Když se na tahle dvě auta podíváte, asi by vás nenapadlo, že obě mají tisíc koní. A vidíte, mají. Velmi výraznou úpravou totiž prošla nejen Toyota Supra, u které by se podobný výkon dal očekávat, ale i Volkswagen Golf R32.

Toyota Supra čtvrté generace je symbolem tuningu i díky filmové sérii Rychle a Zběsile z přelomu tisíciletí. I když původně nešlo o žádné sportovní auto, ale spíše rychlé (pokud jste neměli verzi s atmosférou) cestovní auto. Po úpravě tohoto kousku, který má pod kapotou samozřejmě třílitrový řadový šestiválcový motor 2JZ, se může pochlubit výkonem působivých 728 kW/990 koní.

Příliš pozadu ale nezůstává ani Golf. Jde o verzi R32, kterou v sérii pohání atmosféricky plněný šestiválec s výkonem nijak oslnivých 184 kW/250 koní. Na tenhle modrý kousek se ale zaměřili v DPA Performance. Motor dostal vážně velké turbodmychadlo Garrett GTX42 a kompletně nové vnitřnosti. Výsledkem je takřka neuvěřitelných 721 kW/980 koní.

Oproti toyotě má navíc na startu výhodu v pohonu všech kol. Tady se ale jede s letmým startem… Každopádně velmi zajímavé jsou maximální rychlosti, kterých na kilometrové dráze obě auta dosáhla. Zatímco Toyota Supra jela maximálně 295.79 km/h, Volkswagen Golf R32 to vytáhl až na 316,44 km/h!

Ve videu začínají sprinty kolem času 1:30.