Nejoblíbenější pick-up na světě pořídíte v ohromném množství motorů, úprav a typů karoserie. Když necháme stranou praktičnost a zdravý rozum, budeme se bavit o takových počinech, jako je F-150 SVT Raptor. Tovární úprava divize SVT (Special Vehicles Team) nabízela přes 400 koní a to bylo v pick-upu do té doby poměrně nepředstavitelná porce koní. Ale protože blázní existují, na tuto verzi se zaměřil úpravce Hennessey a představil model VelociRaptor 600. Jak už název napovídá, Ford F-150 se dočkal 600 bhp (tedy „po evropsku“ cca 608 koní). A teď na všechno zapomeňte, protože přichází Shelby. Když se řekne Shelby, většina z nás si samozřejmě představí oheň plivající Mustang. Bývávalo…
Představujeme vám Shelby F150 700HP. Ani v případě modelu F-150 jednoduše nemůže chybět modrá barva a „rychlé pruhy„. Dokonce i typické logo s jedovatým hadem ve znaku si našlo své místo v obří masce chladiče. Masivní chrániče podvozku z nerezové oceli a nové nárazníky dělají z už tak šíleného trucku ještě větší monstrum. Jedná se o provedení s dvojkabinou a čtveřicí dveří, takže praktičnost pro odvážení dětí do školy a manželky do práce stále zůstává. V kontextu velikosti mohou působit trochu vtipně zakázková 18“ kola.
Po vzoru VelociRaptoru možná už správně tušíte, že výkon vozu je na dech beroucí úrovni 700 bhp (tedy 710 koní, 523 kW). To už jsme od „základních“ 401 koní trochu jinde, že? Shelby tohoto výkonu docílil implementováním motoru původem z Mustangu. Pod kapotou trůní pětilitrový osmiválec, který na svém hrbu nese nenápadný kompresor. Na motoru se toho ale změnilo více, větší jsou nové vstřikovače a výměník tepla je vyroben z hliníku. A aby vše bylo decentní a nenápadné, tenhle Ford dostal černý výfuk značky Borla, který bude kromě pár koní navrch také děsit děti v okolí 5 km od vašeho bydliště.
Shelby upravil i podvozek, na němž spolupracoval s firmou BDS Suspension. Nové jsou také tlumiče značky Fox. 18″ disky obouvají gumy BFGoodrich All-Terrain KO2, takže vás jen tak nějaký kamínek na příjezdové cestě nepřekvapí.
Automobil byl k vidění na letošní tuningové SEMA show v Las Vegas. Kompresorová verze vás vyjde na 98 995 dolarů (cca 2 475 000 Kč). Pokud je to moc, za verzi bez kompresoru dáte 85 495 (2 137 000 Kč). A to už je fér, ne? Samozřejmě se nejedná o žádnou tuctovku, celkově je v plánu vyrobit 500 kusů a to buď v modro-bílé variantě, nebo máte možnost zvolit červený lak s černými pruhy.