Studie Škoda Vision RS poskytne na letošním autosalonu v Paříži výhled na nový kompaktní vůz značky a současně na další evoluční krok designu sportovně laděných vozů s přívlastkem RS. Ještě před světovou premiérou na říjnovém autosalonu v Paříži nyní Škoda prostřednictvím designových skic nabízí první ochutnávku dynamické studie Vision RS. Krátké video naznačuje, jak novinka vznikala v oddělení Škoda Design, vedeném šéfdesignerem Oliverem Stefanim.

Již první designové skici ukazují, jak výrazný vliv měla aerodynamika na tvary designové studie. Precizní příď s originálně tvarovanými nízkými světlomety působí mimořádně dynamicky. To potvrzuje i sportovně střižená záď s dominantním difuzorem a aerodynamicky optimalizovaným střešním spoilerem. Vision RS je 4356 mm dlouhá, 1810 mm široká a jen 1431 mm vysoká. Rozvor náprav měří 2650 mm. Studie se řadou designových řešení odkazuje na závodní vozy značky, ukazuje směr, jakým se bude rozvíjet design sportovních vozů škodovky s přívlastkem RS a současně připomíná 117letou historii motorsportu automobilky. Písmena RS, poprvé použitá v roce 1974 u soutěžních speciálů 180 RS a 200 RS, celosvětově proslavily úspěšné modely 130 RS. Od roku 2000 je značka používá pro označování sportovně laděných vrcholných modelů.

skoda vision rs 1

Exkluzivní pohled za dveře, které jsou obvykle pro veřejnost uzavřeny

Oddělení Škoda Design sídlí ve vile postavené v roce 1890 na břehu řeky Jizery v areálu tzv. Česany. Dnes jde o součást technologicky vyspělé a přísně střežené oblasti Technického vývoje společnosti. Po přestěhování v roce 2008 bylo oddělení v roce 2015 dále modernizováno a rozšířeno. Idylické místo, kde se potkávají technologie budoucnosti s historií, generuje mimořádnou atmosféru podporující kreativní práci. Právě zde šéfdesignér Oliver Stefani, ve spolupráci se 150 zaměstnanci z 26 zemí světa, rozvíjí budoucí designový jazyk značky. Samotná vila byla soukromou rezidencí Franze Hillera, který v přilehlém areálu, vystavěném v průběhu 19. století, vyráběl česanou přízi. Ta dala místu také lidové označení „Česana“, pod kterým jej dnes známe. Výroba komponentů pro škodovky se do areálu přestěhovala v polovině 20. století, později se pak v areálu usadila oddělení, která vyvíjela nové vozy.