Tuzemské zastoupení automobilky ŠKODA AUTO spustilo zákaznické rezervace nových variant G-TEC modelů KAMIQ a SCALA. Městské SUV i kompaktní hatchback jsou k dispozici exkluzivně ve výbavovém stupni Style s motorem o výkonu 66 kW (90 k). Příplatek za variantu G-TEC v porovnání se standardní verzí činí 30 000 korun. Rezervace úsporných a ekologických varianty lze provádět již nyní přes oficiální konfigurátor, u autorizovaných prodejců budou vozy k dispozici v prvním čtvrtletí roku 2020.

„Stlačený zemní plyn je mimo elektřiny jedním z alternativních paliv, která jsou pro zákazníky prakticky ihned dostupná a využitelná. Navíc je provoz na CNG výrazně ekonomičtější než u běžných dieselových či benzinových agregátů. Náklady na palivo nepřesahují jednu korunu na kilometr,“ vysvětluje výhody nových variant Petr Janeba, vedoucí marketingu ŠKODA AUTO Česká republika. „Právě proto jsme nabídku CNG vozů rozšířili o hatchback SCALA a také KAMIQ, který se stal prvním SUV značky ŠKODA s tímto pohonem. Jestliže G-TEC varianta v modelu OCTAVIA je především záležitostí fleetových zákazníků, s novými modely věříme ve větší procento v oblasti privátní klientely,“ dodává Petr Janeba.

Test Škoda Kamiq 1.0 TSI 70 kW (2019)

Stlačený zemní plyn (CNG) obsahuje více energie než benzin nebo nafta. Emise CO2 jsou ve srovnání s provozem na benzin nižší o přibližně 20 %. Navíc při jeho spalování vzniká mnohem méně oxidů dusíku a nevznikají žádné saze. Ekologická bilance se ještě výrazně zlepší, pokud se místo CNG spaluje bioplyn vyrobený z odpadních vod, zemědělských produktů či syntetický plyn. Dále lze ekologickou bilanci zlepšit, pokud se pro výrobu plynu použije elektrická energie z regenerativních zdrojů. Vozidlo na plyn se přitom tankuje podobně jednoduše, rychle a pohodlně jako modely s benzinovým nebo naftovým motorem. 

Konstrukce motoru vozů SCALA G-TEC a KAMIQ G-TEC byla speciálně upravena pro provoz na stlačený zemní plyn. Představuje ekologickou alternativu k čistě benzinovým a naftovým motorům. Benzin, který se nachází v dodatečné devítilitrové nádrži, se používá pouze v určených situacích při startování motoru, například po doplnění zemního plynu, protože se mění tlak v nádržích a také se automaticky kontroluje kvalita doplněného zemního plynu. Celková kapacita tří ocelových nádrží na CNG je 13,8 kilogramu. Díky velmi čistému spalování CNG bez vypouštění částic není nutný filtr pevných částic.

Přečtěte si také:  Modernizovaný Opel Insignia se k zákazníkům dostane na přelomu května a června

Vozy s pohonem na CNG nedílně patří do modelové palety značky ŠKODA a stávají se stále oblíbenějšími. Může za to i stále rostoucí síť plnících stanic, kterých je v současné době v České republice přes 200. Jen v roce 2019 jich přibylo kolem 20 a v celé Evropě je jich už provozováno více než 5 000. Zároveň na atraktivitě těchto modelů přidává i státní podpora formou snížené spotřební daně, které dělají z CNG mobility jednu z nejekonomičtějších.

Na trhu jsou jen pár měsíců a už musejí do servisu. Škoda svolává modely Kamiq a Scala

Doporučená základní prodejní cena modelu KAMIQ G-TEC činí 475 900 korun včetně DPH. Součástí standardní výbavy jsou například Bi-LED přední světlomety s funkcí adaptivního svícení a přisvěcováním při odbočování, Ambientní LED osvětlení či automatická dvouzónová klimatizace Climatronic. Kompaktní hatchback SCALA G-TEC přichází na český trh s doporučenou základní prodejní cenou od 462 900 korun včetně DPH a přináší jako standard TOP LED zadní světla s animovaným ukazatelem směru jízdy, protažené sklo víka zavazadlového prostoru nebo světelný a dešťový asistent.