Budoucnost malých a dostupných modelů od Škodovky visela ve vzduchu. Přísnější emisní normy Euro 7 a tlak na elektromobilitu naznačovaly, že Fabia či Scala by nemusely přežít. Jenže to se nestane, protože automobilka s nimi počítá. Chystá se nový full-hybridní pohon, což potvrdil nejen šéf české automobilky Klaus Zellmer, ale i šéf osobních aut ve VW Thomas Schäfer.
Koncern Volkswagen dlouhá léta full-hybridní technologii obcházel a spoléhal hlavně na mild-hybridy nebo plug-in hybridy, teď ale mění strategii. První vlaštovkou je nový nový Volkswagen T-Roc, u něhož už je potvrzeno, že nový full-hybridní pohon dostane. A i kvůli tomu šéf automobilky Škoda Klaus Zellmer potvrdil, že Fabia, Scala a Kamiq zůstanou ve výrobě minimálně do roku 2030, pokud to zákony dovolí. I pod jejich kapotu se totiž toto pohonné ústrojí dostane.
Přečtěte si také:
Hybridní pohon totiž už dnes není jen o tom, aby ušetřil palivo. Pro českou automobilku je to už i záchranné lano, jak oblíbené modely udržet v prodeji. Bez hybridu by totiž třeba právě Fabia pravděpodobně musela z trhu zmizet, protože by nedokázala větším modelům v případě, že by musela plnit emisní normu Euro 7 se současnými motory, konkurovat cenou. Dotáhla by se na ně. Přitom jde o jeden z klíčových modelů, který tvoří základní pilíř nabídky.
Stejně tak dostanou nový ful-hybrid („klasický“ hybrid, který funguje sám a nenabíjí se ze zásuvky) Kamiq, Scala a dokonce i Octavia, u které se tím tak doplní i (znovu) chystaný plug-in hybrid (tedy hybrid, který se nabíjí externě ze zásuvky).
Škoda září s elektromobily, ale spalovací motory si bude držet zuby nehty, potvrzuje její šéf
Dává to i technický smysl. Už dnešní tříválce 1,0 TSI ve Fabii či Scale ukazují, že s nimi oba modely umí jezdit úsporně. I mild-hybridní Octavia 1,5 mHEV se v reálném provozu dokáže držet pod pěti litry na sto kilometrů. Full-hybridní varianta to ještě vylepší, protože dostane větší akumulátor a tím pádem i čistě elektrický dojezd. Současné mild-hybridy u škodovky čistě na elektřinu jezdit neumí, a Audi to umí, ale to má úplně jinou podvozkovou platformu a úplně jiné motory.
Zatímco VW tak jako svou první hybridní vlaštovku využije T-Roc, v Mladé Boleslavi mají mnohem ambicióznější plány. Nejde o okrajovou technologii, ale o cestu, jak zachovat dostupná auta se spalovacími motory v Evropě. I tak ale škodovka dál vsází na elektromobilitu, protože už o víkendu ukáže „elektrickou Octavii“, představí koncept Škoda Vision O.
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek