Pokud jste v posledních dnech bojovali s přívaly vody a vaše auto bylo poškozeno, v některých případech vás čeká nahlášení škody pojišťovně. Neotálejte s tím a nic zatím neuklízejte. Důležité je ovšem mít správné pojištění.
Na úklid zapomeňte
Pokud jste po opadnutí vody našli své auto od bahna a na první pohled zničené, přemozte tendenci všechno uklízet. Pokud budete u pojišťovny uplatňovat škody, likvidátor bude pravděpodobně chtít auto vidět. Místo úklidu vše důkladně zdokumentujte – pořiďte fotografie i videa. Čím více materiálu, tím lépe.
„Samozřejmě ale až v době, kdy bude situace bezpečná. Ideální je nafotit vše z různých úhlů, i v detailu, aby na fotkách byl přesně vidět rozsah a povaha škody,“ radí mluvčí pojišťovny Direct Nela Maťašeje.
Nezapomínejte na to, že pojišťovnu má cenu kontaktovat jen v případě, kdy máte specializované připojištění proti živlům nebo plné havarijní pojištění. Pokud máte pouze povinné ručení, nemá smysl pojišťovnu kontaktovat. Povinné ručení nekryje škody na vašem autě, pouze škody způsobené vaším vozem jiným. Pokud máte havarijní pojištění či připojištění proti živlům, využijte k nahlášení škody ideálně webový formulář pojišťovny. V těchto dnech budou telefonní linky pravděpodobně velmi vytížené, a pomocí formuláře můžete pohodlně odeslat i všechny fotografie. Počítejte s tím, že budete muset vyplnit číslo pojistné smlouvy a podrobně popsat vše, co se stalo. Pojišťovna vás následně sama kontaktuje, případně k vám pošle likvidátora a bude chtít číslo účtu, na který vám vyplatí náhradu škody.
V závislosti na tom, jak moc bylo auto vyplaveno, se pak řeší případná oprava. Zpravidla platí, že pokud se voda dostala nad sedadla, tedy i do motorového prostoru, je pravděpodobné, že poškození budou značná a možná neopravitelná.