Test Škoda Karoq 1.5 TSI (2023)

Škoda Karoq měla skončit bez nástupce. Zdá se, že díky dobrému hospodaření automobilky dostane novou generaci

Autor: Radim Plachý - Zdroj: auto.cz - Foto: Pavel Srp - 1. 12. 2024


V automobilovém světě je dnes opravdu složité cokoliv odhadovat. Přestože si EU stojí za koncem spalovacích motorů v roce 2035 tak, jak je dnes známe, zákazníci ukazují, že elektromobily kupovat nechtějí. Respektive je nechtějí kupovat, pokud na ně nedostanou nějakou pobídku například ve formě dotace. V souvislosti se zákazem spalovacích motorů ovšem automobilky v minulosti hlásily, že spalovací modely budou postupně vyřazovat z nabídky a nahrazovat je budou elektromobily. Teď však toto rozhodnutí spousta automobilek přehodnocuje a spalovací motory nechává v nabídce déle, než bylo původně plánováno, případně zastavují spalovací motory do modelů, které měly být jen elektrické.

Podobná situace s ukončováním modelů se spalovacími motory byla i u škodovky. Ta začala před pár lety ve velkém pracovat na nových elektromobilech, které bude odhalovat v příštích měsících a letech. Tím nejnovějším, se kterým se začátkem příštího týdne poprvé svezeme, je Elroq. A ten měl nahradit spalovací Karoq. To se ale, zdá se, mění. Karoq by nakonec měl v nabídce vydržet déle a navíc dostat i nástupce, který vůbec v plánu nebyl.

Naznačil to šéf značky Škoda Klaus Zellmer na jednání s odboráři, kde řekl, že původně se o nástupci modelu Karoq neuvažovalo, koncern Volkswagen jej z plánů vyškrtl, ale jednání s vedením koncernu o tom stále probíhá. Důvody, proč by se to mohlo povést, jsou u škodovky nejen to, že jde o úspěšný model, ale zejména to, že automobilka je výrazně zisková a aktuálně prožívá nejlepší rok za posledních několik dekád.

test-2022-skoda_karoq-20_tdi-110_kw-4x4-dsg- (3)

O tom, že by se Škoda Karoq mohla ve své druhé generaci objevit v roce 2026, psal bez dalších podrobností před pár týdny i španělský magazín Motor.es. Pravděpodobně to ale nebude moci být v rámci nějakého „velkého faceliftu“ současného modelu, ale bude muset dostat modernizovanou platformu – podobně jako nový Kodiaq, případně menší Volkswagen T-Roc, který by měl v příštím roce také přijet v nové generaci.

Karoq není jediným modelem, který se spalovacím motorem změní svůj osud. České automobilce se letos podařilo zajistit pokračování výroby i pro modely Fabia, Scala a Kamiq. Ty totiž měly skončit původně v roce 2027, ale v nabídce by měly zůstat až do konce roku 2030. Projít ale samozřejmě budou muset výraznější modernizací a pod kapotu musí dostat i nové motory, ideálně minimálně s mild-hybridy.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

3 názory na “Škoda Karoq měla skončit bez nástupce. Zdá se, že díky dobrému hospodaření automobilky dostane novou generaci”

  1. JAROSLAV FÁRA

    Radku, já jsem za „to“ ty peníze dal. Byl to Sportline, 1,2 roku starý a najeto jen 6 500 km. A jsem spokojený.
    Ano, jsou i jiné tovární značky, ale ty se pohybují v jiných finančních kategoriích.

  2. Radek Macháček

    Měl jsem to týden půjčené na služební cestu a tragédie to auto… vůbec nechápu jak někdo zato ty peníze může dát….

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru