Soutěže o nejnižší spotřebu paliva se jezdily i před 30 lety, vítěz jel za 2,98 l/100 km

Autor: Pavel Srp - 28. 4. 2018


Psal se rok 1988, po silnicích se pohybovaly hlavně klasické škodovky s motory vzadu, Favorit se tou dobou teprve klubal na svět. Už v té době se ale jezdily tzv. economy rally, závody na co nejnižší spotřebu.

Jeden takový se nám ukáže i v přiloženém videu. Z Mladé Boleslavi vyrazila třicítka škodovek se startovními čísly na boku. Úkolem jejich posádek bylo dojet do cíle s co nejnižší spotřebou paliva. Cíl byl přitom vzdálený 237 km daleko a nacházel se v obci Rapšach nedaleko Jindřichova Hradce v jižních Čechách.

Šlo dokonce již o 7. ročník ekonomy rally. Pořádal ji časopis Signal ve spolupráci s AZNP Mladá Boleslav, tedy dnešní Škoda Auto Mladá Boleslav. V dobách dřívějších bylo pro co nejlepší fungování motoru nutné dobře seřídit karburátory, aby byla směs paliva a vzduchu ideální. To se s dnešními superpřesnými dávkami ze vstřikovačích trysek řízených několika řídícími jednotkami vůbec nedá srovnávat. Před startem tak všechna auta musela projít technickou přejímkou a seřízením karburátorů na PAL testu.

Cesta nakonec posádkám trvala přibližně 4 hodiny a 40 minut. Reportér se po dojezdu do cíle ptá Ladislava Obdržálka, účastníka jízdy, za kolik si myslí, že jel. Odpověď: „No, tak, vzhledem k tomu větru, tak ty tři litry, asi…“ To není moc, jeho rekord je ale prý dokonce jen 2,8 l/100 km. To jsou „papírové“ hodnoty dnešních hybridů.

Ladislav Obdržálek, který jel v kupé Škoda 120 Garde, nakonec závod vyhrál, pořadatelé mu naměřili spotřebu pouhých 2,98 l/100 km!

Štítky: , , , , , , , , ,

1 názor na “Soutěže o nejnižší spotřebu paliva se jezdily i před 30 lety, vítěz jel za 2,98 l/100 km”

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru