Čínský trh je tím největším na světě a tak je logické, že na něj cílí stále více automobilek. Potenciál, který nabízí, je nepopiratelný a utrhnout si z něj byť jen malý kousek znamená velké peníze. Už před několika týdny oznámil koncern Volkswagen, že společně se společností JAC Automobile Group, která je v Číně něco jako dceřiná společnost koncernu, během blízké budoucnosti investuje miliardy eur do výstavby továrny na elektromobily, které jsou v Číně velmi populární. Před několika hodinami se k tomu všemu připojil španělský SEAT, který oznámil, že v Číně hodlá vyvíjet nové platformy pro malé elektromobily.

SEAT se podílí na výstavbě výzkumného a vývojového centra v Číně, jehož cílem budou elektromobily, konektivita a autonomní jízda

Vezmeme to ale od začátku. Firma JAC byla založená v roce 2017, aby podporovala aktivity koncernu Volkswagen v Číně. A protože značka SEAT pod koncern patří, zavázala se společnost JAC, že do zhruba tří let ho přivede na tamní trh. Španělská značka navíc v poslední době hodně tlačí na čistou mobilitu, elektromobilitu (nedávno představený elektromobil elBorn a koloběžka eXS KickScooter powered by SEGWAY) a právě tyto druhy přepravy jsou v Číně nesmírně populární.

SEAT uvede na trh šest elektromobilů a plug-in hybridů

Podle dostupných informací se následně SEAT bude podílet na výstavbě vývojového centra, kde bude probíhat jak vývoj, tak také výzkum komponentů pro nová elektrická auta. To by mělo být otevřeno v roce 2021 v městské prefektuře Che-fej.

Investice, které koncern Volkswagen, potažmo SEAT do tohoto vývoje investují, se jim ale nejspíše rychle vrátí. Elektromobilita je na vzestupu a to, co koncern vyzkouší v Číně, může pak, byť lehce upravené, nabídnout i v Evropě. V Číně je navíc vývoj, výroba, ale třeba i zaměstnanci několikanásobně levnější. Tak uvidíme, s jakým mini elektromobilem SEAT přijde.