Škoda Kodiaq se připravuje na finále letošní Tour de France: Při poslední etapě, která se pojede v neděli, povede peloton do cíle na slavném bulváru Champs-Elysées nové SUV značky ŠKODA.
Škoda Kodiaq se nyní intenzivně připravuje na své vystoupení při poslední etapě cyklistického závodu kolem Francie, vedoucí z Chantilly do Paříže. K cílové čáře na bulváru Champs-Elysées povede peloton vůz v novém vzhledu. Za volantem bude sedět slavný řidič: bývalý profesionální cyklista Stephen Roche, pocházející z Irska, vítěz Tour z roku 1987 a ambasador značky ŠKODA.
Na prvních fotografiích nového modelu Škoda Kodiaq, které mladoboleslavská automobilka nedávno zveřejnila, se SUV představilo v bílo-šedo-černé kamufláži. Speciálně pro tuto mimořádnou příležitost byla navržena a vyrobena červeno-šedo-černá barevná kombinace nové kamufláže, inspirovaná novým designovým jazykem značky ŠKODA. 14 000 fazet na povrchu maskuje tvary vozu, ale současně umožňuje alespoň poodhalit kontury a všestranný charakter nového SUV značky ŠKODA. Čtyři specialisté za zhruba 120 hodin zpracovali 21 m2 fólie, aby nový model Škoda Kodiaq opticky přiblížili tzv. ředitelskému vozu „Red Car“ – vozu Škoda Superb v odstínu červená Corrida. „Red Car“ je mobilním dispečinkem Tour de France, který využívá ředitel Tour Christian Prudhomme.
Při Tour de France projede Škoda Kodiaq Paříží ještě kamuflovaná – nekamuflovaná se poprvé ukáže až při své světové premiéře 1. září 2016 v Berlíně a jen o několik týdnů později na autosalonu v Paříži. S modelem Škoda Kodiaq zahájí česká automobilka svou novou modelovou ofenzívu v segmentu SUV. Škoda Kodiaq představuje všechny silné stránky této značky – svébytný charakteristický design, mimořádnou nabídku prostoru, vysokou funkčnost a ,Simply-Clever‘ řešení.
S celkovou délkou 4,70 metru nabízí SUV se svými všestrannými přednostmi největší zavazadlový prostor ve své třídě a nabízí volitelně i třetí řadu sedadel. Široká konektivita, moderní asistenční systémy, progresivní infotainment – to jsou další přednosti modelu Škoda Kodiaq, který na trh vstoupí počátkem roku 2017.
Model Škoda Kodiaq byl pojmenován po medvědovi poddruhu Kodiak, žijícím na stejnojmenném ostrově u jižního pobřeží Aljašky. Velikost, síla, smysl pro rodinu a outdoorové schopnosti – medvěd a SUV značky ŠKODA vykazují společné charakterové rysy.
ŠKODA podporuje Tour de France, coby oficiální sponzor, již potřinácté. Značka kromě toho podruhé sponzoruje také Zelený trikot pro nejlepšího jezdce bodové klasifikace. ŠKODA je také dodavatelem oficiálního vozu, když letos poskytla Tour více než 250 organizačních a doprovodných vozů a více než 50 vozů týmům. Během zhruba třítýdenního závodu absolvuje flotila vozů značky ŠKODA zhruba 2,8 mil. kilometrů. 103. ročník Tour de France má 21 etap o celkové délce přes 3 519 kilometrů.
Cyklistika má pro značku ŠKODA mimořádný význam, stála totiž u počátků podniku. Václav Laurin a Václav Klement, zakladatelé automobilky, začali před 121 lety v Mladé Boleslavi s výrobou jízdních kol. Tour de France je dnes vrcholem rozsáhlého sponzoringu cyklistiky, který značka provozuje.