hodnota,“ dodává Petr Škutina.
Ještě v první polovině roku 2021 SsangYong uvede na český a slovenský trh kombi verzi oblíbeného modelu Tivoli. Škutina upřesňuje: „Jedná se o vyloženě rodinný vůz SUV, s velkým prostorem pro všechny cestující, a ještě větším prostorem pro zavazadla (720 litrů). Bude tak využitelné např. pro rodinu, chataře či rybáře, kteří za svým cílem musí projet i rozbitou polní cestu.“
A konečně přibližně v polovině roku 2021 přijde ze SsangYongu novinka také v oboru elektromobility. Na český a slovenský trh dorazí plně elektrická verze středně velkého SUV Korando s dojezdem okolo 400 km.