Už čtyři miliony. Tolik SUV už dodala Škoda zákazníkům po celém světě. Automobilka tak slaví milník, který potvrzuje, že právě tato kategorie aut je v současnosti největším tahounem. A když se člověk podívá na vývoj posledních 15 let, je zřejmé, že cesta k dnešnímu úspěchu nebyla náhodná.
Vše začalo v roce 2009, kdy se objevil model Yeti. Pro značku to tehdy byla premiéra v segmentu, který v té době ještě zdaleka nebyl tak dominantní jako dnes. Přesto se ukázalo, že Škoda se trefila do vkusu zákazníků a Yeti si získal pověst praktického, variabilního vozu s duší dobrodruha. Do roku 2018, kdy jeho výroba skončila, bylo vyrobeno téměř 685 tisíc kusů.
Přečtěte si také:
Skutečný průlom ale nastal s příchodem první generace Kodiaqu v roce 2016. Prostorné SUV až pro sedm cestujících oslovilo zcela novou skupinu zákazníků a odstartovalo ofenzivu, která trvá dodnes. Jen Kodiaqů už vzniklo přes 1,07 milionu. Na úspěch navázaly i menší modely Karoq (917 tisíc kusů) a Kamiq (téměř 790 tisíc), které nabídly praktičnost v menších rozměrech.
Dnes má Škoda historicky nejširší nabídku SUV ve své historii. Vždyť z 12 modelových řad jich 7 tvoří právě SUV. Tato auta představují více než 55 % všech prodejů značky. Jen v první polovině letošního roku se Kodiaq stal druhým nejprodávanějším vozem značky (64 800 kusů), hned za ním skončil Kamiq s 64 100 dodávkami.

Do rodiny SUV se postupně přidaly i elektromobily. Enyaq, představený v roce 2020, už překonal hranici 326 tisíc vyrobených vozů a i po modernizaci zůstává jedním z nejoblíbenějších elektromobilů v Evropě. Nabízí dlouhý dojezd, vyspělou výbavu a nově i designový směr Modern Solid. Mladší Elroq, uvedený teprve v roce 2024, ho přitom rychle dohání. Za pár měsíců se vyšplhal na čelní příčky evropských prodejů elektromobilů a jen do konce srpna si jej objednalo přes 100 tisíc zákazníků. Celkem už automobilka vyrobila 71 tisíc Elroqů.
Významnou roli hrají i trhy mimo Evropu. V Indii vznikly vozy Kushaq a Kylaq, navržené speciálně pro místní podmínky. Kylaq, patřící do oblíbeného segmentu SUV do délky čtyř metrů, se od uvedení v roce 2024 prodal už v 35,5 tisíci kusech. Kushaq, jehož výroba začala v roce 2021, má na kontě přes 99 tisíc aut a kromě Indie se montuje také ve Vietnamu. Nový závod v této zemi navazuje na globální výrobní strategii značky, díky níž se SUV Škoda vyrábějí v Česku, Indii, na Ukrajině a nově i v Kazachstánu.
Přečtěte si také:
Úspěchy modelů potvrzují i slova Andrease Dicka, člena představenstva Škoda Auto pro výrobu a logistiku: „Čtyři miliony vyrobených SUV jasně dokazují, že široká modelová nabídka a globální výrobní zázemí vycházejí vstříc odlišným potřebám zákazníků po celém světě. Od čtyřmetrových vozů po prostorná sedmimístná SUV i plně elektrické modely dokážeme pokrýt různá přání.“
Automobilka přitom už připravuje další rozšíření. V příštím roce přijde na trh cenově dostupný elektrický crossover Epiq, jenž má otevřít brány elektromobility dalším zákazníkům. A v roce 2026 se ukáže opak, tedy velký sedmimístný elektromobil vycházející ze studie Vision 7S.
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek