Škoda Auto se vrací na kazašský trh. Pro obnovení obchodní činnosti zvolila česká automobilka nového prodejního a výrobního partnera ve společnosti Allur Company a obě strany již podepsaly smlouvu o spolupráci. Začátkem roku 2024 se v Kazachstánu spustí montáž čtyř modelů značky Škoda.
„Kazachstán je pro automobilku Škoda Auto atraktivní příležitostí pro další urychlení internacionalizace. Zároveň se jedná o návrat na trh se slibným potenciálem, protože automobil zde v současné době vlastní méně než pětina obyvatel. Abychom tento potenciál využili, našli jsme silného partnera v Allur Company, která nám poskytne podporu při výrobě a prodeji vozů,“ říká Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.
„V příštím roce plánujeme v Kazachstánu otevřít 15 dealerství ve velkých městech, jako je Astana, Almaty, Šymkent nebo Kostanaj. Klientům nabídneme nejen nejprodávanější model Octavia, ale také celosvětově úspěšná SUV Kodiaq, Karoq a Kamiq. Právě segment SUV je nyní druhý největší na kazašském trhu a my máme k dispozici moderní a atraktivní modelovou řadu, která dokáže zákazníky oslovit,“ říká Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast Prodeje a marketingu.
Obnovení aktivit společnosti Škoda Auto v Kazachstánu
Škoda Auto působila v Kazachstánu v letech 2005 až 2021 a dodala na trh více než 23 000 vozů. Aby mohla automobilka pokračovat v poskytování služeb na vysoké úrovni, navázala spolupráci s novou partnerskou společností pro prodej i výrobu. Vozidla pro kazašský trh se budou vyrábět v závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách, finální montáž bude od příštího roku probíhat v závodě Allur Company v Kostanaji a firma zajistí i dodávky do místních autosalonů. Zákazníci si budou moci vybírat z SUV Kodiaq, Karoq a Kamiq, v nabídce bude i nejprodávanější model Octavia.
Příspěvek ke strategii internacionalizace společnosti Škoda: stabilní trh s velkým potenciálem k růstu
V Kazachstánu v současnosti připadá na 1 000 obyvatel 186 motorových vozidel a Škoda Auto zde spatřuje slibný potenciál k růstu. Očekává se, že celkový objem trhu s novými vozy zde v příštích pěti letech dosáhne více než 200 000 automobilů. Na základě těchto údajů plánuje automobilka využít příležitosti a dosáhnout v letech 2024 až 2028 podílu na trhu ve výši 5 %.
Opětovný vstup na kazašský trh je součástí důsledně zaváděné strategie internacionalizace společnosti Škoda Auto. Letos v září značka oficiálně zahájila prodej ve Vietnamu. Vedle toho již dříve převzala strategické řízení koncernové skupiny Core, sdružující velkoobjemové značky koncernu Volkswagen, pro celý region ASEAN (Sdružení národů jihovýchodní Asie). Cílem je využít společný potenciál k dalšímu růstu. Škoda Auto rovněž strategicky řídí aktivity koncernu Volkswagen na velmi rychle se rozvíjejícím indickém trhu.
Spolupráce s Allur Company na prodeji i výrobě
Škoda Auto našla v Allur Company silného strategického partnera pro opětovné spuštění prodeje a další rozvoj na kazašském trhu. Zavedený automobilový koncern se zabývá výrobou a prodejem osobních automobilů, komponentů a náhradních dílů pro užitková vozidla a také provozováním servisní sítě po celém Kazachstánu. S tržním podílem 44,4 procenta v roce 2022 je Allur Company největším výrobcem automobilů v Kazachstánu.