Automobilka Škoda před několika lety oznámila, že novinku představí každý půlrok. Minimálně do rok 2025 to bude dodržovat. V následujících letech se máme nač těšit. Pojďme se podívat na to, co za informace prosáklo na veřejnost.
Už v příštím roce se chystá facelift modelu Fabia. Třetí generace se začala prodávat před třemi lety. Modernizace by měla přijít s přepracovanou přídí, která by měla dostat užší světlomety s technikou LED nejen pro denní svícení jako v současnosti, ale také pro potkávací a dálkové světlomety. Základní verze by však měla stále mít klasické halogenové žárovky. Současně s novými světly by měla mít premiéru nová maska chladiče šestiúhelníkového tvaru, jejíž rohy by měly zasahovat přímo do světel. Zadní část má dostat přepracovanou grafiku světel a pozměněný tvar nárazníku. Facelift můžeme očekávat v červenci 2018.
Novinek se dočká také Kodiaq a to i přesto, že jde ještě o horkou novinku. Pro čínský trh (tam se bude vyrábět, ale i prodávat) se totiž chystá Kodiaq ve verzi kupé. Ten je prý už hotový a ladí se jen detaily. Premiéra je v plánu na jarním autosalonu v Pekingu. O tom, zda bude nakonec i evropská verze, automobilka mlčí. Těšit se naopak můžeme na sportovní verzi Kodiaq RS. Ta dostane okořeněný design, podobně jako tomu je například u modelu Octavia RS. Přepracovaný bude také podvozek a brzdy. O tom, co bude verzi RS pohánět, však můžeme jen spekulovat. Oficiální i neoficiální zdroje mlčí. Bude to naftové dvoulitrové biturbo, které používá Volkswagen? Benzinový 310koňový dvoulitr z Golfu R a nebo třeba rovnou benzinový pětiválec z Audi? Kdo ví. Těšit bychom se mohli také z luxusní verze tradičně nazvané Laurin & Klement. Obě novinky bychom mohli vidět prý už v polovině roku 2018.
Hned na začátek roku 2019 se chystá facelift Superbu. Vlajková loď značky je tu s námi v tuto chvíli teprve dva roky a pár měsíců. Přední část nedozná žádné výraznější změny, bude upraven přední nárazník, jenž přijde o prolis pod světly. Decentně bude pozměněna také maska chladiče. Nejvyšší verze Laurin & Klement dostane jiný přední nárazník, aby byla rozpoznatelná na první pohled. Výrazněji přibude chromovaných ozdob. Chrom se ocitne ve spodní mřížce nárazníku, vodorovná chromová linka povede i přes celou záď – přibližně od středu do středu zadních světlometů. Inspiraci si ve škodovce vzali asi u nového Audi A8…
Velké změny se v roce 2019 dočkají modely Rapid. Zatímco liftback by měl skončit bez náhrady, kratší verze hatchbacku Rapid Spaceback by měla v nové generaci zůstat. Z názvu, vlastně tedy obecně z nabídky značky ale vypadne slovo Rapid. Hatchback se tak bude jmenovat prostě a jednoduše Škoda Spaceback. Mělo by jít stále o hatchback s pátými dveřmi, jejichž sklo bude zasahovat opět hluboko do karoserie. Chystají se však zcela nová zadní světla bez charakteristického osvětlení ve tvaru písmene „C“. Přední část má dostat novou šestiúhelníkovou masku s ostře řezanými světlomety, jejichž tvar se má blížit trojúhelníku. Kapota motoru by měla být rozměrná a měla by – podobně jako u aktuálního Superbu – zasahovat až do předních blatníků. Zajímavé je, že nový Spaceback by měl stát na stejně platformě MQB-A0, jakou má například SEAT Ibiza a jakou dostane i čtvrtá generace Škody Fabia. Zcela nový designový jazyk má dostat interiér, kladen bude mnohem větší důraz na dotekové ovládání.
Polovina roku 2019 má přinést nový malý crossover, velikostně podobný například SEATu Arona. Velikostí to bude srovnatelný model s Fabií, vzhledově spíše půjde o zvýšený osobák a nedostane prý ani pohon všech kol.