ŠKODA SCALA získala v testech nezávislé organizace European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) nejlepší možné hodnocení v podobě pěti hvězd. Velmi dobře byla hodnocena zejména ochrana dospělých členů posádky a cyklistů. Díky tomuto výsledku patří ŠKODA SCALA k nejbezpečnějším modelům ve svém segmentu.

Christian Strube, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje, říká: „Naši vývojáři důsledně pracují na neustálé optimalizaci aktivní a pasivní bezpečnosti našich vozů. S modelem SCALA jsme do třídy kompaktních vozů uvedli několik nových asistenčních systémů, dosud známých jen z vozů vyšších segmentů. Nejlepší možné hodnocení modelu ŠKODA SCALA v podobě pěti hvězd v evropských referenčních testech bezpečnosti vozů je potvrzením naší každodenní práce. S tímto výsledkem mají všechny naše aktuální modelové řady nejlepší známku od Euro NCAP – skvělý úspěch.“

Vedle celkového pětihvězdičkového hodnocení přesvědčila ŠKODA SCALA v testech Euro NCAP především vysokou bezpečností dospělých členů posádky a cyklistů. Při hodnocení ochrany dospělých pasažérů dosáhl prostorný kompaktní model 97 % celkem dosažitelných bodů a tím i jednoho z nejlepších výsledků v celé historii testů Euro NCAP.

Test Škoda Scala 1.6 TDI 85 kW (2019)

Za ochranu cyklistů udělili zkušební komisaři plný počet bodů – šest – i díky tomu, že SCALA jako součást standardní výbavy nabízí Asistent hlídaní jízdního pruhu (Lane Assist) a Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City a prediktivní ochranu chodců a cyklistů. Na přání je dále k dispozici i Asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), který rozpozná pomocí dvou radarů na zádi, když se zezadu blíží vozidla, která mají v úmyslu předjíždět nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu výhledu řidiče. Díky tomu získala SCALA v této kategorii velmi dobré hodnocení v podobě 3,5 z maximálně možných čtyř bodů.

Vysokou úroveň pasivní bezpečnosti modelu ŠKODA SCALA umožňuje karoserie s vysokou torzní tuhostí, velkoryse dimenzovanými deformačními zónami a extrémně pevnou kabinou. Toho bylo dosaženo použitím vysokopevnostní, ultra vysokopevnostní a zatepla tvářené vysokopevnostní oceli. Tvoří téměř 70 % konstrukce vozu. Kompaktní model má až devět airbagů, mezi nimi i volitelný kolenní airbag řidiče a zadní boční airbagy.

Součástí bezpečnostní výbavy je navíc také multikolizní brzda, Crew Protect Assist a kotvící body ISOFIX a Top-Tether na zadních sedadlech i na sedadle spolujezdce. Optimálně jsou tak kdykoli chráněni i nejmladší spolujezdci.

European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) je konsorcium dvanácti ministerstev dopravy, automobilových klubů, svazů pojišťoven a výzkumných ústavů z osmi evropských zemí. Založeno bylo v roce 1997 a sídlo má v belgické Lovani. Provádí bezpečnostní zkoušky aktuálních modelů automobilů a hodnotí jejich aktivní a pasivní bezpečnost.

V uplynulých letech se testy postupně zpřísňovaly a nyní zahrnují několik scénářů kolizí. Zatímco dříve se hodnotily výhradně výsledky nárazových testů, nyní se do výsledku stále výrazněji promítá i hodnocení aktivních bezpečnostních systémů a asistenčních systémů.