CMA platform side view

Společnosti Volvo Car Group a jejím strategicky přidruženým společnostem Lynk & Co a Polestar, které od roku 2017 vyrábějí automobily postavené na kompaktní modulární platformě CMA, se do konce letošního července podařilo prodat více než 600 000 těchto vozů.

Platforma CMA, vyvinutá ve spolupráci automobilky Volvo Cars s koncernem Zhejiang Geely Holding (Geely), představuje vynikající doklad toho, jak skvěle funguje spolupráce na vývoji, výrobě a zásobování, která byla zahájena poté, co společnost Geely 2. srpna 2010 převzala automobilku Volvo Cars pod svá křídla.

Platforma, která debutovala v roce 2017 prostřednictvím velmi populárního Volva XC40, byla díky své kompaktní konstrukci využita také pro stavbu modelů Lynk & Co 01, 02, 03 a 05. Mimoto posloužila jako základ pro čistě elektrické modely Polestar 2 (2020) a Volvo XC40 Recharge, které se stalo vůbec prvním zcela elektrickým vozem automobilky Volvo.

Volvo XC40 Recharge je první elektromobil značky. Ujede 400 km

K úspěšnému prodejnímu trendu platformy CMA bude od srpna, kdy dojde k zahájení distribuce prvních vozů, přispívat i již zmíněný nový model Polestar 2.

„Jsme nevýslovně hrdí na to, že naše modely postavené na platformě CMA dosahují takových prodejních výsledků,“ uvedl Håkan Samuelsson, generální ředitel společnosti Volvo Cars. „Pod taktovkou společnosti Geely jsme zažili deset velmi úspěšných let a hodláme i nadále posilovat skvělá partnerství, která jsme navázali v rámci naší skupiny, abychom si s jejich pomocí vydláždili cestu k dalšímu růstu a ještě větší synergii.“

Od momentu, kdy byla automobilka Volvo Cars před deseti lety převzata koncernem Geely, se jí podařilo kompletně obnovit produktové portfolio vozů SUV, kombi i sedanů. Současně se stala prvním výrobcem automobilů, který se zavázal ke kompletní elektrifikaci – což ostatně dokládá její modelová řada Recharge. Každý z modelů značky Volvo je dostupný ve variantě PHEV, přičemž je cílem společnosti do roku 2025 dosáhnout stavu, kdy budou polovinu jejího globálního objemu prodeje tvořit plně elektrická vozidla a zbytek hybridy.

Přečtěte si také:  Uvnitř nových vozů Volvo se bude lépe dýchat díky technologii zkvalitňování vzduchu

Platforma CMA posloužila také jako základ pro nové Volvo XC40 Recharge, jež se stalo první vlaštovkou řady plně elektrických vozů Volvo Recharge. Distribuce vozů Volvo XC40 Recharge začne letos na podzim.

„Automobilka Volvo Cars je dnes silnější, než byla kdykoli předtím,“ uvedl Håkan Samuelsson a dodává: „Před námi je však spousta dalších cílů. Máme velkou radost, když vidíme, jak se naše řada plně elektrických modelů v čele s Volvem XC40 Recharge dostává na trh, přičemž chceme tuto hybnou sílu udržet investováním do elektrifikace, nových technologií a budoucích řešení mobility.“

V předchozí dekádě transformovala automobilka Volvo Cars způsob svého podnikání, aby se v rámci automobilového průmyslu stala skutečně globálním hráčem. V celosvětovém měřítku vzrostl počet ročně prodaných vozů z 449 255 v roce 2011 na více než 700 000 v roce 2019. Ke značnému nárůstu došlo i u tržeb, které se od roku 2011, kdy dělaly 126 miliard švédských korun, více než zdvojnásobily na 274 miliard švédských korun v roce 2019. Provozní zisk (EBIT) se pak zvedl z 1,6 miliardy švédských korun v roce 2011 na 14,3 miliardy švédských korun v roce 2019.

Společnost mimoto rozšířila svou výrobní a vývojovou síť, která se nyní může pochlubit globálním polem působnosti. Poté co začínala svou transformaci se dvěma továrnami v Evropě, kde fungovala také továrna na montáž motorů, se nyní výroba společnosti Volvo Cars rozšířila o další čtyři továrny a jedno centrum výzkumu a vývoje v Číně a také o automobilku ve Spojených státech amerických, díky čemuž získala značka Volvo přirozené výrobní pokrytí.

V následujících letech se chce automobilka Volvo Cars dostat do pozice lídra v oblasti elektrifikace, přičemž by podle jejích plánů měla v roce 2025 tvořit polovinu jejího celosvětového prodeje plně elektrické automobily, zatímco zbytek bude tvořen hybridními vozy.

Přečtěte si také:  Škoda opět svolává modely Scala a Volvo řeší problém s brzděním

Dalším cílem automobilky je navázat prostřednictvím nových forem mobility miliony přímých obchodních vztahů se zákazníky. Mimoto společnost Volvo Cars očekává, že sehraje jednu z hlavních rolí při zavádění technologií autonomního řízení do praxe.

Všechny zmíněné cíle bude možné realizovat díky tomu, že se společnosti Volvo Cars v minulém desetiletí podařilo vytvořit a zavést udržitelný a ziskový obchodní model, jenž představuje solidní základ pro další růst.