Škoda Auto si účastí na letošním závodu 1000 mil československých připomíná výročí 85 let od začátku výroby modelu Rapid OHV s aerodynamickou karoserií. Vozy takzvaného „dálnicového typu“ patří k vysoce ceněným unikátům, neboť jich bylo dle firemních údajů vyrobeno pouze 110 kusů. Automobil ze sbírek Škoda Muzea a dalších zhruba 120 veteránů odstartuje ve čtvrtek 13. června brzy ráno od budovy pražského Autoklubu, cíl pak posádky protnou v sobotu 15. června před Národním technickým muzeem v Praze.
Dvanáctý ročník obnoveného závodu 1000 mil československých, zaměřeného na historické vozy, opět posílá účastníky na trasu Praha-Bratislava-Praha, která odkazuje na původní závody z 30. let 20. století. Tehdy závodníci absolvovali trasu Praha-Bratislava dvakrát za sebou, což znamenalo bezmála 1600 ujetých kilometrů. Na start směly jen ‚cestovní vozy‘ na bázi sériové produkce, v současnosti se závodu účastní zejména meziválečné vozy.
Výročí aerodynamického speciálu
Škoda Auto se obnoveného závodu 1000 mil československých účastní pravidelně. Také letos se na trať vedoucí po území Česka i Slovenska vydá velmi zajímavý model ze sbírek Škoda Muzea. Pečlivě zrenovovaný Rapid OHV z roku 1940 dokládá uplatnění aerodynamických karoserií v sériové produkci značky Škoda. V letech 1939 až 1941 vzniklo jen 110 exemplářů, dosahujících rychlosti až 120 km/h, což z takzvaného „dálnicového typu“ dělá velmi vzácné vozidlo. V týmu Škoda jej na startu doplňují dva soukromé vozy Rapid Cabriolet de Luxe.
První z více jak 120 posádek vyrazí na trať od budovy Autoklubu v pražské Opletalově ulici ve čtvrtek 13. června v 6 hodin ráno. Cílem první denní etapy je Bratislava, druhý den vozy absolvují atraktivní trasu po území Slovenska a v sobotu 15. června odpoledne jsou očekávány v cíli závodu, u budovy Národního technického muzea v Praze.