Inovovaná expozice značky Škoda v areálu Autostadt ve Wolfsburgu představuje návštěvníkům nejnovější modely české automobilky. Všímá si jejího objevitelského ducha a pár milých překvapení čeká i na nejmenší návštěvníky.
Pavilon značky Škoda v „automobilovém městě“ (německy Autostadt) v německém Wolfsburgu se může pochlubit novou podobou. Budova od českého architekta Bořka Šípka zůstala zvenčí stejná, do nové podoby expozice uvnitř pavilonu se ale promítla nová strategie značky.
„Pavilon Škoda Auto provozujeme od jeho založení se zaměřením na rodiny s dětmi i na individuální fanoušky. Snažíme se je nadchnout nejen bohatou a pestrou historií jedné z nejstarších automobilových značek na světě, ale i současnou nabídkou,“ říká Andrea Frydlová, vedoucí Škoda Muzea, které se na chodu pavilonu podílí. „Mezi rodinami i školními výpravami patřil pavilon značky Škoda už v minulosti k nejoblíbenějším, a na to chceme novou expozicí navázat,“ doplňuje Simona Tomanová, z oddělení marketingu Škoda Auto.
Návštěvníci se mohu seznámit s historií značky, jejím vztahem ke sportu, zajímavostmi a novinkami z oblasti mobilních a digitálních služeb, nebo s novými vozy značky Škoda. Momentálně jsou v pavilonu vystaveny 4 modely, přičemž prominentní pozice ve středu expozice připadla designové soše budoucího velkého elektrického SUV vycházejícího ze studie Vision 7S.
Expozice dále představuje aktivity automobilky v oblasti recyklace a využití udržitelných materiálů, přičemž se návštěvníci dozví i to, v jakých částech automobilu se používají suroviny udržitelného původu.
Historie i interaktivita
„Naším záměrem bylo představit značku v novém svěžím vzhledu a s interaktivními prvky. Soustředíme se na eMobilitu, udržitelnost, historii, lidský přístup a naše zákazníky. Samozřejmě nechybí ani aktivity pro děti,“ popisuje Simona Tomanová novou filozofii pavilonu. V rámci sportovní sekce si na nainstalovaných cyklistických trenažérech lze zasoutěžit proti počítači, jiné osobě, nebo zkusit, kdo za 30 či 60 sekund vyrobí šlapáním do pedálů rotopedu více energie pro nabití elektrického vozu Enyaq.
Pro děti je připravena i malá lezecká stěna, dále zeď, na které mohou vybarvovat obří omalovánku, odrážedla, či interaktivní body napříč expozicí. Tato místa jsou označena speciálním piktogramem. „Pro děti jsme připravili i soutěž o malý dárek ve formě křížovky, dospělí si mohou vyzkoušet vědomostní kvíz spojený s tématy z expozice,“ láká k návštěvě Simona Tomanová.
Příprava nové podoby pavilonu začala v lednu roku 2023, proměna pak zabrala zhruba tři týdny. Expozice se navíc bude postupně proměňovat a aktualizovat. „Pro rok 2024 plánujeme expozici oživit krátkodobými výstavami a akcemi, například při uvedení nových modelů na trh, u příležitosti mistrovství světa v hokeji nebo Tour de France, které Škoda Auto dlouhodobě podporuje,“ dodává Simona Tomanová. Jen letos od ledna do konce července prošlo pavilonem Škoda Auto v Autostadtu více než 60 000 návštěvníků a nová expozice jistě vzbudí zvědavost u mnoha dalších.
Co je to Autostadt?
Autostadt je park s automobilovou tematikou, který byl v německém Wolfsburgu otevřen ku příležitosti výstavy EXPO 2000 (ta se konala v Hannoveru). Rozkládá se na ploše 28 hektarů a návštěvníci tu mohou vstřebávat zážitky související s automobily koncernu Volkswagen. Cílem parku je ukázat návštěvníkům a fanouškům nejen samotné vozy, ale také představit historii značek a jejich aktuální filozofii a strategii. Pavilony jednotlivých značek leží v samotném srdci parku, jde o pavilony Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Porsche a Volkswagen Užitkové vozy. Park nabízí aktivity pro celou rodinu, návštěvníci mohou absolvovat i prohlídku továrny Volkswagen, Autostadt nabízí také možnost zaparkovat zde a přenocovat ve vlastním karavanu či jiném obytném vozidle. Vybrané značky z koncernu VW rovněž v Autostadtu nabízí zákazníkům možnost převzít zde svůj nový vůz. Díky tomu je to zároveň největší zákaznické centrum svého druhu na světě, zákazníci tu převzali již přes tři miliony aut.