SEAT pokračuje v rozšiřování své produktové řady elektrifikovaných vozidel a tento týden zahajuje výrobu modelu SEAT Tarraco e-HYBRID. Externě nabíjitelná hybridní verze vlajkové lodi značky poskytuje nejvyšší výkon 180 kW/245 koní, a je tak dosud nejvýkonnějším modelem Tarraco. Výkon však není její jedinou předností. Díky 13kWh sadě lithium-iontových akumulátorů dokáže také ujet až 49 km (58 km v kombinovaném cyklu EU) v režimu výhradně elektrického pohonu. Při použití jak elektromotoru, tak i zážehového motoru překoná SEAT Tarraco e-HYBRID vzdálenost až 730 km bez doplňování paliva a elektrické energie.
Značka již zákazníkům dodává modely SEAT Mii electric a SEAT Leon e-HYBRID, který je k dispozici v obou karosářských variantách, jako 5dveřový hatchback a Sportstourer. SEAT Tarraco e-HYBRID přináší výhody elektrifikace – sportovní výkony ve spojení s mimořádnou hospodárností – zákazníkům značky SEAT v segmentu SUV. Současně se stává třetím pilířem elektrifikované produktové řady SEAT.
„Představením svého třetího elektrifikovaného modelu, SEAT Tarraco e-HYBRID, pokračuje SEAT ve své elektrické ofenzivě, jejímž prostřednictvím přizpůsobuje svou nabídku požadavkům na trvale udržitelnější budoucnost,“ řekl Wayne Griffiths, předseda představenstva společnosti SEAT. „Elektrifikace našeho velkého SUV přináší plug-in hybridy do nového segmentu, ukazuje naše zaměření na vyspělou techniku a současně nás posouvá o krok blíž k našemu cíli zpřístupnit elektromobilitu všem.“
Externě nabíjitelný hybridní systém modelu SEAT Tarraco e-HYBRID kombinuje zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW/150 koní, elektromotor o výkonu 85 kW/115 koní, sadu lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh a šestistupňovou převodovku DSG. Hybridní systém nabízí nejvyšší výkon 180 kW/245 koní a maximální točivý moment 400 Nm. A to jsou stejné hodnoty, které nabídne i plug-in hybridní CUPRA Leon nebo CUPRA Formentor.
SEAT Tarraco e-HYBRID umožňuje jízdu v režimu výhradně elektrického pohonu. V něm má dojezd až 49 km podle metodiky WLTP (58 km v kombinovaném jízdním cyklu EU). Díky tomu nabízí mimořádnou hospodárnost. Navíc může jezdit i městskými ulicemi s přísnější legislativou ohledně kvality ovzduší. Při cestování na delší vzdálenosti využívá SEAT Tarraco e-HYBRID jak elektromotor, tak i zážehový motor. S tímto tandemem překoná bez doplňování paliva a elektrické energie 730 km.
Automobil se vždy rozjíždí v elektrickém režimu (pokud jsou akumulátory dostatečně nabité). Jakmile množství elektrické energie v akumulátorech poklesne pod určitou úroveň, nebo rychlost jízdy překročí 140 km/h, pohon se přepne do hybridního režimu. Řidič má v módu Hybrid možnost udržovat aktuální stav nabití nebo ho zvýšit či snížit na stanovenou hodnotu.
Kromě různých režimů externě nabíjitelného hybridního pohonu (e-Mode, Automatic Hybrid nebo Manual Hybrid), přístupných a konfigurovatelných prostřednictvím informačního a zábavního systému, je SEAT Tarraco e-HYBRID vybaven dvěma specifickými tlačítky – e-Mode a s-Boost – umístěnými vedle nově navržené a osvětlené hlavice páky voliče.
Přímý přístup k režimu e-Mode usnadňuje přechod na elektrický pohon s nulovými emisemi při vjezdu do cílové městské oblasti, zatímco tlačítko s-Boost poskytuje zážitky ze sportovnější jízdy s vyššími výkony.
Díky pohonu, který kombinuje elektromotor a spalovací motor, jsou emise CO2 velmi nízké, mezi 37 a 46,4 g/km. V oficiálním zkušebním cyklu WLTP spotřebuje vůz 1,6 až 2,0 litru paliva na 100 km.
Jakmile je stav nabití akumulátorové baterie nízký, vrátí se systém pohonu k hybridnímu režimu. Po připojení vozidla ke zdroji elektrické energie lze sadu akumulátorů nabít za pouhých 3,5 hodiny pomocí nástěnné nabíječky o výkonu 3,6 kW, nebo za necelých 5 hodin při využití 2,3kW nabíječky.
SEAT Tarraco e-HYBRID nabízí kompletní konektivitu uvnitř vozu i mimo něj. Elektrifikovaný pohon dává uživateli ještě větší kontrolu nad zaparkovaným vozem. Prostřednictvím aplikace SEAT Connect má i na dálku přístup k datům vozidla a odkudkoli může řídit nabíjecí proces a ovládat klimatizační systém.
SEAT Tarraco e-HYBRID bude k dispozici v pětimístné verzi se stupni výbavy Xcellence a FR. Zákazníci tak budou mít další možnost, jak si vybrat vozidlo, které dokonale splní jejich požadavky.
SEAT navrhl a vyvinul model SEAT Tarraco e-HYBRID v Barceloně, ve svém sídle v Martorellu. Hybridní Tarraco se začne vyrábět tento týden ve Wolfsburgu.
Elektrifikace společnosti SEAT přesahuje hranice konvenční mobility
SEAT Tarraco e-HYBRID, SEAT Leon e-HYBRID a SEAT Mii electric jsou teprve začátkem. Společnost rovněž vytvořila novou značku městské mobility SEAT MÓ, která k portfoliu produktů přispívá 100% elektrickým skútrem SEAT MÓ eScooter 125 a dvěma verzemi elektrické koloběžky eKickScooter – SEAT MÓ eKickScooter 25 a SEAT MÓ eKickScooter 65.
SEAT také vybudoval nové školicí centrum pro oblast elektromobility, v němž probíhá školení více než 15 000 zaměstnanců o nových hybridních a elektrických technologiích. SEAT kromě toho zahájil výstavbu nového zkušebního centra TCE (Test Center Energy). Tato laboratoř bude testovat vozidla, moduly akumulátorových článků i celé akumulátorové baterie.
SEAT navíc pokračuje ve Španělsku v podpoře elektromobility a používání energií z obnovitelných zdrojů. V červenci se například dohodl na strategické spolupráci v této oblasti se společností Iberdrola a španělským dovozcem koncernových vozů Volkswagen Group España Distribución.
Technické údaje: SEAT Tarraco e-Hybrid
Spalovací motor | 1.4 TSI (110 kW/150 koní) |
Počet válců/ventilů | 4 válce/16 ventilů |
Zdvihový objem | 1395 cm³ |
Vrtání x zdvih | 74,5 x 80 mm |
Nejvyšší výkon elektromotoru | 85 kW/115 koní |
Kapacita akumulátorové baterie | 13 kWh |
Nejvyšší celkový výkon | 180 kW/245 koní |
Nejvyšší celkový točivý moment | 400 Nm |
Nejvyšší rychlost | 205 km/h |
Dojezd v elektrickém režimu | 44-49 km (WLTP)/55-58 km (EU) |
Spotřeba paliva | 1,6-2,0 l/100 km (WLTP) |
Emise CO2 | 37-46,4 g/km (WLTP) |