Srovnávací test městských aut: Kia Picanto a Opel Adam

Autor: Pavel Srp - 10. 9. 2017


Pokud přemýšlíte o koupi malého městského auta, pak se vám nabízí docela slušná nabídka. I pokud nechcete žádné auto z trojlístku Volkswagen, Škoda a SEAT, která u nás vládnou prodejům, zbývá stále docela dost možností. My jsme se podívali na dvě z nich. Proti sobě jsme postavili Kia Picanto a Opel Adam.

Na parkovišti…

Hned od začátku má výhodu Kia Picanto, protože na rozdíl od Opelu Adam jde o horkou novinku, která byla představena teprve letos na jaře. To Adam je na trhu už čtyři roky, není to na něm ale vlastně vůbec poznat.

Kia Picanto se nabízí také výhradně v pětidveřovém provedení, Adam naopak pouze ve třídveřové verzi, což bude možná pro některé zákazníky první větší mínus. Věřte ale, že díky dvojici opravdu dlouhých dveří není problém se na zadní sedadla dostat. Následný posez nebude v Adamu o nic horší než v Picantu. I přesto, že je Adam pouze třídveřový, je delší a širší než Picanto. O milimetr v jeho neprospěch se liší pouze výška obou automobilů. V interiéru ale v rámci prostoru pro cestující vpředu žádný velký rozdíl nepocítíte.

Jiné je to v zavazadlovém prostoru, kde se musí Adam hluboce uklonit Picantu, které má zavazadlový prostor objemnější o nezanedbatelných 85 litrů. A to už je hodnota, kterou lze pozorovat i okem.

Pohled do ceníků

Další body získává Kia při pohledu do ceníků obou aut. Základní cena korejského miniauta startuje na 219 980 Kč, Adam odpovídá akční cenou 279 900 Kč za testovanou speciální verzi Adam Smile. Jenže při detailnějším pohledu si můžeme všimnout, že Kia za tuto cenu má mnohem slabší litrový tříválec, ale nemá ani klimatizaci.

Kdybychom proti sobě postavili srovnatelné verze Adam Smile s motorem 1.4 64 kW (jiný se pro Smile nenabízí) a Kii Picanto 1.25 62 kW s prostřední výbavou Comfort, ceny se přiblíží, přesto bude Korejec se základní cenou 254 980 Kč levnější, ale nemá palubní počítač, 16″ lité disky a některé další drobnosti, které naopak Adam má.

Adam hraje mnohem více na styl, snaží se přiblížit takovým autům jako je DS 3 nebo MINI a tomu odpovídá i jeho ceník a velmi bohaté možnosti personalizace. Cena takto „speciálních“ Adamů se ale může vyšplhat velmi vysoko. Ani Kia neponechává nic náhodě, ačkoliv je více při zemi. Více stylu nabízí totiž jen ve verzi GT Line.

V interiéru

Po otevření dveří vás v přivítá jednoznačně veselejší interiér v Adamovi. Palubní deska může mít lištu procházející celou její šíři v barvě karoserie. Interiér testovaného Picanta byl naopak tmavý, bez náznaku jakékoliv barvy. Je ale jednodušší, přehlednější.

Posez je v Adamu nepatrně vyšší, výhled je ale lepší v Picantu a to i přesto, že ideální řidičskou pozici se mi tu nedaří najít. Pořád je to nějaký kompromis, a to i díky tomu, že volant je stavitelný pouze výškově a já ho mám rád blíž k tělu. V Adamu je to lepší, sedí se mi lépe. Ačkoliv nabízí Adam větší vnitřní zrcátko, není v něm dozadu moc dobře vidět, to v Picantu za sebe vidíte skvěle.

Celkový příjemnější pocit na palubě Adamu nakonec dotváří také rádio, jehož reproduktory jsou kvalitnější, nabízejí lepší basy, ale i čistější zvuk. Ačkoliv to ani tak není žádná sláva, třeba takové modernizované Citigo hraje o poznání lépe. Statické dojmy z interiéru by se vlastně daly shrnout tak, že Adam působí „dospěleji“ než Picanto, ale jak se budeme cítit za volantem při jízdě?

Jak jezdí?

Do testu se nám bohužel nepodařilo sehnat podobně výkonné motorizace, a tak je vlastně irelevantní v tomto směru obě auta porovnávat. Pár slov si ale jednotlivá auta přesto zaslouží.

Opel Adam má v nabídce akční verze Smile pouze jediný motor, atmosféricky plněný čtyřválec s objemem 1.4 litru a výkonem 64 kW. Pro neakční (a tím pádem mnohem dražší) verze je nabídka motorizací mnohem širší a zahrnuje výkony od 51 do 85 kW včetně verze na LPG.

Atmosférická čtrnáctistovka pod kapotou Adamu vůbec nejede špatně, je však potřeba motor točit. Navíc má docela příjemný zvuk. Udržet s testovaným Adamem dálniční maximum není vůbec žádný problém ani do prudšího stoupání a sprinty od semaforu k semaforu mu taky jdou. Aby také ne, když váží jen něco přes tunu.

Kia má v nabídce motorizace pouze dvě, ačkoliv už se chystá třetí, přeplňovaná – představí se už za pár dní na autosalonu ve Frankfurtu. V současnosti si ale můžete vybírat pouze z litrového atmosférického tříválce, jímž bylo vybaveno testované auto, a nebo ze čtyřválce s objemem 1,25 litru. Menší motor se může chlubit 49 kW, ten větší 62 kW.

Kia s tímto motorem rozhodně není na žádné rychlé ježdění, potvrzují to i technické údaje, v nichž se píše o zrychlení z 0 na 100 km/h za 14,5 sekundy. Nijak nepřekvapí ani pružné zrychlení, a to ani v městských rychlostech. Motor navíc nemá gradaci výkonu a od nízkých otáček jede prakticky stejně, vlastně nemá moc cenu ho vytáčet. Příliš mě neoslovilo chování Picanta v dálničních rychlostech, nebylo úplně stabilní, tady si Adam vedl lépe – asi i díky větším a širším kolům.

I přesto, že jsou motory zcela odlišné, hodnoty spotřeby paliva zase tak odlišné nejsou. Liší se přibližně o jeden litr benzinu na 100 kilometrů v neprospěch Adama. To ale rozhodně za jeho dynamiku stojí. Počítejte, že s Picantem budete běžným tempem jezdit mezi 5 a 6 l/100 km, s Adamem mezi 6 a 7 l/100 km.

Závěr

Pokud máte zálusk na koupi nějakého městského auta, dnes můžete vybírat z nepřeberného množství zástupců. Svoje želízko v ohni má prakticky každá značka. Naše volba padla na stylový Opel Adam a praktické Kia Picanto. Z těchto dvou zástupců nás ale i přes vyšší cenu zaujal více Adam. A to nejen veselejším designem exteriéru a interiéru, ale také posezem za volantem, ale i jízdně. Z praktického hlediska ale propadá, protože má opravdu miniaturní kufr a nenabízí se v pětidveřovém provedení.

Opel rozjel v současnosti navíc na Adam akční nabídku, takže jeho cenu stlačil o pěkné desítky tisíc a přitom nabízí výbavu, za níž by se nemusely stydět ani auta ve vyšších třídách. Kia Picanto je levnější, v základu opravdu znatelně, ale i v testované prostřední výbavě blížící se Adamu. Ceníky je možné prostudovat v odkazech v tabulce pod galerií.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“30%|35%|35%“ colalign=“left|center|center“]
Typ vozu:,Nový,Nový
Značka:,Kia,Opel
Typ:,Picanto,Adam
Motor:,řadový tříválec,řadový čtyřválec
Objem válců:,998 ccm,1398 ccm
Plnění motoru:,atmosférické,atmosférické
Palivo:,benzín,benzín
Pohon:,přední kola,přední kola
Výkon:,49.3 kW/67 koní při 5500 ot./min,64 kW/87 koní při 6000 ot./min
Točivý moment:,97 Nm při 3500 ot./min,130 Nm při 4000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,14.5 s,12.5 s
Maximální rychlost:,161 km/h,176 km/h
Převodovka:,pětistupňová manuální,pětistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.6 / 3.7 / 4.4,7.0 / 4.4 / 5.4
Délka:,3595 mm,3698 mm
Šířka:,1595 mm,1720 mm
Výška:,1485 mm,1484 mm
Rozvor:,2400 mm,2311 mm
Pohotovostní hmotnost:,935 – 1028 kg,1060 kg
Objem zavazadlového prostoru:,255 / 1010 litrů,170 / 663 litrů
Ceník:,ke stažení zde,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru