2022-test-SEAT_Leon_Sportstourer-15_TSI-96_kW- (8)

SEAT se nejspíš za pár let transformuje ve značku městské mobility pro mladé

Autor: Anina Russová - Zdroj: SEAT, Autocar.co.uk - Foto: Pavel Srp - 10. 5. 2023


Španělská značka SEAT už desítky let patří mezi uznávanou automobilku. Přesto se zdá, že kolem roku 2030 jako výrobce klasických aut možná skončí. Je pravděpodobné, že se z ní stane výrobce a propagátor městské mobility pro mladší klientelu.

Jedním z důvodů je i to, že SEATu už nějaký čas postupně klesají prodeje. V loňském roce po celém světě prodal 385 600 aut, což je o 18,1 % méně než v roce 2021. Sám SEAT tvrdí, že velké vrásky na čele mu nadělal nedostatek polovodičů a dalších dílů. A své udělala i pandemie koronaviru. Ovšem dalším důvodem zcela jistě je prostý fakt, že automobilka nemá jeden jediný elektrický model. Všechny v současnosti nabízené modely jsou buď čistě se spalovacím motorem, nebo maximálně hybridy. A v dnešní době to bez elektromobilů prostě nejde.

Jenomže pro značku by bylo velmi drahé a svým způsobem i zbytečné nějaký nový elektrický model vyvíjet a složitě uvádět na trh. Důvodem je sesterská značka CUPRA. Právě té totiž naopak prodeje rostou, značce se celosvětově daří, a to právě i proto, že kromě ostrých modelů, jakým je například Formentor VZ5, má v portfoliu už i elektromobil. A další brzy přibude. CUPRA už brzy na trh uvede plně elektrické SUV Tavascan, které bude přímým konkurentem například Volkswagenu ID.5 nebo Škody Enyaq iV.

„SEAT bude až do konce desetiletí pokračovat s hybridními a vysoce účinným spalovacími motory. Nyní analyzujeme, jakou roli bude SEAT hrát v budoucnu, až spalovací motory skončí. SEAT by se mohl proměnit v poskytovatele řešení mobility, tedy značku městské mobility pro mladé lidi, jako například Seat Mó. V tuto chvíli se SEAT a CUPRA vyvíjejí paralelně. Máme tak to nejlepší ze dvou světů: spalovacího a elektrického,“ uvedli zástupci značek pro magazín Autocar.

SEAT tak v blízké době uvede elektrický městský skútr Mó. Před časem sice plánoval jeho trochu jinou verzi, vývoj a prodej nakonec ale zastavila právě pandemie koronaviru. SEAT také plánuje uvést malé městské elektrické auto s podobnými rozměry, jaké má třeba Aixam.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru