ŠKODA AUTO rozšiřuje podporu Nadace Terezy Maxové pro znevýhodněné a opuštěné děti. Již potřetí je domácí automobilka partnerem charitativní módní přehlídky ‚Fashion for Kids’. ŠKODA je od letoška také partnerem nového projektu ‚Teribear jede domů’, v jehož rámci bude v online hlasování vybrána jedna rodina, které bude věnován vůz ŠKODA Citigo.
Od roku 2011 je ŠKODA AUTO partnerem přehlídek Fashion for kids. Za tu dobu nadace vybrala v rámci přehlídek více než 18 milionů Kč pro konkrétní projekty pomoci. Nadaci založila v roce 1997 česká topmodelka Tereza Maxová, s cílem zlepšit situaci znevýhodněných dětí v České republice. „Nadace Terezy Maxové odvádí po mnoho let skvělou práci pro opuštěné děti. Spolupráci s nadací stále rozvíjíme. Znevýhodněné děti dosahují v průměru výrazně nižšího vzdělání a tím pádem mají také těžší situaci při hledání zaměstnání. Chceme se tedy nyní zaměřit i na tuto oblast,“ říká Michal Kadera, vedoucí vnějších vztahů ŠKODA AUTO. „Podpora nadace je pro nás jako pro největší český průmyslový podnik příkladem společenské angažovanosti,“ dodává Kadera.
Každoročním vrcholem činnosti nadace je od roku 2004 módní přehlídka ‚Fashion for Kids’. Vedle finančních prostředků poskytne ŠKODA AUTO pro tento galavečer i flotilu vozů ŠKODA Rapid Spaceback pro přepravu hostů. Rapid Spaceback, první kompaktní hatchback značky ŠKODA, byl na český trh uveden začátkem října. Jak je pro vozy značky ŠKODA typické, nabízí i Rapid Spaceback dostatek prostoru, svěží, dynamický design, řadu ‚Simply Clever‘ detailů, špičkovou bezpečnost, nízkou spotřebu a vynikající poměr ceny a užitné hodnoty.
Charitativní módní přehlídka se uskuteční 18. listopadu v pražském Obecním domě pod názvem: ‚ŠKODA Rapid Spaceback presents: Fashion for Kids 2013 – INSIGHT’. Tereza Maxová a známé české modelky představí aktuální kolekce českých návrhářů a mezinárodních módních značek. Výtěžek bude použit ve prospěch nadace a jejich projektů.
S podporou značky ŠKODA iniciovala Nadace Terezy Maxové navíc letos poprvé projekt ‚Teribear jede domů’. Na internetovém portálu ona.idnes.cz představilo celkem devět pěstounských rodin své příběhy. Každá rodina vysvětluje, proč právě ona potřebuje nový automobil. V internetovém hlasování uživatelé rozhodnou, která rodina získá nové Citigo. Navíc nadace prodává speciální kolekci předmětů s logem Teribear, výtěžek jde opět ve prospěch dětských projektů v České republice. ŠKODA AUTO pracuje také na začlenění kolekce do nabídky reklamních předmětů ŠKODA.
Partnerství s Nadací Terezy Maxové je důležitou součástí rozsáhlé společenské odpovědnosti společnosti ŠKODA AUTO v oblasti sociální, ekologické, kulturní a sportovní (Corporate Social Responsibility, CSR).
Společenská odpovědnost je pro společnost ŠKODA AUTO mnohem víc než jen heslem. Cíleně a aktivně jej uvádí v život pomocí řady opatření a projektů: V oblasti dětí a mládeže podporuje automobilka na domácím trhu vedle Nadace Terezy Maxové také Centrum Paraple a projekt Zdravotní Klaun. ŠKODA AUTO se věnuje také dopravní bezpečnosti. Mnoho let podporuje soutěž pro zlepšení bezpečnosti provozu v městech s názvem Cesty městy. Další prioritou je pomoc postiženým. Patří sem i podpora Českého paralympijského výboru, stejně jako program ŠKODA Handy, jehož cílem je zlepšení mobility hendikepovaných osob. ŠKODA AUTO se v neposlední řadě zaměřuje také na podporu technického vzdělávání.
Klíčovou oblasti CSR-aktivit společnosti je oblast ekologie a trvale udržitelného vývoje. Ukázkovým příkladem v domácích podmínkách je od roku 2007 ekologická iniciativa: ‚Za každý v ČR prodaný vůz jeden vysazený strom’. Do dnešního dne bylo vysázeno celkem 363 000 nových stromků, letos jich znovu přibude téměř 60 000. ŠKODA je nadále jedním z největších podporovatelů kulturních akcí v České republice. Jejími partnery jsou Česká filharmonie, Národní divadlo a Národní technické muzeum. Kromě toho automobilka podporuje vybrané kulturní akce, jako například festival vážné hudby Smetanova Litomyšl a Mezinárodní festival filmů pro děti a mládež ve Zlíně.
Tisková zpráva/-PS-