skoda-enyaq-gt-spy-foto-motor1_com- (3)

Škoda Enyaq GT sundala trochu kamufláže. Byla vyfocena na českých silnicích

Autor: Pavel Srp - Zdroj a foto: Motor1.com - 19. 12. 2020


Zatímco Škoda Enyaq iV už byla představena, tak verze – s očekávaným přídomkem GT – s karoserií připomínající BMW X6, ještě nikoliv. Už se ale pěknou dobu pohybuje po silnicích. Nejnověji byla (s menší kamufláží než v září) zachycena opět na českých silnicích.

Pětidveřový model Enyaq iV s prakticky tvarovanou karoserií představila Škoda začátkem září, ale o dalších karosářských variantách zatím nahlas nemluvila. Je ale jasné, že i ty přijdou, o čemž svědčí přítomnost maskovaných testovacích prototypů na silnicích. Otázkou je jen, kdy to bude, ale vzhledem k tomu, že prototypy už sundávají části kamufláže, nebude to asi dlouho trvat.

Na nejnovějších fotografiích je vidět, že přední část je již bez maskování. Všimnout si můžeme toho, že se od běžné pětidveřové verze neliší. Vyfocena byla dokonce dvě auta. Obě dvě nemají žádnou velkou výbavu, takže je jejich maska černá, nikoliv s LED osvětlením, které dostanou vrcholné výbavy.

I když to zásadní je pod strakatou maskovací fólií stále skryto, je jasně vidět, že silueta karoserie za B-sloupkem výrazně klesá. Je otázkou, jak budou vypadat zadní světlomety, ale zdá se, že se od pětidveřového Enyaqu iV také nijak výrazně lišit nebudou. Největší změnou je umístění registrační značky, která se z víka zavazadelníku přestěhovala na nárazník.

O tom, jak se nová škodovka bude jmenovat, můžeme zatím jen spekulovat, ale podobné verze modelů Kodiaq a Kamiq, určené pro trhy na dálném východě, dostaly přídomek GT.

A spekulovat můžeme také o tom, co bude vůz pohánět. Dalo by se předpokládat, že i sportovněji střižené elektrické SUV bude sdílet pohonné ústrojí s pětidveřovým elektromobilem. Ten bude v České republice v prodeji ve čtyřech výkonových variantách, se dvěma kapacitami baterie a dvěma druhy pohonu. Při uvedení na trh bude základem provedení Enyaq 60 iV s baterií s kapacitou 62 kWh (58 kWh využitelných) a elektromotorem o výkonu 132 kW, které přináší dojezd až 390 kilometrů v cyklu WLTP. Enyaq 80 iV je druhou verzí s pohonem zadní nápravy, tentokrát má elektromotor výkon 150 kW a točivý moment 310 Nm. Kapacita baterie je 82 kWh (77 kWh využitelných) a právě toto provedení nabídne nejdelší dojezd až 510 kilometrů na jedno nabití v cyklu WLTP. Baterii s touto nejvyšší kapacitou využívají i dvě verze s pohonem všech kol. Enyaq 80X iV má díky dalšímu elektromotoru na přední nápravě celkový výkon 195 kW, sportovní Enyaq RS iV pak nabídne dokonce 225 kW. Obě tato provedení mají dojezd v cyklu WLTP až 460 kilometrů.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru