Poté, co na světlo slávy vstoupila značka CUPRA, se může zdát, že SEAT, ze kterého CUPRA vychází, jako kdyby skoro přestal existovat. Španělé s ním ovšem mají své plány, a navíc stále poměrně slušně prodávají. Šéf obou značek už také potvrdil, kdy přijde první elektromobil SEAT.
Značka SEAT už před pár týdny ohlásila, že se jí dobře daří. Zákazníkům v roce 2024 dodala 310 tisíc aut, což je o 8 % více než v předchozím roce. Nejprodávanějším modelem je Ibiza, která v loňském roce oslavila 40 let, k zákazníkům byla dodána v počtu 107 700 vozidel. Na druhém místě je Arona s 90 300 prodanými kusy. Typicky se značce nejvíce daří na domácím španělském trhu, kde prodala 64 600 aut, o tisíc méně jich bylo prodáno v Německu.
Přestože španělská značka hlásí, že jde o růst, vzhledem k tomu, že vlastně vůbec nedrží krok se současnou dobou a nenabízí žádný elektromobil, mohlo by to s ním být podle některých mnohem lepší. Šéf značky SEAT Wayne Griffiths si je ovšem jistý, že první čistokrevný elektromobil SEAT má ještě čas. Teď jsou přednější elektrická auta značky CUPRA, modely Born a Tavascan.
Wayne Griffiths v nedávném rozhovoru pro magazín Autocar také uvedl, že SEAT elektromobil jistě uvede, ale ne teď. V tuto chvíli je podle něj značka ve velmi dobré kondici a musí si být jistá, že elektrické auto ji nijak nepoškodí a bude prodejně úspěšné. Dále nastínil, že samozřejmě ví, že pokud má mít SEAT budoucnost, musí být (i) elektrická. Podle něj je možné, že SEAT bude zvažovat model založený na Volkswagenu ID.1, ale prý zatím žádné konečné rozhodnutí nepadlo. To znamená, že se s největší pravděpodobností prvního elektromobilu SEAT dočkáme až kolem roku 2030.
Paradoxně se to SEATu může vyplatit. Je pravdou, že celý VW koncern, ale i jiné značky, do elektromobility investují hodně peněz, nicméně prodeje elektrických modelů nejsou nijak dobré. Faktem také je, že automobilky většinu elektromobilů výrazně dotují. SEAT tak tím, že vyčkává, a následně „převezme“ model od Volkswagenu, může výrazně ušetřit.