ŠKODA AUTO vyrobila miliontý SUPERB. Jubilejní vůz, liftback ve vrcholné výbavě Laurin & Klement, sjel z linky v závodě ve východočeských Kvasinách. K tomuto úspěchu značnou měrou přispěla aktuální třetí generace modelu: od jejího uvedení na trh v březnu 2015 vyrobila ŠKODA 250 000 vozů této vrcholné řady. Vlajková loď tak pozdvihla úspěšnou historii této modelové řady, sahající až do roku 1934, na novou úroveň.
„Toto výrobní jubileum je působivým důkazem vysoké výrobní kompetence automobilky ŠKODA a jejích zaměstnanců,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti, odpovídající za oblast výroby a logistiky, a dodává: „Jméno SUPERB je synonymem jednoho z nejlepších a nejúspěšnějších automobilů střední třídy.“
SUPERB třetí generace přivedl značku od zahájení výroby v březnu 2015 do nové éry. S ostře vykreslenými liniemi, nejmodernějšími asistenčními systémy pro zlepšení bezpečnosti a komfortu, silnými a zároveň úspornými motory, největší nabídkou prostoru ve svém segmentu a řadou „Simply Clever“ detailů se aktuální generace úspěšně etablovala ve střední třídě.
Za své mimořádné kvality byla ŠKODA SUPERB mimo jiné oceněna i cenou „Red Dot Award“ za vynikající produktový design a titulem „Auto roku“ v mnoha evropských zemích. Úspěch vlajkové lodi značky podtrhují i počty vyrobených vozů. Od uvedení v roce 2001 bylo celkem vyrobeno 136 100 vozů první generace. U druhé generace modelu se toto číslo ještě výrazně zvýšilo. Mezi lety 2008 a 2015 vyjelo ze bran kvasinského závodu 618 500 vozů ŠKODA SUPERB. V březnu 2015 přišla na trh současná třetí generace. Za dva roky ŠKODA dosud vyrobila 250 000 vozů. Moderní vlajková loď tak oslavila další působivé jubileum a posunula oblibu této modelové řady na novou úroveň.
Vrcholný model značky ŠKODA je od roku 2001 na světovém trhu synonymem špičkové kvality z České republiky. Automobilka tak navázala na tradici velkých reprezentativních vozů z Mladé Boleslavi, založenou již ve 20. letech minulého století. Vůz Laurin & Klement FF byl v roce 1907 prvním osmiválcem ve střední Evropě. Ve dvacátých letech používal luxusní vůz ŠKODA HispanoSuiza mimo jiné i první prezident Československé republiky. Na počátku 30. let zákazníka nadchl vůz ŠKODA 860 s osmiválcovým motorem.
V roce 1934 následoval model ŠKODA 640 SUPERB. Od této doby je toto jméno synonymem prvotřídních automobilů značky. Název je odvozen z latinského slova „superbus“, které znamená „hezký“, „vynikající“ nebo „skvělý.“ Stejně jako aktuální generace, fascinoval i původní SUPERB moderní technikou. Model 640 SUPERB využíval technologickou platformu modelu POPULAR, jeho šestiválec o objemu 2,5 litru měl výkon 55 koňských sil. Kardanová hřídel procházela centrální rourou. Namísto tuhých náprav bylo vpředu i vzadu využito pokročilejšího nezávislého zavěšení kol. Výhodou této konstrukce bylo například to, že díky podstatně vyšší torzní tuhosti méně namáhala karoserii. Se zhruba 200 vyrobenými vozy je považován za raritu.
ŠKODA SUPERB – příchod modelu střední třídy v roce 2001
V roce 2001 ŠKODA toto slavné jméno opět oživila. Nová vlajková loď rázem definovala nová měřítka střední třídy: žádný z konkurenčních modelů v tomto segmentu nenabídl tolik prostoru jako vůz značky z Mladé Boleslavi. SUPERB zároveň bodoval i atraktivním designem a nejmodernější technikou. Vysoký komfort na přání zvyšoval ještě navigační systém, příprava na telefon GSM, vyhřívané sedačky, xenonové světlomety, parkovací senzory a posuvné střešní okno. Maximální bezpečnost zaručovaly systémy jako ABS, ESC a šest airbagů.
Na ženevském autosalonu 2008 měla svou světovou premiéru druhá generace vozu ŠKODA SUPERB. Nový model nadchl ještě větší nabídkou prostoru, elegancí a nejvyšší úrovní kvality zpracování. Kromě toho byl SUPERB poprvé dodáván i s pohonem všech kol. V roce 2009 následovala mimořádně praktická verze ŠKODA SUPERB COMBI.
SUPERB III získal jako první model značky rozsáhlou nabídku konektivity
V roce 2015 zahájila ŠKODA s aktuální třetí generací modelu SUPERB novou éru. Nikdy předtím nebyly kladeny takové požadavky na design vozu značky ŠKODA a ještě nikdy předtím podobu nového modelu neovlivnilo tolik nových technologií. Nikdy předtím nebylo k dispozici tolik nových „Simply Clever“ řešení a nikdy předtím také vývojáři nevytvořili takový vnitřní prostor pro řidiče, cestující a jejich zavazadla. Vyšší bezpečnost a komfort zajišťuje celá řada asistenčních systémů, běžných spíše ve vozech vyšších tříd. Také nové motory, splňující emisní normu EU 6, jsou výkonnější než kdykoli předtím a současně až o 30 procent úspornější.
Model SUPERB, představený v roce 2015, také jako první model značky plně vsadil na konektivitu. Moderní systémy infotainmentu je díky rozhraní SmartLink možné automaticky propojit s chytrým telefonem. SmartLink je kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto. Díky tomu je možno řadu aplikací z osobního smartphonu jednoduše ovládat prostřednictvím displeje automobilu. Pomocí funkce SmartGate může řidič na svůj chytrý telefon stahovat data z vozu. S vysokorychlostním internetem byl SUPERB navíc i prvním pojízdným hotspotem značky ŠKODA. Další novinka: inovativní a mimořádně praktický Phonebox nabíjí akumulátor mobilního telefonu indukčně, tedy bezdrátově.
Při vývoji třetí generace tohoto modelu byly využity zkušenosti a vášeň ze 122 let výroby vozidel ve společnosti ŠKODA AUTO. SUPERB je působivým dokladem strojařského a designérského umu značky.