V automobilovém světě je dnes opravdu složité cokoliv odhadovat. Přestože si EU stojí za koncem spalovacích motorů v roce 2035 tak, jak je dnes známe, zákazníci ukazují, že elektromobily kupovat nechtějí. Respektive je nechtějí kupovat, pokud na ně nedostanou nějakou pobídku například ve formě dotace. V souvislosti se zákazem spalovacích motorů ovšem automobilky v minulosti hlásily, že spalovací modely budou postupně vyřazovat z nabídky a nahrazovat je budou elektromobily. Teď však toto rozhodnutí spousta automobilek přehodnocuje a spalovací motory nechává v nabídce déle, než bylo původně plánováno, případně zastavují spalovací motory do modelů, které měly být jen elektrické.
Podobná situace s ukončováním modelů se spalovacími motory byla i u škodovky. Ta začala před pár lety ve velkém pracovat na nových elektromobilech, které bude odhalovat v příštích měsících a letech. Tím nejnovějším, se kterým se začátkem příštího týdne poprvé svezeme, je Elroq. A ten měl nahradit spalovací Karoq. To se ale, zdá se, mění. Karoq by nakonec měl v nabídce vydržet déle a navíc dostat i nástupce, který vůbec v plánu nebyl.
Naznačil to šéf značky Škoda Klaus Zellmer na jednání s odboráři, kde řekl, že původně se o nástupci modelu Karoq neuvažovalo, koncern Volkswagen jej z plánů vyškrtl, ale jednání s vedením koncernu o tom stále probíhá. Důvody, proč by se to mohlo povést, jsou u škodovky nejen to, že jde o úspěšný model, ale zejména to, že automobilka je výrazně zisková a aktuálně prožívá nejlepší rok za posledních několik dekád.
O tom, že by se Škoda Karoq mohla ve své druhé generaci objevit v roce 2026, psal bez dalších podrobností před pár týdny i španělský magazín Motor.es. Pravděpodobně to ale nebude moci být v rámci nějakého „velkého faceliftu“ současného modelu, ale bude muset dostat modernizovanou platformu – podobně jako nový Kodiaq, případně menší Volkswagen T-Roc, který by měl v příštím roce také přijet v nové generaci.
Karoq není jediným modelem, který se spalovacím motorem změní svůj osud. České automobilce se letos podařilo zajistit pokračování výroby i pro modely Fabia, Scala a Kamiq. Ty totiž měly skončit původně v roce 2027, ale v nabídce by měly zůstat až do konce roku 2030. Projít ale samozřejmě budou muset výraznější modernizací a pod kapotu musí dostat i nové motory, ideálně minimálně s mild-hybridy.
Měl jsem to týden půjčené na služební cestu a tragédie to auto… vůbec nechápu jak někdo zato ty peníze může dát….