skoda-auto-vyroba

Snahy o obnovení výroby v Rusku jsou podle odborů Škody Auto nemožné. Tamní zaměstnanci prý jen vyhrožují a vyčítají

Autor: Anina Russová - Zdroj: Odbory Škoda Auto - Foto: Škoda - 23. 4. 2022


Současná krize způsobená ruskou okupací Ukrajiny má velké dopady mimo jiné i na automobilový průmysl. Drtivá většina výrobců, kteří v Rusku působili, se z tamního trhu stáhla. A rozhodně to nevypadá, že by se měla vracet. Ačkoliv náznaky, alespoň z některých značek, už proběhly.

Podle Jaroslava Povšíka, šéfa odborů Škody Auto, má jisté snahy o brzký návrat na tamní trh například koncern Volkswagen. To je ale podle Povšíka naprosto nepřijatelné. „Zaregistroval jsem několik aspektů, které jsou pro mě nepřijatelné, například určitá snaha o to, co nejdříve začít vyrábět v ruských závodech. To si momentálně neumím představit. Uvedu příklad: Ukrajinští zaměstnanci připravení kdykoli vběhnout při náletech do krytu, vyrábějí kabelové svazky pro ruské automobilky. To je přece proti všem zásadám lidského svědomí,“ řekl pro Škodovácký odborář.

Podle něj to ale v Německu vnímají trochu odlišně. „Z Německa se ozývá, že my Češi jsme příliš přecitlivělí, pravděpodobně z efektu dlouhodobé okupace Sovětskou armádou, která začala v roce 1968 a trvala až do poloviny roku 1991, kdy odešly poslední zbytky vojsk. Další věcí je, že Německo přece jen má velkou obavu o energetické zdroje z Ruska, jako je zejména plyn a ropa,“ řekl.

Sankce vrací Rusko do automobilového pravěku. Bude vyrábět i auta bez katalyzátorů

Zmínil také fakt, že sice tamní zaměstnanci nepracují a nevydělávají, ale ani jednou z jejich strany nezazněla slova o tom, že chápou současnou situaci. „Tamní zaměstnanci ani jednou neprojevili svůj protest proti válce a utrpení, zabíjení dětí, rozdělování rodin, ničení veškeré infrastruktury systémem „Spálená země“, ani proti vyhrožování třetí světovou válkou s použitím jaderných zbraní. Zaměstnanci pouze vyjádřili obavu o svá pracovní místa, a to ještě způsobem, který připomíná vyčítání a výhrůžku,“ napsal Škodovácký odborář.

Povšík pak zdůraznil, že je v současné situaci jsou důležitější životy spíše než zisky. „Situaci nadále řešíme v Evropské a Světové radě Volkswagen, i když musím přiznat, že pro mnohé kolegyně a kolegy je to buď vzdálená záležitost, která se jich netýká, či sdělují, že to není naše věc. A proto musíme hlídat, aby kapitál dodržoval sankce, ba dokonce nezneužil války ke zvýšení svých zisků. Evropská a Světová rada Volkswagen prozatím pozastavila účast ruských zástupců zaměstnanců na zasedáních a jednáních. V těchto postupech jsme napojení na odborové centrály IG Metall a mezinárodní světové odborové organizace,“ vysvětlil.

Štítky: , , , , , , , ,

27 názorů na “Snahy o obnovení výroby v Rusku jsou podle odborů Škody Auto nemožné. Tamní zaměstnanci prý jen vyhrožují a vyčítají”

  1. všechny obří závody -včetně montoven vyžraly trh s řemeslníky -kdyby jich byla polovina bylo by dost řemeslníků…….

  2. Sebetvrdšími sankcemi však už jen dobíháme realitu. Každý den dělící nás od reálného dopadu sankcí na situaci na frontě bude stát ukrajinský národ miliardové škody a stovky či tisíce mrtvých, které mohly naše tvrdší sankce po okupaci Krymu zachránit. Bohužel západní politici ani jejich voliči a byznysmeni nezažili ruské tanky pod okny (jako moje generace) a namísto reálného Ruska vidí jenom fata morgánu své fixní ideje , kterou si vsugerovali …

    Jak jinak by mohl třeba George Bush v červnu 2001 prohlásit: „Podíval jsem Putinovi do očí a viděl jsem v ním přímého a důvěryhodného politika. Pochopil jsem jeho duši.“ (V narážce na blábol Bushe pak McCain kontroval: „Podíval jsem se mu do očí a viděl jsem tři písmena: K, G a B.“)

    Z prohlášení některých západních korporací označujících ukončení svých aktivit v Rusku jako „dočasné“ mám nepříjemný pocit, že vůbec nepochopili, která bije a žijí v iluzi, že za pár týdnů či měsíců Západ prohlásí „čo bolo, to bolo“ a spokojí se se 155. ruským příslibem, že už nikdy nikoho nenapadne a nastoupí cestu od fašismu k demokracii 😡 … a oni budou moci znovu kšeftovat s Rusy jako předtím.

    Ti, kteří stále spekulovali a nadále kalkulují, kolik nás budou stát sankce, by si měli uvědomit, na kolik nás vyjde tento otevřený konflikt, případně každý další případný podobný, a stálé závody ve zbrojení kvůli zastrašování Ruska od další agrese. Navíc většina nákladů jde na vrub hlouposti a oportunismu oněch pacifistů, kteří sabotovali pomoc a podporu Ukrajině od r. 2014, která mohla zabránit této katastrofě.

    A sankce a obchodní embarga vůči Rusku nemohou samozřejmě skončit ani v okamžiku, kdy Rusko stáhne svá vojska z ukrajinského území (jak si mohou představovat někteří naivní jedinci či oportunističtí byznysmeni a populisté)! To by z toho Rusáci vyšli ještě moc lacino (nepočítám-li tisíce mrtvých vlastních vojáků, jejichž životy nemají pro Kreml hodnotu).

    V případě, že se ruská okupační vojska stáhnou, přijde na pořad otázka válečných REPARACÍ, které ruskou ekonomiku dorazí, jestliže veškeré jeho surovinové zdroje půjdou na financování obnovy zničené Ukrajiny a odškodné obětem ruské agrese!

    Dneska už by však nemělo jít, resp. nemůže jít, jen o pouhé nekonečné zastrašování Ruska a jeho dodatečné trestání za další a další agrese, ale na pořadu dne by mělo být definitivní zničení této Říše zla – myslím destrukcí jeho ekonomiky a infrastruktury sankcemi a embargy díky technologické a ekonomické převaze Západu – aby se zároveň zhroutila i jeho válečná mašinerie a my nemuseli každou noc usínat ve strachu, co kremelského magora mezitím napadne 🙁!

    1. Ukrajina mohla od roku 14 řešit velký kulový,když tam tahá za nitky těch dosazenců někdo jiný. Asi jako u nás a na Slovensku.

    2. Akorát na sankcích Rusko jen vydělává a my proděláváme. Zavírá plyn, cena vyrostla a má tak více než předtím. Už se rozsvítilo v hlavě? Ono 10-15 států co dalo na RF embargo to neřeší když většina světa s RF obchoduje dále. Indie zdvojnásobuje dovoz ropy a plynu, Čína nám zase přeprodává s astronomickými zisky americky v tankerech, který nepotřebuje, neb zvýšila odběr ruského. Vaše teorie nebo spíše sen by fungoval, kdyby se všichni připojili k sankcím, ale to se zdaleka nestalo. Jen pro Vaši představu, odběr ropy z Ruska pro ČR je menší než jsou ztráty ropovodu. Chce to přemýšlet nikoli jen politicky, to už tu bylo a zkrachovalo to.

  3. U nás kdyby se zavřela Škodovka, taky se budou bát zaměstnanci jen o svoje místa a nic jiného je nebude zajímat. Vážně nevím čemu se ten Ňouma tak diví. Když byly zavřené fabriky kvůli covidu, lidé jen brečeli že budou doma na 60% (Škodovka dávala samozřejmě víc) a taky jsem neslyšel ani jednoho že by litoval těch kteří umřeli a to umírali naší lidé. Pro Rusy jsou Ukrajinci nepřátelé stejně jako pro Ukrajince Rusové.

  4. Pane ZUMO … Buď jste komunista nebo inženýr.. a nebo jste velice mimo aktuální mísu ;) ale chápu že jste obhájce starších typů vozidel. Máte pravdu že motory bez turba byli na svoji dobu skvěle udělaný motory který spálili skoro čistou ropu nebo vodou zašpiněnou naftu…ale turbo je pokrok k vykonu a katalizátor trochu k ekologii. Byl jste někdy v Mladé Boleslavi? Mohl by jste třeba zajít do místního muzea Škody..Auto třeba by jste poznal i jiné a možná lepší motorové jednotky :)
    Jak psal pán po vás..Škoda vyrábí i v Indií a i s novějšími motory…
    A paní Jarce…už jste někdy viděla ruský kamion? Kraz, Maz, Ural, Zil a Kamaz? Víte jaký mají motory a spotřebu na 100 km? Možná bych rád viděl jak by byla úspěšná spediční firma, která by tyhle auta používala ,:-)

    1. Pokud jste takový odborník tak nám prosím zdělte jakou mají ty kamiony spotřebu, děkuji za vaši jistě fundovanou odpověď.

  5. Škoda tam neměla ani vyrabět nikdy-proč rači nešla do Indie nebo Pakistanu,stačilo dělat Oktavky prodloužene jedničkove,prodala by 300.000 zarok.Rumstra kdyby dělali nadale aspon 250 tis.ks by šlo na dračku.Ne oni musi Superba a nove Oktavky ..aby vydělavali na komponentama s jinych zemi kde jsou levne.Tak a ted je konec.Musiš mit fabrika tam kde maš 98% všech dilu v okoli a ne kurva to tam,tohle zase tam v jine zemi.Naco je Indii katalizator,pičoviny stači klima,obyč motor atmosfera 1.4-,1.6 a 2.0 hotovo.Nej auta kolem 1990 roku do 2000 roku ted to vše odešlo do hajzlu.Takova Hondička ,Subaru stěma šikmima kapotama sedan,nebo Mitsubischi Lancer,krasne auto,i Reno 19,Pežo 306,405.406 atd..Srdce mi rve jak vidim dnešni auta.

  6. Jiři Tovara

    Pokud o tom co má nebo nemá fabrika dělat rozhodují odboráři ,tak je to její konec. Auto Škoda je toho zářným přikladem. Předejte jí Povšikovi ať ukáze co umí misto žvanění.

    1. Z ruska uz sla nembej obavy.Soudruzi se vrati k novinam misto zachodovyho papiru a novinam misto tapet.Tak jako v dobach SSSR.

        1. Tady to je koukám samý odborník a nevidí si na konec nosu či svého vraku před bytovkou. Škodovka by tam stejně šla do kopru, stejně jako v Číně, proto i končí narozdíl od jiných automobilek jako je Toyota atd. Oni si naopak mohou koupit co chtějí s motory o kterých se nám jen může zdát. Nebejt války chtěl jsem udělat dovoz auta z Ruska právě kvůli motorizaci. Jinak v Rusku trhy opanovává Čína neskutečným tempem-ze stejného důvodu skončila škodovka v Číně. Nakonec rusák bude mít auto a Vy budete jezdit sockou, neb na auto nebudete mít a bude to jen elektromobil

    2. Tak když Škodovce nefandíte, tak se staneme montovnou jako Slováci. Oni taky nemají svoji značku. Hlavně, že se Vám tím uleví. 😀

      1. äle ona škodovka už také dávno není česká značka. To je jen taková vzpomínka na to co jsme měli :D

        1. ale ta vzpominka zamestnáva desetitisice lidí a az pujde doprdele,pujdeme mi vsichni s ni,a to tam nepracuju…-

        2. Škoda samozřejmě Českou značkou stále je. České jméno, Český vývoj atd. Jen Německý majitel, takže tak.

          1. Jen německý majitel? Ale no tak. Nelžete sám sobě. A to mi Škoda auto vůbec nevadí a jsem rád, že zůstal zachován alespoň název.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru