Studie Škoda Vision RS poskytne na letošním autosalonu v Paříži výhled na nový kompaktní vůz značky a současně na další evoluční krok designu sportovně laděných vozů s přívlastkem RS. Ještě před světovou premiérou na říjnovém autosalonu v Paříži nyní Škoda prostřednictvím designových skic nabízí první ochutnávku dynamické studie Vision RS. Krátké video naznačuje, jak novinka vznikala v oddělení Škoda Design, vedeném šéfdesignerem Oliverem Stefanim.
Již první designové skici ukazují, jak výrazný vliv měla aerodynamika na tvary designové studie. Precizní příď s originálně tvarovanými nízkými světlomety působí mimořádně dynamicky. To potvrzuje i sportovně střižená záď s dominantním difuzorem a aerodynamicky optimalizovaným střešním spoilerem. Vision RS je 4356 mm dlouhá, 1810 mm široká a jen 1431 mm vysoká. Rozvor náprav měří 2650 mm. Studie se řadou designových řešení odkazuje na závodní vozy značky, ukazuje směr, jakým se bude rozvíjet design sportovních vozů škodovky s přívlastkem RS a současně připomíná 117letou historii motorsportu automobilky. Písmena RS, poprvé použitá v roce 1974 u soutěžních speciálů 180 RS a 200 RS, celosvětově proslavily úspěšné modely 130 RS. Od roku 2000 je značka používá pro označování sportovně laděných vrcholných modelů.
Exkluzivní pohled za dveře, které jsou obvykle pro veřejnost uzavřeny
Oddělení Škoda Design sídlí ve vile postavené v roce 1890 na břehu řeky Jizery v areálu tzv. Česany. Dnes jde o součást technologicky vyspělé a přísně střežené oblasti Technického vývoje společnosti. Po přestěhování v roce 2008 bylo oddělení v roce 2015 dále modernizováno a rozšířeno. Idylické místo, kde se potkávají technologie budoucnosti s historií, generuje mimořádnou atmosféru podporující kreativní práci. Právě zde šéfdesignér Oliver Stefani, ve spolupráci se 150 zaměstnanci z 26 zemí světa, rozvíjí budoucí designový jazyk značky. Samotná vila byla soukromou rezidencí Franze Hillera, který v přilehlém areálu, vystavěném v průběhu 19. století, vyráběl česanou přízi. Ta dala místu také lidové označení „Česana“, pod kterým jej dnes známe. Výroba komponentů pro škodovky se do areálu přestěhovala v polovině 20. století, později se pak v areálu usadila oddělení, která vyvíjela nové vozy.